سرپرست اداره کل اجتماعی گیلان:
ه گفته رنجکش، آموزشی که انسان را در مسیر توسعه هدایت می کند، صرفاً آموزش آکادمیک و دانشگاهی نیست بلکه انسانی که دارای مهارت های لازم و کافی در هریک از ابعاد زندگی باشد، می تواند در جامعه تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵ 22 February 2015
یونس رنجکش روز یکشنبه در همایش توسعه پایدار ، توسعه اجتماعی و توانمندسازی زنان در رشت اظهار کرد: زنان نقش محوری در توسعه اجتماعی دارند که باید از این ظرفیت ها با برنامه ریزی و آموزش بهره مند شد.

وی به نقش محوری زن در حوزه آموزش های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: زن بعنوان تعیین کننده مسیر خانواده و حرکت های اجتماعی، اگر مورد بی توجهی قرار گیرد؛ آسیب های تولید شده در حوزه اجتماعی بیشتر خواهد شد. 

وی اظهار داشت: انسان محور توسعه است و جامعه توسعه یافته جامعه ای است که در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی آموزش دیده باشد. 

به گفته رنجکش، آموزشی که انسان را در مسیر توسعه هدایت می کند، صرفاً آموزش آکادمیک و دانشگاهی نیست بلکه انسانی که دارای مهارت های لازم و کافی در هریک از ابعاد زندگی باشد، می تواند در جامعه تاثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: زنان امروزه نسبت به دهه های گذشته در دانشگاه ها حضور چشمگیری دارند و به نوعی در فرایند تحصیل پیشتاز هستند ولی بخش عمده ای از فارغ التحصیلان حوزه های آکادمیک و جویای کار را زنان تشکیل می دهند و درصد بسیار کمی از بانوان وارد بازارکار شده اند که این، نشان می دهد آن چیزی که ما نیازمند آنیم، آموزش به سمت مهارت آموزی است.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان برگزاری کارگاه آموزشی با هدف توسعه اجتماعی و توانمندسازی زنان را در رسیدن به اهداف پیش گفته مهم و موثر خواند.

وی ادامه داد: این حرکت ها اگر از مسیر سازمان های مردم نهاد پیگیری شود، تاثیرگذاری بهتری خواهد داشت و ما هم از این طریق تلاش می کنیم تا حلقه های واسط در حوزه های اجتماعی که یکی از آنها سازمان های مردم نهاد است، را تقویت کنیم. 

رنجكش با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد از جامعه استان گیلان باسواد هستند، گفت: آیا با این میزان جامعه باسواد قادر بوده ایم از ظرفیت های خود استفاده کنیم.

وی استان گیلان را دارای ظرفیت های عظیم نیروی انسانی و طبیعی خواند و گفت: نیازمند یک عزم عمومی اجتماعی برای آموزش مهارت به جامعه هستیم. 

وی اضافه کرد: اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در مسیر بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی آماده همکاری است و در راه نیل به توسعه پایدار، آموزش و آگاهی رسانی به جامعه با تمام ظرفیت و امکانات و با همکاری سایر سازمان ها و سازمان های مردم نهاد اقدام می کند.

همایش توسعه پایدار ، توسعه اجتماعی و توانمندسازی زنان و کارگاه جنبی آن تحت عنوان زنان و آسیب های اجتماعی روز یکشنبه با همکاری دفتر کمیسیون های یونسکو در ایران، استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه سازمان های غیردولتی گیلان و جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی گیلان در رشت برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار