کد خبر: ۷۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ 02 August 2015
رشت - ایرنا - سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های گیلان گفت: برای ساماندهی گردشگران ساحلی، باید بکوشیم تا فرهنگ استفاده صحیح از دریا فراگیر شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش عصر شنبه در جلسه کمیته ناجیان غریق استان گیلان اظهار کرد: نباید انتظار داشت که در مقابل حضور هر گردشگر ساحلی برای حفظ جان او ، یک ناجی غریق مستقر شود زیرا این کار اصلاً قابل اجرا نیست.

وی ادامه داد: تمامی اتفاق هایی که در دریا برای گردشگران می افتد، در مناطق خطرآفرین است که فاقد امکانات ایمنی و نجات غریق می باشد و در همه موارد اصرارهای گردشگران برای حضور در این مناطق و شنا در این مکان ها ، عامل اصلی غرق شدگی است.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های گیلان افزود: برغم تمامی خطراتی که گردشگران با حضور در مناطق خلوت و خطرآفرین دریا برای خود و همراهانشان رقم می زنند، اما به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تهدیدات جانی گردشگران، دولت و مجموعه استانداری با همکاری سایر عوامل تلاش دارد تا با استقرار نیرهای امدادی، پلیس یگان ویژه و ناجیان غریق از خطرات اجتماعی برای گردشگران ساحلی جلوگیری کند.

به گفته رنجکش؛ در سال جاری بیش از یک هزار ناجی غریق آموزش دیده با همکاری هیات نجات غریق در نوار ساحلی گیلان مستقر شده که 450 نفر آنان در مناطق خطر آفرین حضور دارند.

وی اجرای برنامه های آموزش عمومی در خصوص آشنایی گردشگران با خطرات حضور در مناطق خلوت و بدون امکانات برای شنا را از جمله اقداماتی دانست که باید از سوی مجموعه عوامل ساماندهی سواحل دریا پیگیری شود.

رنجکش ضمن قدردانی از تلاش های رییس هیات نجات غریق و مجموعه دست اندرکاران این هیات و اداره کل ورزش و جوانان گیلان در ساماندهی ناجیان غریق اظهار داشت : از اقدامات مهم و اساسی ستاد ساماندهی سواحل، استفاده از ظرفیت های ناجیان غریق و ساماندهی و آموزش آنهاست.

وی یادآور شد: باید در زمینه بهینه سازی فضای ساحلی و تبلیغات محیطی از ظرفیت های بخش خصوصی نیز استفاده کرد زیرا بخش قابل توجهی از هزینه های این ساماندهی باید با ابتکارات نوین در استفاده مناسب از ظرفیت های موجود در سواحل انجام شود .

رنجکش تاکید کرد: براساس مصوبه ستاد ساماندهی سواحل استان؛ کلیه واحدهای اقامتی، پذیرایی و خدماتی که مشرف به ساحل هستند، باید برای پیشگیری از خطرات احتمالی و حفظ امنیت جان گردشگران اقدام به استقرار ناجی غریق با همکاری هیات نجات غریق کنند در غیر این صورت، عواقب احتمالی ناشی از هرگونه مشکلی بر عهده مسوولان این واحدهاست.

وی اضافه کرد: دولت در استفاده بهینه از ظرفیت ساحل به عنوان بخشی از فرصت های توسعه اجتماعی، رویکرد جدیدی را اعمال می کند که استانداری ها هم تابع این رویکرد با توجه به ویژگی های منطقه ای آن هستند.

گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان، حدود 300 کیلومتر نوار ساحلی دارد.

امسال 67 طرح سالمسازی برای گیلان تعریف شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار