کد خبر: ۶۹۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰ 18 December 2018

تابناک و به نقل از تسنیم از رشت، حجت جذب شامگاه دوشنبه در شصت و هفتمین جلسه شورای شهر رشت در صحن علنی این شورا اظهار داشت: در لیست ارائه شده از سوی شرکت پیمانکاری به شهرداری، حقوق یک کار ۲ میلیون تومان است.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه مبلغ حقوق ارائه شده از سوی پیمانکار به بیمه برای کارگر مورد نظر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است تصریح کرد: اختلاف زیادی بین مبلغ حقوق کارگران توسط پیمانکار به شهرداری و شرکت بیمه وجود دارد.

جذب با اعلام اینکه حق بیمه پرداختی از سوی پیمانکار شهرداری برای کارگر مورد نظر ۲۹۰ هزار تومان است بیان داشت: میزان حق بیمه براساس حقوق ۲ میلیون تومانی میزان بیشتر می‌شود.

وی با اعلام اینکه مبلغ دریافتی حقوق کارگر مورد نظر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است عنوان کرد: این عمل باعث می‌شود که کارگران در زمان بازنشستگی حداقل حقوق را دریافت کنند.

جذب با تاکید بر اینکه تعداد زیادی از شرکت‌های پیمانکاری شهرداری رشت اقدام به کارهای مشابه در زمینه حق بیمه کارگران می‌کنند گفت: یکی از کارگران شهرداری ۵ میلیون دریافت کرد که ۳ میلیون تومان از حقوق با موضوع سایر موارد پرداخت شد.

وی افزود: کارگران می‌توانند در ماه از ۲٫۵ روز مرخصی استفاده کنند که یکی از کارگران در ماه ۳۱ روزه به مقدار ۲۹ روز کار کرد که باید برای وی ۳۱ روز حق بیمه واریز می‌شد اما ۲۹ روز حق بیمه از سوی شرکت پیمانکاری واریز شد.

جذب با بیان اینکه بسیاری از قراردادها با شرکت‌های پیمانکاری توسط شهرداران قبلی منعقد شد گفت: تخلفات شهرداران در سنوات قبل باید مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اعلام اینکه به همکاری شهرداری رشت و پارک علم و فن‌آوری نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین در سالن اتش نشانی برگزار شد عنوان داشت: پژوهشگران مختلف دستاوردهایشان را در نمایشگاه ارائه کردند.

امیرحسین علوی با تاکید بر اینکه بحث ترافیک یکی از دغدغه‌های مردم رشت است اظهار داشت: مشکل حمل و نقل و ایجاد ترافیک بر حوزه‌های مختلف شهری اثر می‌گذارد.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه تعداد اتوبوس‌ها در شهر رشت افزایش یافت تصریح کرد: سال ۹۶ مرکز کنترل ترافیک شهر رشت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی به اینکه نصب دوربین و خط فییر نوری نقص‌های مرکز کنترل ترافیک بود
بیان داشت: در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری مصوبه‌های خوبی تصویب شد.

علوی با تاکید بر اینکه بحث تراموا در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار گرفت ابراز داشت: با توجه به بودجه ملی در بخث تراموا باید کار ماندگاری را انجام داد.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه شورای شهر نسبت به راننده‌های تاکسی بی‌توجه نیست گفت: کمیسیون ترافیک شورا بحث حمل و نقل شهری را مورد بررسی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری رشت برای شب یلدا کار خوبی را برای کودکان بی سرپرست انجام می‌دهد عنوان داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی باید شادی را در جامعه ایجاد کرد.

علوی با اعلام اینکه در بحث ساماندهی سگ‌های ولگرد اتفاقاتی خوبی را مشاهده نکردیم افزود: مردم به سگ‌های ولگرد رسیدگی می‌کنند که باید در این مورد پیگیری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان پسماند باید در مورد ساماندهی سگ‌های ولگرد اولویت‌گذاری انجام شود اظهار داشت: سرپرست شهرداری باید در مورد ساماندهی سگ‌های ولگرد رسیدگی لازم را انجام دهد.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه مذاکرات علنی شورا شورای شهر رشت در پرتال شورا انتشار می‌یابد تصریح کرد: فایل صوتی مذاکرات کمیسیون‌های مختلف شورا منتشر می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه با لباس پاکبانی در شورای شهر حاضر شدم ابراز داشت: برای دفاع از حقوق پاکبان‌ها وارد شورا شدم.

محمدحسن علیپور با بیان اینکه از بیت‌المال استفاده شخصی نکردم و در یکی از نقاط محروم شهر رشت زندگی می‌کنم گفت: باید دور از جناح بندی‌های سیاسی به اتفاقات شهر رشت نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه حقوق آبان ماه کارگران شهرداری پرداخت نشد و پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت متوقف شدند عنوان داشت: شورا محلی برای نزاع و مجادله نیست.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری نیز در این جلسه با اعلام اینکه در بودجه سال ۹۸ یکی از بحث‌های تکلیفی بودجه حمل نقل است افزود: یکی از دغدغه های کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری بحث سگ ولگرد است.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه سازمان پسماند و خدمات شهری باید در مورد سگ‌های ولگرد پاسخگویی کند تصریح کرد: بحث سگ های ولگرد با وجود پیگیری‌های کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری به نتیجه نرسید.

وی با اشاره به اینکه قصورهایی در شهرداری برای نظارت بر کارهای پیمانکاران انجام شد بیان داشت: از طرف شهرداری به کارکنان و بازنشسته های این نهاد یلدا کارت هدیه داده می‌شود.

نائب رییس شورای شهر رشت نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه تصمیات در شهرداری رشت باید مبتنی بر مطالعات انجام شود ابراز داشت: ارتباط دوسویه باید بین ناوگان حمل و نقل همگانی و شورای شهر برقرار شود.

رضا رسولی با بیان اینکه وضعیت تاکسیرانی در شهر رشت مناسب نیست
گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی، تعداد مسافربران غیرمجاز افزایش پیدا کرد.

نائب رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه دو طرح در زمینه حمل و نقل شهری مورد بررسی قرار گرفت عنوان داشت: یکی از این طرح‌ها ایجاد نظم و انضباط شهری توسط رانندگان تاکسی است.

وی با اعلام اینکه می‌توانیم از رانندگان تاکسی به عنوان همیار پلیس استفاده کنیم افزود: افزایش تعداد اتوبوس‌ها باعث ایجاد نگرانی در رانندگان تاکسی شد.

رسولی با بیان اینکه ایجاد خانه تاکسی یکی از طرح های خوب برای رانندگان تاکسی است تصریح کرد: خانه تاکسی در مناطق خاص همانند مراکز خرید و قسمت‌هایی از پیاده‌راه فرهنگی ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بر اساس قانون، شهرداری باید در مورد اصناف مزاحم اقدام کند بیان داشت: در مورد ۱۷ صنف آلاینده باید تصمیم‌گیری انجام شود.

محمدحسن عاقل‌منش افزود: درآمدزایی برای شهرداری رشت، کمک به ترافیک شهری و کمک به‌بهبود محیط زیست از محاسن ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده در شهر رشت است.

وی با تاکید بر اینکه کار علمی در بحث ساماندهی مشاغل مزاحم انجام شد ابراز داشت: می‌توانیم بخشی عمده از بازار آهن آلات را به نزدیکی ریل قطار منتقل کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با بیان اینکه باید از پتانسیل بخش خصوصی در بحث ساماندهی اصناف استفاده کرد گفت: بازار‌الگویی ماهی‌فروشان یکی از طرح‌های موفق در شهر رشت است.

وی با اشاره به اینکه با مشارکت بخش خصوصی و اتحادیه‌های اصناف می‌توانیم در مقوله ساماندهی مشاغل مزاحم عملکرد خوبی را ارائه کرد عنوان داشت: تعامل با دستگاه‌های مختلف باعث پیشرفت طرح‌ها می‌شود.

فرهام زاهد عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه لیست املاک شهرداری رشت مشخص نیست اظهار داشت: بسیاری از مشکلات در زمینه املاک شهرداری متعلق به شورای شهر رشت است.

عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه بسیاری از مصوبات شورای شهر رشت اجرا نمی شود اعلام کرد: پیگیری در‌مورد مصوبات شورای شهر باید انجام شود.

بهراد ذاکری با تاکید بر اینکه در‌مورد املاک شهرداری با مشکلات زیادی مواجه هستیم خاطرنشان کرد: برای برنامه ریزی در مورد کارهای مختلف باید املاک شهری مشخص شود.

دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه پروژه فیبرنوری به مقدار ۱۱۰ کیلومتر در شهر رشت انجام شد ابراز داشت: شرکت پیمانکار پروژه فیبرنوری باید سخت‌افزارهای دیگر را تامین کند.

اسماعیل حاجی‌پور با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات شهرداری رشت ناشی از شورا است گفت: بداخلاقی‌ها را باید در درون خودمان کنترل کرده و به حفظ آرامش شورا کمک کنیم.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری رشت نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه بعد از تبدیل شدن دفتر سرمایه‌گذاری به سازمان سرمایه‌گذاری اتفاقات خوبی رخ داد عنوان داشت: در سال ۹۷ قراردادهای خوبی منعقد شد.

مریم گل‌احضار با بیان اینکه در پروژه پارک شهر رشت، اعضای شورا برای عقد قرارداد همکاری خوبی کردند اظهار داشت: فراخوان فیبر نوری و تامین اتوبوس در شهر رشت انجام شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت‌ نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رژه ۸۰ دستگاه اتوبوس در روز جمعه برگزار می‌شود گفت: عدم اختلال در انتقال مسافران از دلایل تغییر روز رژه ۸۰ دستگاه بود.

پیمان پارسا با اعلام اینکه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهر رشت توانست جایزه مدیریت شهری را دریافت کند تصریح کرد: سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهر رشت به دلیل افزایش کیفیت خدمات رسانی این جایزه را کسب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار