امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه قسمتی از ایجاد عدالت، مبارزه با فساد است، یادآور شد: در خصوص فساد، بدنه نامرئی اداری کشور متهم به فساد است و باید گفت 2 یا 3 درصد نیروها ممکن است ناشایست بوده و بقیه جزء افراد متدین مؤمن هستند.
کد خبر: ۷۲۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 01 March 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب پیرامون لزوم تحکیم بنیان خانواده با توجه به تهاجم فرهنگی استکبار برای فروپاشی این کانون مهم در کشور اظهار داشت: امروز در دنیا 2 جبهه روبه روی‌هم قرار گرفته‌اند؛ یکی جبهه انقلاب اسلامی با فرهنگ قرآن و سخنان اهل‌بیت (ع) و طرف دیگر جبهه استکبار به سردمداری آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی که به دنبال از هم پاشاندن بنیان خانواده بوده و در این راستا تلاش‌های بسیار کرده‌اند.

وی افزود: دنیای استکبار امروز کانون خانواده که در قالب عفت، غیرت، پاکی، محبت، وفا و خصایل والای انسانی شکل‌گرفته را با ترویج بی‌بندوباری و فضاهای مستهجن، در قالب ازدواج سفید، بی‌عفتی و ناپاکی عرضه می‌کند، فروپاشی این کانون را از اصل و ریشه خواستار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تشبیه کار استکبار با شیطان که انسان را مدام به فحشا و بی‌حیایی می‌خواند، مقابله با این هجمه فرهنگی را نیاز به تلاش گسترده دانست و ازدواج آسان را راهکاری مناسب برای آن برشمرد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: اگر دشمن به دنبال ترویج بی‌بندوباری است ما نیز باید ازدواج آسان را رواج دهیم تا بتوان در مقابل عزم آنان که شکستن حرمت خانواده و ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی است، بایستیم.

امام‌جمعه شیراز ضمن هشدار نسبت به بالا رفتن سن ازدواج در کشور، افزود: امروز به دلایل گوناگون، سن جوانان از سی سال گذشته و هنوز ازدواج نکردند و این برای جامعه ما خطراتی دارد که لزوم برنامه‌ریزی مدیران را در بحث ازدواج آسان، بیش‌ازپیش گوشزد می‌کند.

دژکام با اشاره به تلاش برخی نهادها ازجمله کمیته امداد و... در ایجاد زمینه برای ازدواج آسان جوانان نیز گفت: در این راستا قدم‌هایی برداشته‌شده اما کافی نیست و نیاز به عزم همگانی داریم.

*بدنه نامرئی فساد در کشور

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث محوری عدالت نیز بیان داشت: در توزیع عادلانه ثروت، وضع ما نسبت به‌پیش از انقلاب بهتر شده و به‌سوی عدالت رفته‌ایم؛ گرچه هنوز در این زمینه نیاز به تئوری پردازی در علوم انسانی است و باید اعتراف کرد در این عرصه ضعف داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه پس از انقلاب در جهت رفاه حال مردم گام‌های چشم‌گیری برداشته‌شده، از مدیران خواست تا در بحث آمایش و تصمیمات خرد و کلان، نگاهشان به ایجاد عدالت قوی باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه قسمتی از ایجاد عدالت، مبارزه با فساد است، یادآور شد: در خصوص فساد، بدنه نامرئی اداری کشور متهم به فساد است و باید گفت 2 یا 3 درصد نیروها ممکن است ناشایست بوده و بقیه جزء افراد متدین مؤمن هستند.

*4عامل ایجاد عدالت

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه ایجاد عدالت نیاز به عزم همگان دارد، خاطرنشان کرد: برای تأمین عدالت، عواملی 4گانه باید دست‌به‌دست هم دهد که یکی از آن عوامل، خودسازی فردی است؛ یعنی تا فرد عادل نباشد، نمی‌توان از او توقع داشت وقتی پشت میز قرار گرفت یا در بازار بود، ایجاد عدالت کند؛ چنین فردی هر جا که قرار گرفت، خرابکاری خواهد کرد.

دژکام بخشی از خودسازی را کار نظام تربیتی دانست و با بیان اینکه نظام تربیتی فعلی متناسب با نیازهای جامعه نیست، افزود: آموزش‌وپرورش و بسیج در این عرصه باید نقش جدی ایفا کنند.

وی دومین عامل در ایجاد عدالت را امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و در این خصوص بیان داشت: افراد در جامعه و محیط کار و... نباید نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت باشند و ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر در اداره‌ها باید نقش ایفا کرده و انقلابی عمل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، انتخاب صحیح را نیز سومین عامل ایجاد عدالت در جامعه برشمرد و گفت: مگر می‌شود ما در انتخاب خود دقت نکنیم و بعد بگوییم چرا این‌گونه شد؟ لذا انتخاب صحیح مدیران نیز در ایجاد عدالت نقش محوری دارد.

این استاد دانشگاه به نقش قوای سه‌گانه در ایجاد عدالت نیز به‌عنوان دیگر عامل ایجاد عدالت اشاره کرد و اظهار داشت: این قوا نیز باید نقش خود را در ایجاد عدالت ایفا کنند.

امام‌جمعه شیراز در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود پیرامون عوامل ایجاد عدالت تأکید کرد: طبق آیات و روایات صریح، درمجموع نباید منتظر بود دیگران برای ما ایجاد عدالت کنند بلکه همگان باید در این عرصه ورود کرده و برپاکننده عدالت باشند.

*مدیرانی که خود را تحریم کرده‌اند!

دژکام در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اقتصادی کشور نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در بحث کلان اقتصادی با ضعف‌های ملموسی روبه‌رو هستیم، افزود: وضعیتی که می‌بینیم تأسف‌بار است و ضعف مدیریت در آن نقش بسزایی دارد و جدا از بحث تحریم‌های خارجی، گویی مدیران نیز خودشان را تحریم کرده‌اند!

وی تصریح کرد: مدیر باید در مسائلی که جامعه در آن دچار مشکل شده و اصطلاحاً گیر افتاده، خود را نشان دهد وگرنه در حالت عادی که نیاز به خلاقیت و کار خاصی نیست و مسئله را گاهی طوری جلوه می‌دهند که تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی گویی پذیرش لوایحی نظیر پالرمو و اف ای تی اف است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ضمن هشدار نسبت به تعطیلی یک سری از مراکز تولیدی در استان فارس، از مدیران استان خواست تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تعطیلی این واحدها به‌کارگیرند و تأکید کرد: مدیران خود را در موقعیتی قرار ندهند که مشکل مردم بیشتر شود.

امام‌جمعه شیراز بر لزوم وحدت بین آحاد جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: باوجود تمام مشکلات، وحدت در جامعه نباید خدشه‌دار شود چراکه دشمن منتظر این تفرقه است تا ضربه خود را بزند.

دژکام همچنین توجه به جوانان کارآمد و انقلابی را از سوی مدیران ضروری دانست و گفت: هر جا به جوان‌های مؤمن و متدین تکیه کردیم، پیشرفت حاصل شد و کشور رو به توسعه رفت.

 

اخبار فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار