کد خبر: ۶۸۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۹ 12 December 2018

تابناک / پیش از حسین کعبی چندین و چند نفر از شاخص‌ترین پیشکسوتان و روزنامه‌نگاران اهل گیلان دراین‌باره سالها حرف زده‌اند و کعبی حرف تازه و انتقادی که به جرات و شهامت و دلیری نیاز داشته باشد، مطرح نکرده.

 

نمایش اغراق‌آلود تعصب، اثری از حسین کعبی!

حسین کعبی اگر از نمایش اغراق‌آلود تعصب دست بردارد، آنگاه عملکردش در سپیدرود بهتر قابل بررسی می‌شود. او اما می‌داند که بدون این نمایش نمی‌تواند جایگاه سالهای اخیرش در فوتبال رشت را حفظ کند و به همین دلیل همواره می‌کوشد تا به این وجه از شخصیت حرفه‌ای‌اش بپردازد. او در آخرین پرده خود را با جرأت معرفی کرده و شهردار رشت و استاندار گیلان را مورد انتقاد قرار داده که چرا به سپیدرود کمک نمی‌کنند.

حرفهای حسین کعبی بعد از شکست سنگین سپیدرود مقابل استقلال را مرور کنیم: من بچه اینجا نیستم اما باید بگویم کسانی که از بیرون آمدند بیشتر دل‌شان می‌سوزد. نمی‌دانم برخی‌ها به دنبال چه چیزی هستند و فقط به فکر جیب خودشان هستند. این تیم شهرشان است. مردم برای حمایت آن آمده‌اند. آقای استاندار! آقای شهردار! کجایید؟!  من جرأتش را دارم و این حرف را می‌زنم. چرا به علی کریمی قول بیهوده می‌دهید؟ علی کریمی اگر می‌توانست خودش به زمین می‌رفت و بازی می‌کرد. چرا مسئولان به تیم سپیدرود کمک نمی‌کنند؟ برخی فقط به دنبال صندلی و شهرت هستند و اینکه بعدا بگویند با فلانی عکس گرفته‌اند. این فوتبال تمام می‌شود؛ به داد مردم رشت و گیلان برسید. تیم‌های گیلان شرایط سختی دارند، بهتر است فقط فوتبالی‌ها باشند و غیر فوتبالی‌ها در فوتبال نباشند.
این حرف‌های حسین کعبی صدالبته ظاهری منتقدانه دارد، حرف چندان بیراهی هم با توجه به نگاه عامیانه به ساز و کار اقتصادی فوتبال در ایران نیست. اما پیش از حسین کعبی چندین و چند نفر از شاخص‌ترین پیشکسوتان و روزنامه‌نگاران اهل گیلان دراین‌باره سالها حرف زده‌اند و کعبی حرف تازه و انتقادی که به جرات و شهامت و دلیری نیاز داشته باشد، مطرح نکرده.
حسین کعبی / سپیدرود
 
این‌روزها که مالکان نامعلوم سپیدرود با ادعای بخش خصوصی وارد این کارزار شده‌اند، چندان دلیلی برای طرح این حرف‌ها نیست. مسئولان شهری و استانی اگر قول و وعده کمک‌های بیهوده به بخش خصوصی داده‌اند، چه بسا رفتاری غیرحرفه‌ای داشته‌اند. بخش خصوصی که بدون خرید امتیاز، مالک یک تیم لیگ برتری شده، با چه اهدافی آمده و چرا توان اداره اقتصادی تیمش را ندارد؟ اگر صاحب این بنیه اقتصادی نبود، چرا خود را وارد چنین عرصه‌ای کرده؟
حسین کعبی البته لازم نیست وارد این بحث‌ها شود. او بازیکن فوتبال است و در گذشته بازیکن ارزشمندی هم بوده. کعبی در سالیان اخیر اما یک روز حامی سرسخت نظرمحمدی شده و یک روز خداداد را اسطوره دانسته و روز دیگر که در لیست خروج قرار گرفته نظرش درباره همه این مربیان عوض شده. مصاحبه اخیر او درباره علی کریمی و حمایت از اسطوره جدیدش نیز دلایلی دارد، چون چیزی نمانده بود که در لیست خروج علی کریمی هم باشد.
حسین کعبی در سالهای آخر فوتبالش با نمایشی از تعصب نزد تماشاگران سپیدرود مقاطعی محبوبیت هم به دست آورد، اما واقعیت این است که او به سختی می‌تواند در لیگ برتر جایی برای بازی پیدا کند و از جرات خود استفاده می‌کند تا محبوب علی کریمی باقی بماند! اما این انتقادات دم‌دستی جرات نمی‌خواهد. همیشه همه گفته‌اند و گوش شنوایی هم نبوده. فوتبال گیلان همیشه دچار بحران‌های شدید مالی بوده اما برای غیربومی‌های درجه چندم و پا به سن گذاشته همیشه نان و آب داشته. در همه سالها و در همه تیم‌های فوتبال رشت. حسین کعبی در سالهای اخیر راه طولانی کردن حضورش در فوتبال رشت را همیشه خوب بلد بوده و همچنان همان مسیر را طی می‌کند. او اما دیگر باید شکل نمایش خود را تغییر دهد چون این نمایش اغراق‌آلود با کیفیتی که در بازی‌ها ارایه می‌دهد، همخوانی ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار