مشکینی در تجمع دانشجویان علوم و تحقیقات:
عضو کمیته ویژه بررسی سانحه واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات در جمع دانشجویان معترض حضور یافت.
کد خبر: ۶۹۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 29 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ لحظاتی قبل مشکینی عضو کمیته ویژه بررسی سانحه واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات در جمع دانشجویان معترض حضور یافت و تاکید کرد که حق با دانشجویان است.

مشکینی گفت: پرونده آن‌هایی که اعضای هیات علمی هستند و قصورشان محرز شده به هیات انتظامی می‌رود و کارمندان نیز به هیات نظامی می‌رود و معاون دانشجویی، مدیرکل دانشجویی، معاون اداری‌مالی و مسئول ترابری که ناظر قراردادها بوده است، اخراج شده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد افزود: پیمانکاری که قبل از ورود بنده قرارداد بسته است، به وظیفه خود به درستی نپرداخته چرا که پیمانکار باید بیمه و وسایل ایمنی ماشین را بررسی کرده و سپس قرارداد را تنظیم می‌کرد. متاسفانه نباید این اتوبوس‌ها که فرسوده بوده به دانشگاه وارد می‌شد و نباید پای دانشجویان به رکاب این اتوبوس‌ها می‌رسید.

وی گفت: اگر این حادثه سه روز دیرتر بود با توجه به اینکه با پیمانکار دیگری قرارداد بسته بودیم قرار بود روز شنبه تمام اتوبوس‌های فرسوده از رده خارج و اتوبوس‌های استاندارد زیرنظر واحد اتوبوس‌رانی جایگزین شود.

مشکینی در حادثه واژگونی اتوبوس، مهم‌ترین علت نبود نظارت پیمانکار بوده است، ادامه داد: در قرارداد جدید پیمانکار تمام موارد ایمنی لحاظ شده و دیگر هیچگونه مشکلی پیش نخواهد آمد. پیمانکار اتوبوس‌های فرسوده بازداشت شده است و مسئول ترابری هم به دادستانی تحویل داده شده است که از سوی دادستانی وی آزاد شده چرا که به وظایف خود از نظر دادستانی عمل کرده است. 

وی در مورد ساخت تله‌کابین دانشگاه علوم و تحقیقات، گفت: تله‌کابین برای دانشجویان ساخته نشده است به خاطر اینکه 4 هزار نفر در ساعت اگر قرار باشد دانشجویان این دانشگاه را به مقصد برساند 5 ساعت طول می‌کشد. دو برهه زمانی وجود دارد که قرارداد اتوبوس فرسوده از 18 فروردین تا 29 اسفند آغاز شده، زمانی که مسعودی به این دانشگاه آمد وجود این اتوبوس‌ها را تشخیص داده چرا که در اولین روز تمام مصوبات هیأت امنا را بررسی کرده است.

مشکینی تأکید کرد: پیمانکار قدیمی اتوبوس فرسوده که دچار حادثه شده است از سوی پیمانکار قدیمی یک اخطار تاکنون دریافت کرده بود که آن هم به دلیل پخش موسیقی بوده است اما از ماه مهر که مسئول جدید دانشگاه بر کرسی ریاست نشست پیمانکار اتوبوس فرسوده 9 اخطار کتبی و 17 نامه‌نگاری انجام شده بود.  قرارداد تنظیم شده و ناظر باید لیست اتوبوس‌ها، بیمه و برگه سلامت را صادر می‌کرد و حتی باید جزئیات فنی اتوبوس مانند کپسول و تجهیزات هم گفته می‌شد. 

سرپرست معاونت توسعه مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: من در این رابطه از ناظر پیمانکار پرسیدم که ‌آیا شما این موارد را انجام داده‌اید که در جواب مشخص شد هیچ گونه از موارد را اتوبوس‌های سرویس دانشجویان نداشته‌اند. در واقع یعنی پیمانکار به ناظر دانشگاه حکم موارد ایمنی و سلامت اتوبوس را تحویل نداده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما با دانشجو تفکر جدا نداریم و همه مانند فرزندان ما هستند، گفت: فاجعه واژگونی اتوبوس برای ما ناراحت‌کننده است، ما خودمان را جای آنها می‌گذاریم. این در حالی است که از زمانی که رئیس دانشگاه تغییر کرد قرارداد جدیدی برای اتوبوس‌های دانشجویان بسته شد که قرار بود روز چهارشنبه 5 دی ماه مناقصه‌ای در روزنامه همشهری و فرهیختگان انجام شود.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: علوم و تحقیقات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار