فرمانده نيروي انتظامي استان يزد با اشاره به پيگيري‌هاي پليس استان در رابطه با پيشگري و كاهش جرم سرقت در استان از كاهش 24 درصدي انواع سرقت‌ها در اين استان در مدت چهار ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷ 02 August 2015
به گزارش تابناک یزدسردار"ايرج كاكاوند" امروز در آستانه روز خبرنگار با حضور در جمع خبرنگاران استان، با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در تامين امنيت و به ويژه احساس امنيت در جامعه، خواستار رعايت صداقت، صراحت و شفافيت و همچنين انصاف در انعكاس اخبار از رسانه‌ها بخصوص در حوزه اجتماعي شد.

وي موضوع رعايت اخلاق رسانه‌اي را در راستاي پيشگيري از وقوع جرائم يك موضوع مهم در بحث احساس امنيت اجتاعي برشمرد و آن را نيز از خواسته‌هاي پليس از سرانه‌ها برشمرد.

كاكاوند در ادامه نيز از آمادگي پليس استان براي دريافت نقدهاي منصفانه در راستاي تسريع در رفع دغدغه‌هاي پليسي شهروندان خبر داد.

وي با اشاره به افزايش 29 درصدي تماس‌هاي شهروندان با 110 اين موضوع را نشانه اعتماد مردم به پليس براي رفع دغدغه‌هايشان دانست و گفت: البته كاهش چهار درصدي تماس‌هاي فوريتي و افزايش 115 درصدي تماس‌هاي نيازمند راهنمايي و ارشاد با پليس در اين حوزه بسيار معنادار و نشان از كاهش دغدغه مردم در حوزه امنيتي است.

وي همچنين با اشاره تاكيد بر امر نظارت مردمي بر كار پليس، از افزايش 213 درصدي تماس‌هاي تشكر و قدرداني مردم از پليس در چهارماه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه خبر داد.

رييس پليس استان به كاهش 24 درصدي انواع سرقت‌هاي استان در همين مدت و به دنبال اقدامات خوب پيشگيرانه پليس اشاره كرد و گفت: خوشبختانه در آيتم‌هاي مختلف مانند سرقت از منزل با 32 درصد كاهش و در سرقت اتومبيل نيز با 36 درصد كاهش در اين مدت مواجه بوده‌ايم.

وي در عين حال از افزايش 20 درصدي كشف وقوع سرقت در استان در چهار ماهه نخست امسال نيز خبر داد.

كاكاوند اظهار كرد: در مقوله مواد مخدر با اقدامات مضاعف پليس استان با كشف 14.5 تن انواع موادمخدر در استان در اين مدت شاهد افزايش 108 درصدي كشفيات هستيم.

وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: علي رغم كاهش 12 درصدي تصادفات فوتي استان در محورهاي مواصلاتي برون شهري، به دليل بالا بودن ميزان تصادفات دورن شهري، در اين رابطه در مجموع افزايش چهار درصدي تصادافت را در چهار ماهه اول سال شاهد هستيم.

فرمانده نيروي انتظامي استان در حوزه پليس فتا نيز از ارتقاي 21 پله‌اي عملكرد يزد در سال گذشته و كسب عنوان اول مبارزه با جرائم سايبري كشور توسط اين پليس تخصصي خبر داد.

سرهنگ "حسين رضايي" رييس پليس فتا نيز با اشاره به اين مطلب عمده جرائم سايبري در استان را مربوط به جرائم مالي و كلاهبرداري‌هاي اينترنتي ذكر كرد.

وي در ادمه نيز توصيه‌هايي را عنوان كرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه دور دوم سفرهاي تابستاني، شهروندان از قرار دادن برنامه سفر خود در فضاهاي مجازي به دليل امكان قرار گرفتن انها در دسترس سارقان جداً خورداري كنند.

رضايي در مورد سايت‌هاي و وبلاگ‌هاي همسريابي و دوست‌يابي نيز هشدار داد و گفت: بالغ بر 90 درصد افراد فعال در اين سايت‌ها با شخصيت‌ها و چهره‌هاي غير واقعي حضور مي‌يابند.

سرهنگ "منصور جمشيدي" رييس پليس راهور نيز با اشاره به مشكلات ترافيكي شهر، گفت: استان يزد داراي 12 كارخانه موتورسيكلت‌سازي است و امروز شهر دوچرخه‌هاي قديم به شهر موتورسيكلت‌ها تبديل شده است و متاسفانه اين وسيله نقليه كه بيش از 450 هزار عدد از آن در يزد  وجود دارد، تلفات بالايي را مي‌گيرد.

وي خواستار مساعدت بيشتر خانواده‌هاي در رابطه با رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي، اظهار كرد: خيلي از خيابان‌هاي يزد را به دليل تردد بالاي وسايل نقليه بايد به موتورسيكلت يا اتوبوس اختصاص داد.

جمشيدي با بيان اين كه شهر يزد به سمت كلان شهر شدن پيش مي‌رود، در مورد عدم سرعت عمل در اعزام اكيپ‌هاي پليس بر سر سوانح رانندگي و غيره گفت: پنج ايستگاه راهنمايي و رانندگي در شهر يزد وجود دارد و زمان اعزام‌ها به صورت سيستماتيك در سامان ثبت مي‌شود و در صورت نقصان قتابل پيگيري است.

در پايان اين مراسم نيز از اهالي رسانه‌ به مناسبت فرار رسيدن روز خبرنگار تجليل شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
امرلله نادرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
دزدان گرامی چیزی تو خونه مردم پیدا نمیکنن که بخوان بدزدن.
در نتیجه کمتر بدنبال دزدی هستن.
به این میگن اثرات مثبت اقتصاد بیمار در کاهش ناهنجاری های اجتماعی
متین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
امرلله خان واقعا نابغه هستی.
خداییش چی گفتی.....
خط آخرشو خوب اومدی
امرلله نادرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
متین جان قابل نداشت.
حیف که این تابناک یزد همه پیامها و گفته های منو منتشر نمیکنه.

وگرنه طرح های بین المللی زیاد دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
این اقای نادرزاده واقعا باور شده که نابغه است.
داداش پیاده شو باهم بریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار