کد خبر: ۷۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 05 August 2015
روزنامه معین در شماره چهاردهم مردادماه، مطلبی در بخش سرمقاله تحت عنوان این خالد بن ولیدها و...! به قلم یونس رنجکش مدیرمسوول این نشریه در ارتباط با فرصت های ازدست رفته برای توسعه استان و ضرورت بهره گیری از فرصت های کنونی برای نیل به توسعه منتشر کرده است.

24 خرداد 94 بود، روز جشن پیروزی سالگرد انتخابات ریاست جمهوری 92 و روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و جمله معروف کیوان محمدی دبیر حزب اعتدال و توسعه تشکیلات گیلان و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که با تعبیری هوشمندانه به کنایه گفته بود؛ برای کمک به دولت حتی به 'خالد بن ولیدها' هم خوش آمد می گوییم و دست آن ها را می فشاریم که در آن لحظه یکی از کسانی که از قضا منظور سخنران او نبود و بعد از روی کار آمدن دولت روحانی با تغییری اساسی در حمایت از دولت کم نگذاشته، گفت: که منظورش کی بود؟! که به وی گفتم نگران نباشید در این سالن تعداد آن ها زیاد است!

اما آنچه موجب شد تا این جمله دوباره بیادم آید، خبری بود که در یکی از سایت ها در خصوص انتصاب چند مدیر از گیلان که در دوره قبل یکه تاز بنیادگرایی افراطی بودند و با عدم کارایی و بی اعتقادی به مردم و از بین برنده فرصت استفاده از ظرفیت های مردم برای توسعه و همچنین از پایداران نگاه افراطی و ضد دولت روحانی بوده و هستند، در مقام عالی دستگاه های اجرایی حتی در سطوح ملی که واقعا جای شگفتی دارد و جای اینکه این دست آدم ها نه تنها سیف الاعتدال نیستند بلکه ابن ملجم هایی بر فرق اعتدال می باشند که در کمین فرصت نشسته اند.

و چه بسیار از آنان که هنوز در این استان هم جا خوش کرده اند و با رنگ عوض کردن ها در مسیر ضربه زدن به گفتمان دولت برآمده از باور اعتدالی مردم هستند و امروز وقتی به آن جمله دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان می اندیشم و اطرافم را می بینم، از عمق آن واژگان درد کهنه ای فریاد می شود که نکند این باغ هم به تاراج میوه چینانی برود که حتی در پیشی گرفتن جز مجاهدت روز شنبه، سختی چندانی به خود راه نداده اند!

هرچند که این کلمات دردهای خفته در گلوهای زخمی و بغض آلودی است که برای به ثمر رسیدن نهال تدبیری که جوانه زده است، راهی جز مجاهدت دوباره جمعه و از خود گذشتگی ندارند و هنوز امیدوار رفتار مدبرانه هستند، هرچند که آرام آرام مجاهدان شنبه که سهم فرصت سوزی شان در توسعه این استان و کشور از دولت گذشتگان در صفحه تاریخ ثبت است و از یاد و ذهن تاریخی مردم محو نمی شود.
امروز در هر سو با تنیدن تارهای تاریکخانه خود، روزنه های امید مردم را می بندند که اگر دولتمردان راستین دولت تدبیر و امید در اندیشه تدبیر نباشند، راه امید به دست راهزنان منفعت جو بسته خواهد شد و ناامیدی برجای مانده از گذشته در دل ها باقی می ماند حتی اگر توافق ها هم از راه رسیده باشند...!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار