کد خبر: ۶۹۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۵ 15 December 2018

انتصاب مسعود نصرتي به سمت جانشين رييس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور

 

انتصاب شهردار سابق رشت به عنوان جانشين رييس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور

 

تابناک / دكتر جمالي نژاد معاون عمران و توسعه امور شهري و روستائي وزير كشور و رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور طي حكمي دكتر مسعود نصرتي را به سمت جانشين رييس اين سازمان منصوب نمود.

متن حكم دكتر جمالي نژاد در خصوص انتصاب دكتر معود نصرتي به شرح ذيل است :

" نظر به درایت، تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی در امور عمران و توسعه امور شهری و روستایی و با عنایت به بند 8 ماده 12 اساسنامه، بموجب این حکم با حفظ سمت بعنوان جانشین رئیس سازمان منصوب می شوید.

پیگیری امور مربوط به مسائل و مشکلات شهرداریها و دهیاریها، تامین منابع مالی پایدار، تمهید و پیش بینی روشها و مکانیسم های نوین وعلمی برای نظارت و ضابطه مند نمودن فعالیت ها و عملکرد آنها، توجه خاص به مسائل ایمنی با گسترش و تجهیز پایگاه های آتش نشانی و ادوات و تجهیزات مدرن، برنامه ریزی برای توانمند نمودن شهرداریها با بازنگری در ساختارهای سازمانی و با هدف چابک سازی آن، توجه ویژه به تقویت نقش دهیاریها در اداره امور، برنامه ریزی برای توسعه و بسط خدمات دولت الکترونیک، ترویج حمل و نقل عمومی از طریق تجهیز و تقویت ناوگان های اتوبوسرانی و قطار شهری از جمه مواردی است که انتظار دارد نسبت به پیگیری و تحقق آن با رعایت ضوابط و مقررات اهتمام فرمائید.

توفیقات روزافزون جنابعالی را در ایفای کامل مسئولیت محوله ضمن هماهنگی لازم با اینجانب از خداوند متعال مسئلت دارد."

شايان ذكر است دكتر مسعود نصرتي هم اكنون معاون پشتيباني و توسعه منابع سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشورهم مي باشد.

 

 

انتصاب رضا مختاري به سمت مديركل حوزه رياست و روابط عمومي سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور

 

انتصاب رضا مختاري به سمت  مديركل حوزه رياست و روابط عمومي سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور

 

تابناک / دكتر جمالي نژاد معاون عمران و توسعه امور شهري و روستائي وزير كشور و رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور طي حكمي دكتر رضا مختاري را به سمت مديركل حوزه رياست و روابط عمومي اين سازمان منصوب نمود.

متن حكم دكتر جمالي نژاد در خصوص انتصاب رضا مختاري به شرح ذيل است :

" نظر به تعهد، شايستگي و تجارب ارزنده جنابعالي، به موجب اين حكم شما را به سمت "مديركل حوزه رياست و روابط عمومي" منصوب مي نمايم.

اميد است با استعانت از پروردگار يكتا و همكاري با معاونين، مديران، مشاورين و هماهنگي با نمايندگان محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي و دستگاههاي اجرايي و بهره گيري از استعداد و توانمندي نيروهاي لايق و كاردان در برنامه ريزي و انتظام بخشي و تسريع و تسهيل امور و تكريم كاركنان سازمان شهرداريها و دهياريها، موجبات خدمت رساني مفيد و موثر به هموطنان عزيز در اقصي نقاط كشور براي دست يابي به اهداف متعالي نظام مقدس جمهوري اسلامي و مدنظرقراردادن منويات و مطالبات مقام معظم رهبري و سياست هاي دولت تدبير و اميد را فراهم آوريد.

توفیقات روزافزون جنابعالی را در ایفای کامل مسئولیت محوله از خداوند سبحان مسئلت دارم."

شايان ذكر است دكتر رضا مختاري داراي دکتري جغرافيا و برنامه ريزي شهري از دانشگاه اصفهان و سوابق علمي و دانشگاهي و سوابق مديريتي در شهرداري اصفهان مي باشد.

 

 

انتصاب مجید عبدالهی به سمت سرپرست مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی

 

انتصاب مجید عبدالهی به سمت سرپرست مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی

 

تابناک / دكتر جمالي نژاد معاون عمران و توسعه امور شهري و روستائي وزير كشور و رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور طي حكمي دكتر مجید عبدالهی را به سمت سرپرست مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی اين سازمان منصوب نمود.

متن حكم دكتر جمالي نژاد در خصوص انتصاب مجید عبدالهی به شرح ذيل است :

" نظر به تعهد، شایستگی و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم شما را بعنوان "سرپرست مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی" منصوب می نمایم.

امید است با استعانت از پروردگاریکتا و همکاری با معاونین، مشاورین و بهره گیری از استعداد و توانمندی نیروهای لایق و کاردان سازمان در توسعه و گسترش جهشی تحقیقات و مطالعات، بکارگیری رویکردهای نوین آموزشی، تحقیقاتی و فرهنگی و ایجاد هماهنگی و اجرای فعالیت‌های دانشی وپژوهشی مورد نیاز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، موجبات خدمت رسانی مفید و موثر به هموطنان عزیز در اقصی نقاط کشور برای دست یابی به اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مدنظر قرار دادن منویات و مطالبات مقام معظم رهبری " مدظله العالی" و سیاست های دولت تدبیر و امید را فراهم آورید.

توفیقات روزافزون جنابعالی را در ایفای کامل مسئولیت محوله و تحول در مرکز از خداوند سبحان مسئلت دارم."

جمالي نژاد همچنين از خدمات دكتر مهران شيراوند رييس پيشين مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی تقدير و براي وي در سمت هاي آتي آرزوي موفقيت نمود.

شايان ذكر است دكتر مجید عبدالهی هم اكنون مديركل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور هم مي باشد.

 

 

در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون استخدامی برای كاركنان قراردادي و در مرحله بعد كاركنان شركتي شهرداريها هستيم

 

تابناک / معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور گفت : دفاتر امورشهري و شوراهاي استانداري ها در حقيقت يك قطب رشد مديريت شهري در استانها هستند كه بايد به‌طور مستمر با ايده پردازي و حل مسائل و مشكلات اين حوزه به‌كانوني براي وفاق و همدلي شوراها و شهرداري‌ها و برنامه ريزي براي آينده روشن آنها تبديل شوند.

به‌گزارش روابط عمومي‌سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور، مهدي جمالي نژاد كه صبح چهارشنبه‌21 آذرماه در نشست مديران كل دفاتر امور شهري و شوراهاي استانداري‌هاي سراسر كشور سخن مي‌گفت؛ اظهار كرد: انتظار مي رود مديران كل دفاتر امور شهري و شوراها به‌طور مستمر در شهرهاي استان حضور داشته باشند و با رصد مسائل و مشكلات شورا و شهرداري‌ و برنامه‌ريزي و راهنمايي براي رفع آنها، موجبات همدلي و وفاق در ارائه خدمات به‌شهروندان را سبب شوند.

وي افزود: دفاتر امور شهري وشوراها همچنين بايد زمينه انتقال تجربيات موفق شهردار‌ي‌ها به‌يكديگر از جمله در حوزه تامين درآمدهاي پايدار و توليد ثروت با توجه به‌ظرفيت‌هاي شهرها را فراهم نمايند.

جمالي نژاد با بيان اينكه هنوز الگوهاي ايراني و اسلامي در حوزه مديريت شهري و شهرسازي نداريم گفت: بدون ترديد يكي از دلايل اين موضوعات كمبود وفاق و همدلي در خانواده بزرگ مديريت شهري است كه بايد در خصوص آن برنامه‌ريزي‌هاي جدي داشته باشيم.

وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: شهرداري‌ها نهادهاي مستقل دولتي هستند يعني نبايد وابسته و متكي به‌دولت باشند و در شرايط فعلي كه با محدوديت‌هاي مالي روبرو هستيم تمامي دست اندركاران مرتبط با حوزه شهري شامل سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور، معاونت‌هاي عمراني و دفاتر امورشهري و شوراهاي استانداري‌ها و شهرداري‌ها و شوراها بايد با وفاق و همبستگي و همدلي از اين مقطع عبور نمايند.

جمالي نژاد در ادامه با اشاره به‌تشكيل كارگروه‌هاي تخصصي ذيل گردهمايي مديران كل دفاتر امور شهري و شوراهاي استانداري‌ها از مديران كل مربوطه خواست؛ تا در اين كارگروه‌ها حضوري فعال و موثر داشته باشند و مسائل و مشكلات عمده شهرداري‌هاي استان‌ها را با دقت رصد ومنعكس نمايند تا در لوايح و طرح‌هايي كه تدوين و به‌كميسيون خاص كلانشهر تهران و ساير كلانشهرهاي دولت ارائه مي شود لحاظ شود.

جمالي نژاد همچنين افزود:خوشبختانه خانواده بزرگ مديريت شهري و روستايي شامل شهرداران، دهياران، اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا و دفاتر زيرمجموعه معاونت‌هاي عمراني استانداري‌ها ظرفيت و ارتش بزرگي براي خدمت‌رساني به‌مردم عزيز كشورمان هستند كه همدلي و وفاق اين خانواده قطعا موجب كارامدي فعاليت‌ها و جلب اعتماد عمومي خواهد شد.

جمالی نژاد همچنين در زمینه اقداماتی که قرار است در حوزه رفع مشکلات در حوزه منابع انساني شهرداري انجام شود، گفت: برای برطرف نمودن مشکلات شهرداری‌ها در حوزه منابع انسانی و ساماندهي اصولي مشكلات موجود، پیگیری‌های زیادی با هماهنگی سازمان اداری و امور استخدامی صورت گرفته و در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون استخدامی برای كاركنان قراردادي و در مرحله بعد كاركنان شركتي شهرداريها هستيم.

معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور در ادامه با بيان اينكه توسعه زیرساخت‌های گردشگری با توجه به‌وجود جاذبه‌هاي طبيعي منحصربفرد كشور منبع مناسبي برای تولید درآمد پایدار برای شهرداری‌ها محسوب می‌شود، گفت: انتظار می‌رود دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها راهنمایی‌های لازم را به شهرداری‌ها ارائه نمایند تا آنها بتوانند با ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مخصوص این حوزه و جذب سرمایه گذار از این راه برای شهر درآمد ایجاد نمایند.

جمالی نژاد همچنین با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال 98 بزودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود، گفت: تلاش کردیم تا در این لایحه به انتظارات شهرداری ها و دهیاری ها و مباحث مورد نظر آنها توجه شود و انتظار داریم نمایندگان محترم مجلس در فصل تدوين قانون بودجه با درنظرگرفتن مشکلات و مسائل کاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به موضوعات مرتبط با آنها توجه لازم داشته باشند.

 

 

شهرداري شهرهاي متوسط به‌بالا نبايد به‌كمك‌هاي دولتي وابسته باشند

 

تابناک / معاون پشتيباني و توسعه منابع سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور گفت: وزارت كشور و سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور به‌طور مستمر پيگير حمايت از شهرداري‌ها در تعامل با مجموعه دولت و مجلس مي‌باشد اما شهرهاي متوسط به‌ بالا نبايد وابسته به‌ كمك‌هاي دولت باشند.

به‌گزارش روابط عمومي‌سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور، مسعود نصرتي كه صبح چهارشنبه‌21 آذرماه در نشست مديران كل دفاتر امور شهري و شوراهاي استانداري‌ها سخن مي‌گفت؛افزود: شهرداري شهرهاي كوچك به‌كمك‌هاي دولتي وابسته هستند ولي شهرداري‌هاي شهرهاي متوسط به‌بالا به‌دليل گستردگي فعاليت‌ها براي خدمت رساني به‌تعداد زيادي از مردم بايد به‌فكر ايجاد درآمد پايدار باشند و انتظار داريم دفاتر امور شهري و شوراهاي استانداري‌ها به‌آنها در اين زمينه كمك نمايند.

وي در ادامه افزود: با توجه به‌محدوديت‌هاي مالي دولت، استانداري‌ها كه آگاهي خوبي نسبت به‌ظرفيت‌ها و مزيت‌هاي استان دارند مي‌بايست شهرداري‌هاي استان را درخصوص برنامه ريزي براي درآمد پايدار حمايت كنند.

نصرتي در ادامه گفت: براي بودجه سال آينده پيشنهاد سه هزار ميليارد تومان براي رد ديون بيمه‌هاي تامين اجتماعي و ماليات ارائه داديم و همچنين پيشنهاد افزايش سهميه قير رايگان براي شهرداري‌ها را از 13درصد فعلي به‌حدود 25 درصد ارائه نموديم.

وي با اشاره واريز مجدد مبلغ 32 هزار ميليارد ريال مربوط به‌عوارض شهرداري‌ها و دهياري‌ها از محل فروش فرآورده‌هاي نفتي موضوع ماده 38 قانون ماليات بر ارزش افزوده به‌حساب تمركز وجوه وزارت كشور گفت: اين اقدام مجلس گامي ‌براي حمايت از شهرداري‌ها و دهياري‌ها محسوب مي‌شود و اين رقم در سال آينده به‌حدود چهل و پنج هزار ميليارد تومان افزايش خواهد يافت كه براي شهرهاي كوچك مهم است.

وي همچنين افزود: لايحه درآمدهاي پايدار شهرداري‌ها و دهياري‌ها كه تصويب آن مي‌تواند درآمدهاي شهرداري‌ها را افزايش دهد تابستان امسال از سوي دولت، تقديم مجلس محترم شده است.

نصرتي همچنين گفت: انتظار داريم دفاتر امور شهري استانداري‌ها حمايت‌هاي لازم از شهرداري‌ها به‌گونه اي انجام دهند كه شهرداري‌ها از روزمرگي خارج شده و بتوانند براي اداره مناسب شهر برنامه ريزي‌هاي مناسبي بعمل بياورند.

نصرتي همچنين گفت: در عرصه مديريت شهري همه بايد كمك كنيم تا حكمراني خوب، شهر پويا، شهر هوشمند، ارتباط با سازمان‌هاي بين المللي موثر و شهرهاي موفق در حوزه مديريت شهري و انتقال تجربيات موفق به‌گونه اي مناسب تحقق يابد.

نصرتي همچنين از برگزاري نشست مشترك معاونان عمراني و مديران كل دفاتر شهري و شوراهاي استانداري‌ها و شهرداران و روساي شوراهاي مراكز استان در ماه‌هاي باقيمانده تا آخر سال از سوي سازمان شهرداري‌ها و دهیاریهای کشور خبر داد.

 

 

جمالي نژاد: نمايندگان مجلس در تدوين قانون بودجه سال 98 به انتظارات و مشكلات شهرداري ها و دهياري ها توجه كافي داشته باشند

 

جمالي نژاد: نمايندگان مجلس در تدوين قانون بودجه سال 98 به انتظارات و مشكلات شهرداري ها و دهياري ها توجه كافي داشته باشند

 

تابناک / معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور در ديدار با سه نماينده مجلس و شهرداران حوزه هاي انتخابيه گفت: با توجه به محدوديتهاي مالي موجود، انتظار داريم نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي در زمان تدوين قانون بودجه سال 98 به مشكلات و انتظارات شهرداري ها و دهياري ها توجه لازم داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدي جمالي نژاد كه غروب دوشنبه 19 آذر در ديدار علاءالدین خادم نماینده سپیدان، معصومه آقاپور عليشاهي نماینده شبستر و مجید کیان پور نماینده درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی و شهرداران و روساي شوراهاي حوزه هاي انتخابيه سخن مي گفت، افزود: شهرداري ها و دهياريها به دليل ارايه مستمر خدمات بيش از ساير دستگاه ها با مردم در تماس هستند و اين در حاليست كه خدمات آنها روز به روز متنوع و انتظارات مردمي هم از آنها در حال افزايش است و ضرورت دارد نمايندگان مجلس در فصل تدوين قانون بودجه سال آينده به موضوعات و بندهاي مرتبط با آنها توجه لازم نمايند تا خدمات رساني بيش از 1270 شهرداري و بيش از 37 هزار دهياري به مردم عزيزمان بطور موثري ادامه يابد.

وي تصريح كرد: وزارت كشور آماده همه نوع همكاري و هم انديشي با كميسيون ها، فراكسيون ها و نمايندگان محترم مجلس در زمينه رفع مشكلات شهرداري ها و دهياري هاست.

جمالي نژاد با اشاره به درخواستهاي شهرداري ها براي ارايه مقادير بيشتري قير رايگان به آنها گفت: هم اكنون 13درصد از مجموع قیر رایگان بین شهرداری های زیر50 هزار نفر توزیع می شود و پيشنهاد ما به مجلس اينست كه اين ميزان با توجه به انتظارات شهرداري ها و متناسب با نیاز طرح های عمرانی، در قانون بودجه سال 98 افزايش يابد و همچنين شهرهاي تا زير 100 هزار نفر مشمول قير رايگان شوند.

وي با تشكر از نمايندگان محترم مجلس بابت موافقت با واريز مجدد مبلغ 32 هزار میلیارد ریال مربوط به عوارض شهرداری ها و دهیاری ها از محل فروش فرآورده های نفتی موضوع ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور، ابرازاميدواري نمود تا با تحقق كامل اين موضوع، در ماه هاي انتهايي سال جاري كمك هايي به شهرداري ها و دهياري ها صورت پذيرد.

رييس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنين از اعطاي وام به طرح هاي اقتصادي و درآمدزاي شهرداري ها و دهياري ها از سوي اين سازمان اشاره نمود و گفت: شهرداريها و دهياريها مي توانند طرحهاي توجيهي خود را ارايه تا در صورت موافقت از اين تسهيلات استفاده نمايند.

جمالي نژاد در عين حال تصريح كرد: با توجه به افزايش خدمات شهرداري ها و تنوع آنها و همچنين انتظارات شهروندان و سازمان ها از اين نهاد عمومي غير دولتي براي اداره مناسب شهر و همچنين ضرورت توسعه زيرساختهاي شهري و با توجه به محدوديتهاي كنوني دولت در حوزه منابع مالي؛ اداره شهر به روش فعلي يعني چشمداشت به كمك هاي مالي ناچيز دولت عملا پاسخگوي انتظارات نيست و جاي دارد شهرداري ها و شوراها براي اجراي پروژه هاي عمران شهري سرمايه گذار جذب نمايند و بطورجدي در فكر جلب مشاركت هاي مردمي باشند.

وي در ادامه خطاب به شهرداران و روساي شوراهاي حاضر در جلسه؛ تغيير گفتمان در شهرداري ها را با توجه به اينكه در سالهاي اخير فعاليتهاي آنها نسبت به گذشته تنوع بيشتري پيدا كرده و انتظارات جامعه از آنها افزايش يافته، ضروري ذكر كرد.

وي افزود: لازم است شهرداران بيش از گذشته قابليتها و ظرفيتهاي شهر و منطقه خود را شناسايي و با اتكا به ايده هاي جديد از آنها براي ايجاد درآمد و توليد ثروت استفاده نمايند.

معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور در ادامه با بيان اينكه وجود جاذبه‌هاي طبيعي منحصربفرد كشور منبع مناسبي برای جذب گردشگر محسوب مي شود، گفت:گردشگری یکی از مهمترین محورهاي ايجاد درآمد پايدار براي شهرداریها و دهياريهاست و شهرها و روستاهاي داراي جاذبه هاي گردشگري و شهرها و روستاهاي بين راهي بايد براي توسعه زيرساختهاي اين حوزه با برنامه ریزی هاي اصولي و استفاده از منابع مردمي و جذب سرمايه گذار اقدام و يا نظير برخي شهرداري ها ساختار موردنظر براي اين حوزه را مشخص نمايند.

جمالی نژاد همچنين با اشاره به درخواستهاي شهرداران مبني بر ضرورت رسيدگي به مشكلات موجود در حوزه منابع انساني شهرداري ها گفت: برای برطرف نمودن مشکلات شهرداریها در حوزه منابع انسانی و ساماندهي اصولي مشكلات موجود، پیگیریهای زیادی با هماهنگی سازمان اداری و امور استخدامی صورت گرفته و در حال برنامه ریزی برای برگزاری آزمون استخدامی برای كاركنان قراردادي و در مرحله بعد كاركنان شركتي شهرداريها هستيم. 

 

 

گزارش تصویری/دیدار دکتر جمالی نژاد با نمایندگان مجلس شورای اسلامی-97/9/19

 


 
              

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار