کد خبر: ۶۹۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ 03 January 2019

تابناک / بااینکه مجمع نمایندگان گیلان از پتانسیل و تجارب بالایی در تدوین و تصویب بودجه داشتند هیچ‌یک از ۱۳ نماینده استان در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ حضور ندارند.

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با حضور ۹ نفر از کمیسیون برنامه‌وبودجه و سه نفر از سایر کمیسیون‌های تخصصی قبل از رسیدگی به این لایحه در صحن علنی به بررسی لایحه بودجه می‌پردازد.

با معرفی نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی مجلس در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ پس از تقدیم لایحه بودجه سال ۹۸ از سوی رئیس‌جمهور به مجلس، ترکیب ۴۵ نفره این کمیسیون نهایی شد.

در ترکیب سال گذشته کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ جعفر زاده و بائوج لاهوتی دو عضو از کمیسیون برنامه‌وبودجه و کوچکی نژاد از کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در آن حضورداشته‌اند و قبل از ارائه لایحه بودجه به صحن علنی مجلس در جلسات کمیسیون تلفیق شرکت و ابعاد آن را بررسی کردند.

اما آنچه از لیست نهایی منتشرشده کمیسیون تلفیق برمی‌آید نامی از ۱۳ نماینده مردم استان گیلان در خانه ملت دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد در رأی‌گیری‌هایی که کمیسیون‌های تخصصی مجلس داشته‌اند نمایندگان گیلان تمایلی به حضور در آن‌ها نشان نداده و یا از سوی اعضای کمیسیون برای بررسی دخل‌وخرج یک‌ساله ملت انتخاب‌نشده‌اند.

با توجه به ظرفیت عظیم استان گیلان در منابع و نیروی انسانی و پتانسیل بالای نمایندگان حاضر در مجلس شورا اسلامی انتظار می‌رفت همچون سال‌های گذشته تعدادی از نمایندگان این استان شمالی در کمیسیون تلفیق حاضر و در بررسی و تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ نقش بسزایی داشته باشند.

گرچه از مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود با مشورت به همکارانشان در کمیسیون تلفیق در حاکم کردن منطق و اصول حرفه‌ای بررسی لایحه بودجه کمک کنند تا موارد قابل‌قبول و کارشناسی در این لایحه گنجانده شود.

 

فارس/

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار