کد خبر: ۷۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰ 03 August 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

سطح زيرکشت برنج 40درصد کاهش يافت


يک مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزي با بيان اينکه براساس پيش‌بيني‌ها ميزان توليد برنج در سال‌جاري حداقل 100 هزار تن افزايش خواهد يافت، از کاهش 40 درصدي سطح زيرکشت اين محصول خبر داد.مدير کل دفتر امور غلات و محصولات اساسي وزارت جهادکشاورزي در گفت‌وگو با مهر در مورد پيش بيني‌هاي انجام شده براي ميزان توليد برنج در سال‌جاري اظهارداشت: ميزان توليد برنج در سال‌جاري بين يک ميليون و 750 هزار تن تا يک ميليون و 800 هزار تن خواهد بود و نسبت به ميزان توليد يک ميليون و 650 هزار تن سال قبل، حداقل حدود 100 هزار تن افزايش دارد.

کاوه خاکسار اضافه کرد: با وضعيت آب مزارع در گيلان و مازندران، نگران بوديم که در توليد با مشکل مواجه شويم اما خوشبختانه بارندگي اخير اتفاق خوبي بود و اين نگراني را رفع کرد، البته مقداري هم خسارت وارد کرده اما ميزان آن چشمگير نيست.اين مقام مسئول درباره خسارت سيلاب اخير به شاليزارهاي برنج با بيان اينکه بين 8 تا 10 درصد شاليزارها دچار خوابيدگي شده‌اند، اظهارداشت: خوابيدگي خسارتي به توليد وارد نمي‌کند ولي برداشت محصول، به ‌ويژه برداشت مکانيزه را مشکل کرده است و بنابراين هزينه توليد را افزايش مي‌دهد.وي با بيان اينکه به طور کلي توليد تحت تاثير بارندگي‌هاي اخير قرار نگرفته است، اضافه کرد: بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد حدود 22000 هکتار از اراضي استان گيلان دچار خوابيدگي شده‌اند، ضمن اينکه بيش‌از 25 هزار هکتار از اراضي تحت تنش خشکسالي به شرايط عادي برگشته‌اند.

واردات برنج همچنان ممنوع است

مدير کل دفتر امور غلات و محصولات اساسي وزارت جهادکشاورزي در واکنش به ميزان واردات برنج در 4 ماهه نخست سال‌جاري اضافه کرد: ما در اين رابطه نامه‌اي براي گمرک ارسال کرده‌ايم تا مشخص شود اين واردات بر چه اساسي انجام شده است. خاکسار با بيان اينکه واردات مذکور فقط مي‌‌تواند ‌مربوط به ثبت سفارش‌هاي ساليان قبل باشد، تصريح کرد: ما در مورد غيررسمي بودن اين واردات حرفي نزده‌ايم، واردات رسمي است اما سئوال وزارت جهادکشاورزي اين بوده که برچه اساسي و با چه مجوزي انجام شده است؟ آيا براساس ثبت سفارش‌هاي قبلي بوده است؟اين مقام مسوول در وزارت جهادکشاورزي با اشاره به اينکه واردات برنج همچنان ممنوع است، اظهار داشت: واقعيت اين است که ما در دو ماه اخير به دليل آنکه قيمت برنج مقداري افزايش يافت، نگران بوديم که اتفاق خاصي رخ دهد اما خوشبختانه مساله‌اي پيش نيامد.وي با بيان اينکه برداشت برنج حداکثر تا پايان شهريورماه ادامه دارد، افزود: بحث واردات در زمان برداشت مطرح نيست، و برنج در زمان برداشت نبايد وارد و توزيع شود.

خاکسار اضافه کرد: بايد بين توليد داخل و نياز کشور رابطه‌اي منطقي برقرار کرد، ‌ميزان توليد و نياز هر کدام يک عدد مشخص است. اگر توليد به اندازه کافي باشد، نيازي به واردات نيست، در غير اين‌صورت بايد واردات انجام شود.وي درباره وضعيت آب شمال کشور با بيان اينکه سال قبل شرايط مساعدتر از امسال بود، افزود: امسال وضعيت آب در شمال نامساعد بود و در اين زمينه با مشکل زيادي مواجه بوديم.

در سال‌جاري ما مزارع رها شده‌اي داشتيم که کشاورزان نتوانستند آنجا کشت انجام دهند.اين مقام مسئول با اشاره به اينکه ما بارها اعلام کرديم با کمبود آب مواجه هستيم و جايي هم که آب نيست، نبايد کشت انجام شود حتي اگر آنجا شمال کشور باشد، خاطرنشان کرد: وزارت جهادکشاورزي فقط از کشت برنج در گيلان و مازندران حمايت مي‌کند اما هم اکنون خود اين دو استان نيز درگير مشکل کم آبي هستند، جايي هم که آب نيست، بايد محصولي کشت شود که نيازمند آب کمتري است.وي با بيان اينکه در طرح خوداتکايي برنج سطح زير کشت از 560 هزار هکتار به 484 هزار هکتار کاهش مي‌يابد، گفت: در مقابل اين موضوع، با افزايش عملکرد ضريب خوداتکايي کشور به 65 درصد خواهد رسيد، ضمن اينکه هم اکنون اين عدد با نزديک به 600 هزار هکتار سطح زير کشت 55 درصد است.اين مقام مسئول در پايان از کاهش سطح زيرکشت برنج در سال‌جاري در کشور خبر داد و اظهارداشت: امسال سطح زير کشت برنج در استان‌هاي غير شمالي حدود 120 هزار هکتار بوده که اين عدد 40 درصد کاهش نسبت به سال قبل داشته است.

افتتاح 5 سالن ورزشی در گیلان

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از افتتاح پنج سالن ورزشی هم‌زمان با هفته دولت امسال در نقاط مختلف این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، مسعود رهنما امشب در جلسه بررسی وضعیت زمین ورزشی هفت هزار متر مربعی مریم‌دشت واجارگاه و آماده‌سازی مسابقات والیبال ساحلی کشور در ساحل ارغوان واجارگاه اظهار کرد: امسال اعتبارات ورزشی گیلان 60 درصد از محل تملک دارایی ملی افزایش داشته است.

وی افزایش اعتبارات تملک دارایی گیلان را به دلیل کسب رتبه مناسب ورزشکاران استان در بازی‌های آسیایی عنوان کرد و افزود: امسال اعتبارات تملک دارایی ورزش گیلان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

رهنما با اشاره به رتبه 23 سرانه فضای ورزشی گیلان در سال 90، بیان کرد: امسال سرانه فضای ورزشی استان با چهار رتبه افزایش به 17 کشوری رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به کسب دو مدال المپیک توسط مرحوم محمود نامجوی وزنه‌بردار گیلانی در مدت 40 سال گذشته اشاره کرد و گفت: کسب مدال در المپیک ریو سخت است و امیدواریم در المپیک سال 2020 بتوانیم مدال المپیک را برای مردم گیلان به ارمغان آوریم.

وی در ادامه با تاکید بر برطرف کردن مشکل باشگاه‌های فوتبال ملوان و داماش در گیلان، تصریح کرد: مسئولان شهر انزلی تلاش بسیار خوبی در راستای حفظ تیم فوتبال ملوان انجام دادند.

رهنما برطرف کردن مشکل باشگاه داماش را نیازمند همراهی مسئولان شهر رشت دانست و خاطرنشان کرد: تمهیداتی توسط مسئولان شهر رشت و اداره‌کل ورزش و جوانان گیلان برای برطرف کردن مشکل تیم فوتبال داماش اندیشیده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان همچنین بر ارتقای ورزش محلات و روستایی در استان تاکید کرد و یادآور شد: هفته دولت امسال پنج سالن ورزشی در نقاط مختلف گیلان افتتاح می‌شود.

محمد پورحسین شهردار واجارگاه نیز در جلسه مذکور خواستار تامین اعتبار برای زمین فوتبال مریم‌دشت در این شهر شد و گفت: حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان گیلان برای برگزاری مسابقات والیبال ساحلی کشور در ساحل ارغوان واجارگاه حائز اهمیت است.

 طرح سوال اعضای شورای اسلامی رشت از شهردار ابلاغ شد

رشت - ایرنا - نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت از ابلاغ طرح سوال از شهردار خبر داد.

محمود باقری خطیبانی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طرح سوال از محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت با 9 رأی اعضای شورای اسلامی شهر، ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 73 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی شهر و تذکرات متعدد در صحن شورا، شش سوال از شهردار رشت مطرح شده است.

نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت تصریح کرد: در سوال اول این پرسش مطرح شده که علت جابجایی حدود 700 پرسنل و مدیران در بخش های مختلف شهرداری که موجب ناامنی شغلی و بعضاً جایگزین شدن مدیرانی به مراتب ضعیف تر از مدیران قبلی و در نهایت کاهش راندمان کاری با اهداف سیاسی و عدم رعایت شایسته سالاری شده، چیست.

وی افزود: در سوال دوم به این پرسش پرداخته شده که با توجه به ضرورت نیاز راه اندازی شهربازی در پارک قدس و پرداخت مبلغ 19 میلیارد ریال در پایان سال گذشته و دیگر تعهدات به پیمانکار قبلی علیرغم همه مشکلات مالی جهت تسریع در کار متاسفانه تاکنون هیچ اقدام موثری صورت نگرفته و هر روز شاهد تخریب دستگاه ها و امکانات موجود و نارضایتی بیش از پیش شهروندان هستیم.

باقری خطیبانی اضافه کرد: در سوال سوم به این پرسش پرداخته شده که یکی از معضلات شهر رشت، وجود دستفروشانی است که متاسفانه روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود و موجب سلب آرامش کسبه و مردم شده اند، به همین خاطر هم در سال 93 به مصوبه شورا با جذب 50 نفر نیرو و تقویت سد معبر شاهد اقداماتی در معابر عمومی شهر و رضایت نسبی مردم و کسبه بودیم، متاسفانه شهرداری بدون لحاظ نظرات شورا و بدون مطالعه، سد معبر را منحل و به مناطق واگذار نمود و وضعیت موجود به مراتب اسف بار تر از سنوات گذشته شده است، علت انحلال آن را توضیح دهید.

وی خاطرنشان کرد: در سوال چهارم به این پرسش پرداخته شده که با توجه به اینکه ایجاد پیاده راه در هسته مرکزی شهر در اولویت های برنامه ای شهرداری برای سال 94 نبوده و در بودجه پیشنهادی سال 94 نیز هیچ کدی نداشته، به چه علت در اولویت اول کار شهرداری قرار گرفته و شهرداری با طرح و لوایح مختلف، به دنبال حذف پروژه های کد دار و دارای اولویت همچون لندفیل سراوان و ... می باشد.

به گفته نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت؛ سوال پنجم نیز این پرسش است که یکی از مهمترین تعهدات شورا و شهرداری به مردم، ساماندهی رودخانه های گوهر رود و زرجوب بوده و از شروع کار شورای چهارم نیز مبالغی پیشنهاد و مصوب شد، ولی عملا تاکنون اقدام جدی و موثری در جهت اجرایی شدن پروژه صورت نگرفته، دلایل عدم پیگیری لازم و اجرای پروژه چیست.

وی سوال ششم از شهردار رشت را نیز این پرسش عنوان کرد که بودجه پیشنهادی برای سال 94 که با انجام کارهای دقیق کارشناسان ذیربط تهیه و با دفاع انجام شده در صحن علی مبنی بر تحقق آن مصوب شد، متاسفانه در سه ماهه اول سال جاری شاهد عدم تحقق 64 درصدی نسبت به بودجه تصویبی و همچنین کاهش محسوس نسبت به سه ماه اول سال 93 می باشیم که این موضوع تاثیر بسزایی در ارائه خدمات به مردم و حتی تاخیر در پرداخت حقوق کارگران گردیده است.

بر اساس قانون؛ شهردار موظف است حداکثر 10 روز پس از ابلاغ سوالات، در جلسه عادی یا فوق العاده شورا، حاضر شده به سوالات پاسخ دهد.

چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده یا پاسخ او قانع کننده تشخیص داده نشود، طی جلسه دیگری موضوع مجدداً به صورت استیضاح که حداقل به امضای یک سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارائه می شود.

در صورتیکه شورا با اکثریت دو سوم کل اعضا، رأی مخالف دهد؛ شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.

شورای اسلامی کلانشهر رشت 15 عضو دارد.

 بسیاری از بازیکنان سابق داماش برای پیوستن به تیم ابراز علاقه کرده‌اند‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرانزلی، مرتضی ابراهیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران در باشگاه داماش، اظهار داشت: تیم داماش به هیئت فوتبال استان گیلان واگذار شده است، متأسفانه این انتقال خیلی دیر صورت گرفت و آقای الماس‌خاله و اداره‌کل ورزش و جوانان در هفته گذشته تمام سعی‌شان بر این بود که در اسرع وقت این تیم را به یک گروه جدید منتقل کنند اما با بدقولی‌هایی که توسط بعضی از خریداران انجام شد متأسفانه مقداری زمان از دست رفت.

مربی داماش گیلان درباره چگونگی آغاز تمرینات داماش گفت: با صحبت‌هایی که با آقای الماس‌خاله صورت گرفت، قرار بر این شد که ما تمرینات را آغاز کنیم تا هر گروه جدیدی که بیاید و بخواهد کار را ادامه دهد، تیم از لحاظ فنی و بدنی مشکل خاصی نداشته باشد و آغاز تمرینات یک کار معرفتی و رفاقتی بوده که با کمک هیئت فوتبال و چند تن از دوستان در حال انجام است و هدف بر این شد که در کورس طاقت فرسای امسال لیگ یک، از دیگر تیم‌ها عقب نمانیم.

ابراهیمی درباره بازیکنانی که در تمرینات حاضر شده‌اند اظهار داشت: بسیاری از بازیکنان سابق داماش در چند روز اخیر برای پیوستن به تیم ابراز علاقه کرده‌اند اما ما در روز اول تمرینات‌ با ترکیب گذشته شروع کردیم و در ادامه تصمیماتی برای جذب بازیکنان خواهیم گرفت.

وی در مورد حضور کادر فنی با ورود مالک جدید، گفت: در آینده که مالک جدیدی بیاید، امکان دارد اتفاقات زیادی رقم بخورد اما ما این کار را برای کمک به فوتبال شهرمان انجام داده‌ایم؛ مهم نیست که ما باشیم یا اینکه جزء افراد مورد انتخاب مالک جدید نباشیم. مهم این است که ما و آقای ربیعی‌فر دِین خودمان را به شهرمان ادا کنیم.

مشاور فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان منصوب شد

استان‌ها > گیلان - رضا ثقتی به عنوان مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در امور فرهنگی و هنری منصوب شد.

به گزارش تابناک گیلان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، در ابلاغ جدید فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به رضا ثقتی آمده است:

«نظر به سوابق و تجربه حضرتعالی در فعالیت های فرهنگی - هنری به موجب این ابلاغ به عنوان مشاور اینجانب در امور فرهنگی و هنری منصوب می شوید.

امید است با توکل به خداوند منان و بهره گیری از تجارب و توان همکاران محترم در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.»

شایان ذکر است، ثقتی طی ابلاغ دیگری توسط فاضلی به عنوان «مسئول کارگروه دفاع مقدس و ایثار و شهادت» اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان منصوب شده است.

رضا ثقتی متولد 1357 رشت و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مدیریت فرهنگی می باشد. وی پیش از این به مدت چهار سال، سرپرستی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت را بر عهده داشت.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی رضازاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
کافیست گذری از نور مازندران به گیلان داشته باشید و ببینید که چگونه مزارع برنج تبدیل به ویلا و برج شده و یا برای ساخت جادههای کمربندی در دل آن و ارائه مجوز های ساخت بناهای تجاری اطراف آن به مصیبت گرفتار شدهاست گویی ابر وباد ومه وخورشید یعنی از واردکنندگان برنج گرفته تا دولتمردان در نابودی مزارع کمر همت بسته اند فاعتبرو یا اولی الابصار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار