کد خبر: ۶۹۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲ 17 December 2018

تابناک / مدیرکل شیلات گیلان‌ گفت: امسال از ابتدای آغاز فعالیت صید ماهیان در گیلان صید انواع ماهیان استخوانی در دریای خزر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۱ درصد رشد داشته است.


اسحاق شعبانی اظهار داشت:‌ از آغاز و شروع فصل صید و صیادی در دریای خزر و استان گیلان تاکنون بالغ بر 580 تن انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان صید شد که این مقدار صید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 71 درصد رشد داشته است.


وی خاطرنشان کرد:‌ تا این لحظه صیادان گیلانی در قالب فعالیت در شرکت‌های تعاونی پره موفق به صید 580 تن انواع ماهیان استخوانی به ویژه کفال از بستر دریای خزر شده‌اند در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته چیزی در حدود 335 تن ماهی صید شده بود.


شعبانی افزود: تاریخ شروع فعالیت‌های صید و صیادی در استان گیلان بر اساس دلایل و برخی ضروریات خاص،‌ امسال به طور رسمی از 15 مهر آغاز شد به همین علت شاهد رونق چشمگیری در صید انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان گیلانی هستیم.


وی شرایط مساعد جوی را نیز یکی از علل مؤثر در افزایش صید دانست و بیان داشت:‌ با گرم‌تر شدن هوا زمینه و بستر لازم جهت صید ماهیان استخوانی به ویژه کفال ماهیان کاملاً مهیا می‌شود به همین علت صیادان گیلانی تاکنون موفقیت خوبی در حوزه صید این گونه‌های آبزی دریای خزر داشته‌اند.


مدیرکل شیلات گیلان روند بازسازی ذخایر دریای خزر و فعالیت‌های انجام شده در این راستا را متذکر شد و بیان داشت:‌ تکثیر ماهیان به دو روش طبیعی و مصنوعی انجام می‌شود اما با توجه به شرایط نامساعد رودخانه‌های گیلان تکثیر و زاد و ولد طبیعی ماهیان در استان به هیچ عنوان فراهم نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار