استاندار اردبیل گفت: متاسفانه برخی از مدیران وقت دستگاه‌های اجرایی بدون بررسی کارشناسی جذب نیرو درخواست کرده‌اند که این موضوع هم اکنون سبب به وجود آمدن مشکلاتی در بحث استخدامی‌های استان اردبیل شده است.
کد خبر: ۶۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 30 July 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار داشت: در سال 90 و در بحث استخدامی‌های جدید حدود یک هزار نفر در استان اردبیل استخدام شدند که به دلیل نبود بودجه در سال 92 کار خود را شروع نکردند.

وی گفت: در سال 93 با تامین اعتبار این نیروها در ادارات استان اردبیل کار خود را آغاز کردند که متاسفانه برخی از این استخدامی‌ها به دلیل این که درخواست نیروی جذب توسط مدیران وقت کارشناسی نبوده هم اکنون با مشکلاتی روبه‌رو هستند و جذب ادارات نشده‌اند.

استاندار اردبیل افزود: مدیران و مسئولان وقت دستگاه‌های اجرایی که در این رابطه عملکرد ضعیفی داشته‌اند باید پاسخگوی این مشکل باشند چرا که بدون مطالعات کارشناسی با درخواست جذب نیرو هم اکنون مشکلاتی برای افراد استخدامی به وجود آمده است که برای مثال اداره محیط زیست 96 نفر کارمند دارد که 70 نفر نیز به آنها اضافه شده که اصلا برای این تعداد افراد ظرفیت کار در این اداره وجود ندارد.

خدابخش تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با حل این مشکل و تامین ردیف بودجه، مشکلات این افراد نیز برطرف شده و کار خود را آغاز کنند.

وی با اشاره به بودجه تخصیص یافته از محل ماده 180 به استان اردبیل بیان کرد:‌ اعتبار لحاظ شده برای استان از محل ماده 180 مختص توازن‌بخشی بوده و در هر شهرستان شاخص‌هایی که از میانگین کشوری پایین باشد دولت بودجه در نظر می‌گیرد تا به متوسط کشوری برسد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: سهم هر شهرستان مشخص شده است ولی تاکید شده که این اعتبارات باید حتما برای توازن‌بخشی صرف شود و نمی‌توانیم این اعتبارت را در محل دیگریی هزینه کنیم.

خدابخش اظهار کرد: برنامه توسعه 5 ساله ششم در حال تهیه بوده و باید مطالب و تحقیقات پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی به طور دقیق و کارشناسی در این موضوع تعریف شود تا در تهیه این برنامه 5 ساله اهداف خوبی برای استان اردبیل پیش‌بینی شود.

وی با اشاره به برخی حرف و حدیث‌های به وجود آمده درباره انتقال حقابه قزل‌اوزن برای تامین آب شرب استان تصریح کرد: گاها بعضی اطلاعات نادرست در برخی محافل نقل می‌شود که سبب ایجاد مشکل و نارضایتی مردم منطقه در رابطه با انتقال حقابه قزل‌اوزن می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: اولویت دولت تامین آب شرب مردم بوده و هم اکنون نیز آب قزل‌اوزن به سد سپیدرود گیلان برای مصارف کشاورزی استفاده می‌شود و چون در استان اردبیل مشکل تامین آب شرب داریم به همین دلیل دولت برای از بین رفتن بخشی از مزارع کشاورزی گیلان موافقت کرده چرا که تامین آب شرب مهم‌تر از تامین آب کشاورزی است.

وی افزود: بخش خصوصی در این رابطه سرمایه‌گذاری کرده و آب شرب را در شهرهای استان اردبیل برای مردم آماده کرده و با فروش این آب سرمایه خود را بازیافت می‌کند چرا که دولت تصمیم گرفته تنها به پروژه‌های بالای 80 درصد اعتبار داده و به پروژه‌هایی که پیشرفت کمی داشته و یا اصلا آغاز نشده اعتباری در نظر گرفته نشده است.

خدابخش اظهار کرد: برخی از اختلافات و دو به هم زدن‌ها در رابطه با انتقال حقابه قزل‌اوزن به استان برای اختلاف‌افکنی و برای منافع شخصی بوده که حتی فضاسازی انتخاباتی نیز در این رابطه به چشم می‌خورد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار