کد خبر: ۷۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 05 August 2015
فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه جامعه نیازمند حساسیت زنان دوران هشت سال دفاع مقدس در سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی و فرهنگ است، گفت: زنان نقش انکارناپذیر در مبازره با جنگ نرم دشمن دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کیا عاشوری در مراسم افتتاح طرح آموزش مقدماتی سرگروه‌های صالحین صومعه‌سرا، فومن و ماسال اظهار کرد: هر عنصری در ذات خود یک ویژگی خاص دارد.

وی با بیان اینکه این ویژگی جوهر وجودی هر عنصر است، افزود: بسیج در ذات خود دارای خصوصیات ویژه است.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا عیار بسیج را خلوص‌نیت آن دانست و گفت: اگر این ویژگی از بسیج گرفته شود ماهیت و ذات آن که حفظ انقلاب و دستاوردهای آن است از بین می‌رود.

وی تشکیل بسیج را شاهکار عظیم قرن حاضر عنوان کرد و گفت: این سازمان در طول حیات خود بسیاری از معادلات پیروزی و شکست را برهم زد.

عاشوری ادامه داد: امام راحل با پایه‌گذاری بسیج قاعده هرم قدرت را از نیروهای مسلح به سطح نیروهای ملی و مردمی ارتقا داده است.  

این مسئول، قدرت بسیج را الهی خواند و یادآور شد: قدرت بسیج انکارناپذیر است و در برابر بسیاری از قدرت‌های مدرن با تمام امکانات و تجهیزات به عنوان یک قدرت بازدارنده عمل می‌کند.  

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا زنان را از اقشار مهم در جامعه اسلامی برشمرد و افزود: از صدر اسلام تا دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس زنان نقش تأثیرگذار و بی‌بدیلی در مبارزات، راهپیمایی و موفقیت‌ها داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضوری فعال و تأثیرگذار داشته‌اند، اظهار کرد: این نقش و حضور نشان‌دهنده جایگاه رفیع زنان در اسلام است.

عاشوری در ادامه به روایتگر کتاب «دا» و متن آن اشاره کرد و افزود: روایات این کتاب نشان می‌دهدکه شیرزنان چگونه در دوران هشت سال دفاع مقدس ایستادگی و فداکاری کرده و از بسیاری مردان شجاع‌تر و با شهامت‌تر بودند.

به گفته وی، نقش مادران و زنان ایرانی در پیروزی و بالندگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نمی‌توان نادیده گرفت که با روحیه‌ای زینب‌وار و زهراگونه عمل کردند.

این مسئول تصریح کرد: باید واقعیت‌های جامعه را دید و توسط آنها برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان راهکار ارائه کرد.

وی با اشاره به وجود 7 هزار شهیده زن دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: نقش زنان و مادران در مقابله با جنگ نرم دشمن اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گفته عاشوری، امروز جامعه نیازمند حساسیت زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس در سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی و فرهنگ است.

وی خواهران بسیجی را سفیرانی دانست که باید برای مجموعه افراد زیرشاخه خود نقش مادری ایفا کنند.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا حلقه‌های صالحین را جوهره عنصر وجودی بسیج دانست و یادآور شد: این افراد باید دغدغه‌های خود در شرایط موجود جامعه را در حلقه‌های صالحین مدیریت کنند و نگران تهاجم فرهنگی باشند.

وی یادآور شد: رسالت سختی به‌عهده این افراد بوده و باید با تلاش بتوانند طبق فرموده مقام معظم رهبری از این پیچ تاریخی گذر کرد.

به گزارش فارس، دوره آموزشی مذکور به مدت سه روز به میزبانی دانشکده منابع طبیعی صومعه‌سرا در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار