دبیرکل یونسکو در ایران:
وی همچنین نقش زنان در رشد و توسعه اقتصادی را دارای اهمیت عنوان و اضاقه کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی کنونی کشور، زمینه تحقق توسعه در ایران را فراهم کنیم.
کد خبر: ۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷ 22 February 2015
محمدرضا سعیدآبادی روز یکشنبه در همایش توسعه پایدار ، توسعه اجتماعی و توانمندسازی زنان در رشت اظهار کرد: بدون توجه داشتن به ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی کشور، امکان تحقق توسعه وجود ندارد.

وی سازمان علمی ، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (UNESCO) را دارای دو هدف عمده صلح و توسعه عنوان و تصریح کرد: صلحی که مبتنی بر ذهن، اندیشه و فکر مردم باشد که این کار، نیازمند فرهنگ سازی و آموزش مداوم است. 

سعیدآبادی نقش زنان در رسیدن به دو هدف پیش گفته یونسکو را مهم و اساسی خواند و ادامه داد: با حضور و نقش آفرینی موثر زنان، رسیدن به صلح امکانپذیر است.

وی همچنین نقش زنان در رشد و توسعه اقتصادی را دارای اهمیت عنوان و اضاقه کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی کنونی کشور، زمینه تحقق توسعه در ایران را فراهم کنیم.

وی با یادآوری اینکه هدف یونسکو توسعه پایدار است، شعار پیگیری این هدف را امروز برای فردا ذکر کرد.

شیدا مهنام رییس اداره علوم اجتماعی و انسانی کمیسیون ملی یونسکو نیز در سخنانی؛ با تاکید بر نقش زنان در آموزش گفت: 85میلیون کودک در جهان هنوز از آموزش محروم هستند و 880میلیون نفر در جهان هنوز خواندن و نوشتن نمی دانند که یک سوم آنها را زنان تشکیل می دهند.

وی افزود: تحقیقات یونسکو نشان می دهد که اگر زنان آموزش ببینند، حدود نیمی از آنها از سن 50 سالگی به بعد، شانس بهتر زندگی کردن را دارند.

فاطمه قدیمی رییس ستاد توسعه پایدار و مسوول دفتر هماهنگی یونسکو در شهرداری رشت نیز گفت: همایش توسعه پایدار ، توسعه اجتماعی و توانمندسازی زنان و کارگاه جنبی آن تحت عنوان زنان و آسیب های اجتماعی با همکاری دفتر کمیسیون های یونسکو در ایران و با همکاری استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه سازمان های غیردولتی گیلان و جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی گیلان برگزار شده است.

وی افزود: نمایشگاهی از عکس دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی در حاشیه این کارگاه برگزار می شود که می تواند نقش مهمی در انتقال مفاهیم و پیام توسعه داشته باشد.

وی تصریح کرد: توسعه، مفهومی ذهنی است و نیاز به عملیاتی شدن دارد و یکی از اهداف کارگاه زنان و آسیب های اجتماعی، آماده سازی فضا برای تصمیم گیران ، تصمیم سازان و مبلغان امر توسعه است.

همایش چشم انداز توسعه پایدار استان گیلان نیز روز گذشته (شنبه) با حضور محمدرضا سعیدآبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و استر کیش لاروش مدیر منطقه ای یونسکو و نماینده یونسکو در جمهوری اسلامی ایران در استانداری گیلان برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار