بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ 01 August 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

لیگ پانزدهم ، لیگ صفر صفر تر!

در آخرین برنامه نود در فصل چهاردهم معصومه احمدی از املش گیلان به عنوان نفر اول مسابقات پیش بینی لیگ برتر ایران و برنده جایزه خودرو! ( خودرو اسم نداشت؟) روی خط برنامه آمد و عادل فردوسی پور از او پرسید که این همه نتیجه صفر- صفر در پیش بینی های شما چه می کند.

- معصومه احمدی  به هیچ وجه هم فرد فوتبالی نبود و هیچ اطلاعی از مسابقات خارجی نداشت و تنها به کمک همسرش در مسابقات شرکت می کرد حتی در همین گفتگو  مشخص بود که نمی داند مسابقه فینال لیگ اروپا بین سویای اسپانیا و دنپیرو پتروفسک اوکراین چه مسابقه ای است. با این حال بعید نیست که دیگر اکنون یک کارشناس کامل مسابقات لیگ برتر شده باشد و از همین هفته اول در صدر جدول شرکت کنندگان پیش بینی قرار داشته باشد. چون از همین هفته اول سه بازی لیگ برتر بدون گل تمام شده است و اختلاف گل تیم  های برنده  هم در همان عدد یک باقی مانده است. اگر مسابقات پیش بینی  لیگ برتر ایران  آپشن هائی چون پیش بینی تعداد اختلاف گل و یا پیش بینی  بازی کم گل یا پر گل هم داشته باشد یا به نوعی قرار باشد نتایج را با تعداد گل و مساوی هم حدس بزنیم بهشت کسانی می شود که به دور از تعصبات رنگی روند نازل لیگ برتر ایران را به درستی پیش بینی می کنند.

در سال 1380 و شروع لیگ برتر ایران از ناصر حجازی سرمربی وقت استقلال رشت پرسیدند که لیگ برتر چه فرقی با گذشته کرده و او رندانه جواب داد که «والا فقط شماره بازیکن ها از این به بعد لاتین شده» امروز شاید به نسبت 15 سال پیش تغییرات بیشتری  جز شماره بازیکن نسبت به لیگ آزادگان سال 79 احساس کنیم ، اما هنوز ما در نقطه ای هستیم که در همان هفته اول یحیی گل محمدی در انزلی معتقد می شود نتایج بیرون زمین رقم می خورد. با این احساس و استدلال اکثریت مربیان خب مشخص است که تنها کسانی مسابقات فوتبال ایران را جدی دنبال می کنند که اکثرا خوره و عاشق فوتبال باشند. به آمار تماشاگران در هفته اول نگاه کنید. در هفته اول آخرین دوره لیگ آزادگان سال 79 در بازی پرسپولیس – سایپا 70 هزار و در بازی استقلال و پیکان هم نزدیک 50 هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر بودند. حالا همین پرسپولیس تماشاگرش در هفته اول به ده هزار نفرهم نمی رسد. مشخص است که بازهم باید شاهد تماشاگران کمتر از هزار نفر در میانه های فصل باشیم. در طول این سال ما مثلا کمیته انضباطی با اساس نامه و سازمان بهتری نیز داریم که مثلا در مورد حکم جاسم کرار او را به محرومیت بعد از اتمام قرار داد با استقلال محکوم می کند!  الان بعد از 15سال امکانات نرم افزاری وتکنولوژی روز دنیا هم وارد فوتبال ما شده است. ولی  با وجود سرعت تکنولوژی و حضور قدرتمند شبکه های اجتماعی و اینترنتی در روز آخر هزاران تماشاگر بی اطلاع از همه چیز وارد زمین بازی  می شوند و جشن قهرمانی برگزار می کنند.

بعد از 15سال ما با پدیده ای به نام  تیم «ب» هم روبه رو هستیم. ولی با این تفاوت که تیمی به جای استعدادیابی و تقویت پایه ها بعد از صعود امتیاز تیمش به لیگ برتر آن را به یک تیم دسته دومی می فروشند تا بازیکنانش به جای لیگ برتری لیگ دوئی محسوب شوند. البته ناگفته نماند بعد از 15 سال فوتبال ما خودش را با قوانین فیفا بیشتر مطابقت داده است که بعضی جاها از حدش هم می گذرد. مثلا همین بازی ملوان و ذوب آهن داور مسابقه دو بار با Cooling Break مسابقه را قطع کرد.  داوران می بینند که بازیکن ها بی خودی به زیر توپ ضربه می زنند برایشان حق استراحت تشخیص می دهند تا وقتی بازیکن خستگیش را در کرد و آبش را نوشید بتواند حمله کند و شاید درون محوطه پنالتی رخ دهد که بازی صفر صفر نشود. البته برخلاف 15سال قبل  پنالتی زن خوب هم که پیدا نمی شود. دیگر باید توپ به ریباند برسد تا شاید آرش افشینی پیدا شود. حالاهمین آرش افشین گویا طبق قانون سرباز –بازیکن قرار است مثل فوتبالیست های 15 سال پیش حقوق بگیرد، وگرنه  ازفوتبالیست های میلیاردی که خیری دیده نشد.

با همه این ها فوتبال علاقه مندان جدیدی پیدا کرده است. در قم و بازی صبای قم و استقلال خوزستان استاندار، نماینده قم در مجلس ، شهردار ، فرماندارو رئیس شورای شهر جهت حضور در رختکن تیم علی دایی حضور به هم می رسانند. این حجم حضور مسئولین در رختکن باشگاهی چیزی است که در 15 سال پیش از آن خبری نبود. هرچند  علی دایی که پارسال از عدم حمایت وزارت ورزش می نالید تیمش  با این همه  حجم حامیان مالی و معنوی باز هم بدون گل بازی را تمام می کند، ولی هنوز برند و اسطوره فوتبال این کشور محسوب می شود و عکس گرفتن هم با او بار تبلیغاتی خوبی دارد . به واقع  مگر قرار است از این لیگ زمین خوب، بازی خوب و نتیجه پر گل بیرون بیاید؟  همین که از برکت فوتبالی که حتی باخت مقابل آرژانتینش مردم را به خیابان ها می کشاند استفاده تبلیغاتی می شود کافی است که این چرخه ادامه داشته باشد. بازی های بدون  و کم گل و شاید با صفر صفر بیشتر، بدون جذابیت، با وقفه های طولانی،  پر حاشیه با تماشاگرانی کم حوصله، مربیانی که می گویند نتایج بیرون زمین رقم می خورد و بازیکنانی که از دریافتی خود می نالند. همه این ها و بیشتر به همراه  برنامه نودی که سر تشخیص درستی یا نادرستی پنالتی ها و انتخابات هیات فوتبال فلان استان جنجال می کند و یکی مثل معصومه احمدی که در نهایت برنده خودرو می شود . این روندی است که قرار است در لیگ پانزدهم ادامه پیدا  کند.

اعتراض نماینده لاهیجان به برداشت‌های غیرقانونی از جنگل‌ها

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با انتقاد از برداشت‌های غیرقانونی از جنگل‌ها، گفت: واقعیت آن است که عده‌ای با استفاده از رانت و نفوذ در دستگاه‌های دولتی اقدام به برداشت‌های غیرقانونی از جنگل‌ها می‌کنند این درحالی است که هیچ نهادی از فعالیت غیرقانونی آنها جلوگیری نمی‌کند.

مهرداد بائوج لاهوتی با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت حفظ و نگهداری جنگل‌ها، افزود: امروزه برداشت‌های غیرقانونی زیادی از جنگل‌ها صورت می‌گیرد درحالی که ضروری است این وضعیت مدیریت شده و برخورد قاطعی با متخلفان انجام شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در همه جای دنیا از جنگل به عنوان یک موقعیت اقتصادی استفاده می‌کنند اما در کشور ما با بی‌توجهی نسبت به این مهم،‌ شاهد از بین رفتن جنگل‌ها هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه امروزه برداشت‌ها و تهاجم غیرقانونی از جنگل صورت می‌گیرد، تصریح کرد:‌ در این زمینه خلاء قانونی وجود ندارد زیرا در قانون اشاره شده که اگر فردی مجبور به قطع یک درخت باشد مکلف است 10 درخت در جای دیگر بکارد؛ همچنین با توجه به اینکه درخت موجودی زنده است لذا از بین بردن آن جرم حبس یا پرداخت جرایم مالی دارد.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد برای جلوگیری از برداشت جنگل‌ها باید قانون به درستی اجرا شده و نظارت دقیقی نیز برآن صورت گیرد چراکه در این زمینه نقص قانون وجود ندارد.

لاهوتی تاکید کرد: عده‌ای با استفاده از رانت و نفوذ در دستگاه‌های دولتی اقدام به برداشت‌های غیرقانونی از جنگل‌ها می‌کنند این درحالی است که هیچ نهادی از فعالیت غیرقانونی آنها جلوگیری نمی‌کند چراکه نظارتی در این خصوص وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، گفت: سیل اخیر در استان مازندران به جهت از بین بردن جنگل‌ها و برداشت‌های غیرقانونی از آن رخ داد چراکه در زمان بارش باران این جنگل‌ها هستند که می توانند تا حد زیادی از وقوع سیل جلوگیری کنند در حالی که در کشورمان بخش زیادی از جنگل‌ها از بین رفته است.

اگر از این تیم حمایت شود رکوردهای بیشتری را در این فصل جابجا می کنیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مربی تیم ملوان بندرانزلی پس از پیروزی ملوان مقابل ذوب آهن در انزلی که پس از 5 سال به دست آمده بود گفت : امروز سخت ترین روز عمرم بود و این برد را به امیر قلعه نویی تقدیم می کنم وخوشحالم که جواب اطمینان وی را دادیم.
اکبر محمدی با اشاره به اینکه ذوب آهن حدود 230 روز بود که شکستی نداشت گفت : باتوجه به اینکه فقط 3 بازیکن آماده برای تعویض برروی نیمکت داشتیم توانستیم پس از 5سال ذوب آهن را در خانه شکست دهیم و اگر از این تیم حمایت شود رکوردهای بیشتری را در این فصل جابجا می کنیم.

وی از حمایت هواداران این تیم که باعث افزایش انگیزه وانرژی تیم شد تشکر کرد و گفت : امیدواریم مدیران شهری ومسولین باشگاه هرچه سریعتر انتظارات قلعه نویی را برطرف کنند تا در ادامه دچار مشکل نشویم و به شروع خوبمان ادامه دهیم.

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملوان به دلیل اینکه قرار داد خود را در هیات فوتبال ثبت نکرده بود امروز بر روی نیکمت این تیم حضور نداشت واز جایگاه ویژه نظاره گر بازی بود.

وی اعلام کرده تا مسولان باشگاه به تعهدات مالی خود در قبال بازیکنان وکادر فنی عمل نکنند با این تیم قرارداد رسمی امضا نخواهد کرد.

به من ثابت شد که نتایج بازیها بیرون از زمین مسابقه رقم می خورد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن پس از شکست تیمش مقابل ملوان درانزلی با انتقاد از تیم داوری ومسولین برگزاری گفت : با تمام وجودم حس کردم و به من ثابت شد که نتایج بازیها بیرون از زمین رقم می خورد .

یحیی گل محمدی افزود : قبل از بازی ودر جلسه هماهنگی عنوان کردیم که چمن باید کوتاه شود اما نه مسولین هیات فوتبال انزلی ونه داور بازی هیچ توجهی نکردند.
وی تصریح کرد : با توجه گرما ورطوبت بالا در انزلی، چمن بلند ورزشگاه تختی نیز عاملی برای صرف انرژی بیشتر بازیکنانم شد که عادت به بازی در این آب وهوا را نداشتند.

سرمربی ذوب آهن با اشاره به اینکه این داور در فصل قبل یک پنالتی خنده دار به ضرر تیم ما گرفته بود گفت : با وجود این همه اشتباه در فصل گذشته نمی دانم چرا باز این داور برای بازی ما انتخاب می شود تا امروز هم یک پنالتی را به ضرر ما بگیرد.

گل محمدی بابیان اینکه می توانم با این بی عدالتی مبارزه کنم از بازیکنانش تشکر کرد.
وی پس از ارایه صحبتهای خود بابیان اینکه دیگر صحبتی ندارم بدون توجه به سوالات خبرنگاران محل نشست خبری را ترک کرد.

 خسارت تاخیر مسافران پرواز مشهد - رشت به طور کامل پرداخت می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر روابط عمومی فرودگاه سردار جنگل رشت با اشاره به تاخیر پرواز هواپیمایی تابان گفت: مسئولان فرودگاه رشت در اسرع وقت نسبت به احقاق حقوق تضییع شده مسافران از شرکت هواپیمایی تابان، اقدام می‌کنند.

سیدرضا علوی زمیدانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به تأخیر بیش از 4 ساعته پرواز شماره 6287 شرکت هواپیمایی تابان از مبداء مشهد به مقصد رشت، اظهار داشت: علت تأخیر این پرواز نقص فنی هواپیما بود که در پی این نقص فنی، هواپیمای مذکور در مشهد تعویض شد و مسافران با هواپیمای جایگزین، مشهد را به مقصد رشت ترک کردند.

وی گفت: پیرو این تأخیر، حدود 60 نفر از مسافران این هواپیما بعد از رسیدن به مقصد به نشانه اعتراض از پیاده شدن از هواپیما خودداری کرده و با توجه به قوانین پرواز در ازای این تأخیر، 30 درصد از هزینه بلیت پرواز و عذرخواهی مسئولان را برای این تأخیر خواستار شدند.

علوی زمیدانی اعلام کرد: این تأخیرات موجب شد تا پرواز رشت به مشهد نیز با تأخیر زیادی مواجه شود و مسافرانی که قرار بود ساعت 12 ظهر، رشت را به مقصد مشهد ترک کنند با تآخیر 5 ساعت و 45 دقیقه ای، در ساعت 17 و 45 دقیقه پرواز کنند.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با تاکید بر اینکه شرکت هواپیمایی تابان باید پاسخگوی این مساله باشد گفت: کاپیتان احمدیان، نماینده شرکت هواپیمایی تابان در مکالمه‌ای تلفنی در هواپیما از مسافران این پرواز به خاطر این تاخیر عذرخواهی کرد.

علوی با بیان اینکه طبق دستورالعمل حقوق مسافران در پروازهای داخلی شرکت مربوطه بابت تاخیر موظف به ارائه یک فقره بلیت مشابه از لحاظ مسیر و کلاس پرواز با تخفیف 30 درصد خواهد بود افزود: مسئولان فرودگاه سردارجنگل رشت در اسرع وقت نسبت به احقاق حقوق تضییع شده مسافران از شرکت هواپیمایی تابان اقدام و مطالبه خواهند کرد.

پیروزی ملوان مقابل ذوب‌آهن در غیاب قلعه‌نویی

ملوان انزلی در نخستین دیدارش در لیگ برتر، در غیاب امیر قلعه‌نویی با نتیجه یک بر صفر قهرمان فصل گذشته جام حذفی را شکست داد.

به گزارش ایسنا، ملوان بندر انزلی در نخستین دیدارش در آغاز لیگ برتر فوتبال از ساعت 18:50 در ورزشگاه تختی این شهر میزبان ذوب آهن اصفهان بود که این دیدار با پیروزی یک بر صفر شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید.

تک گل ملوان را در این دیدار آرش افشین در دقیقه 61 به ثمر رساند. مازیار زارع پنالتی به دست آمده برای تیمش را از دست داد که پس از دفع دروازه‌بان آرش افشین دروازه حریف را باز کرد.

امیر قلعه‌نویی سرمربی جدید ملوان به دلیل عدم ثبت قرارداد در هیات فوتبال انزلی، نتوانست روی نیمکت انزلی‌چی‌ها بنشیند و اکبر محمدی دستیار او هدایت تیم را بر عهده گرفت.

برای ملوان سید حسین حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عزت‌الله پورغاز، حسین ماهینی، احمد آهی، مازیار زارع، سعید یوسف‌زاده، پژمان نوری، پویا نزهتی، فرزاد حاتمی و آرش افشین در غیاب امیر قلعه‌نویی به میدان رفتند.

یحیی گل‌محمدی سرمربی ذوب آهن هم رشید مظاهری، هادی محمدی، نژاد مهدی، کریم قنبری، علی همام، قاسم حدادی‌فر، اکبر صادقی، احسان پهلوان، کاوه رضایی، مهدی رجب‌زاده و مرتضی تبریزی را به میدان فرستاد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار