چند خبر کوتاه از شهرداری لاهیجان؛
تابناک / حضور مسعود کاظمی شهردار لاهیجان، فرداد جنابی رییس و اعضای شورای اسلامی شهر در همایش پیاده روی به مناسبت هفته بسیج
کد خبر: ۶۸۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 03 December 2018

 

حضور مسعود کاظمی شهردار لاهیجان،در همایش پیاده روی به مناسبت هفته بسیج

 

تابناک / حضور مسعود کاظمی شهردار لاهیجان، فرداد جنابی رییس و اعضای شورای اسلامی شهر در همایش پیاده روی به مناسبت هفته بسیج
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

برای نخستین بار یک خانم به عنوان سرپرست فضای سبز شهرداری لاهیجان منصوب شد
 
 
بر اساس حکمی از سوی مهندس مسعودکاظمی شهردار لاهیجان برای نخستین بار یک خانم به عنوان سرپرست فضای سبز شهرداری لاهیجان منصوب شد.
 
شهردار لاهیجان ،بر اساس حکمی خانم مهندس الناز قانع را به عنوان سرپرست فضای سبز شهرداری لاهیجان منصوب کرد.
در مراسم معارفه که با حضور مهندس علیرضا گنجه خسروی قائم مقام و مدیران شهرداری لاهیجان برگزار شد از زحمات مهندس مهدی علی نیای لاهیجانی تقدیر و خانم الناز قانع به عنوان سرپرست واحد فضای سبز معرفی شد.
لازم بذکر است این برای نخستین بار است که یک خانم به عنوان مدیر فضای سبز معرفی می شود.
 
 
 
 
 
 
 
اقدامات شهرداری لاهیجان برای جلوگیری از ریزش یک ساختمان در کوچه پزشکی قانونی
 
 
پس از بارش شدید باران در هفته گذشته یک ساختمان مسکونی در کوچه پزشکی قانونی دچار رانش شد. به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان، با حضور دادستان شهرستان، شهردار، رییس شورای شهر، نماینده فرمانداری و نیروهای شهرداری عملیات تخلیه این ساختمان مسکونی آغاز شد.
 
مسعود کاظمی شهردار لاهیجان در گفت و گویی افزود: پس از بارش های شدید باران در سال گذشته در معرض خطر بودن این ساختمان به ساکنان آن اخطار داده شد و پیگیری های لازم از سوی مراجع قانونی و قضایی برای رفع خطر حریم رودخانه مجاور انجام شد.
وی اضافه کرد: با وجود پیگیری های شهرداری که دادستان محترم شهرستان لاهیجان و فرماندار وقت و سرپرست فرمانداری در جریان این ساختمان و مسیر رودخانه قرار دارند متاسفانه دستگاه ذیربط به تکالیف خود عمل نکرد.
وی گفت: شهرداری با وجود عدم همکاری لازم از سوی دستگاه متولی با اجازه دادستان وارد عمل شد و کار دیواره سازی برای کنترل مسیر رودخانه و جلوگیری از رانش ساختمان های این منطقه آغاز شد و هم اکنون نیز ادامه دارد.
وی گفت: پس از گزارش رانش یکی از ساختمان های نزدیک این رودخانه، بلافاصله نیروهای ستاد بحران و آتش نشانی وارد عمل شدند تا نسبت به تخلیه این ساختمان اقدام شود.
وی افزود: با هماهنگی دادستان و دستور فرماندار اقدامات لازم برای اسکان موقت ساکنان این واحد در دست اقدام است.
 
 
 
 
 
 

 

دیوار سازی رودخانه (درکی) جنب خیابان حافظ
 
 
 

 

پیاده رو سازی خیابان رسالت
 
 
 

 

دیوارسازی مسیر رودخانه خیابان ۲۰ متری حافظ
 
 
 
 

 

احداث و بازسازی سرویس بهداشتی حاشیه استخر لاهیجان
 
 
 
 

 

پروژه بازآفرینی شهری ،سنگ فرش میدان وحدت تا میدان انقلاب
 
 
 
 

 

 

شهردار لاهیجان خواستار توجه به وضعیت نیروهای شرکتی آتش نشانی ها شد


به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری لاهیجان، مسعود کاظمی شهردار لاهیجان در دومین نشست تخصصی شهرداران استان گیلان در بندرانزلی افزود: بحث بازنشستگی نیروهای انسانی در شهرداری ها و نیروهای شرکتی در آتش نشانی یکی از مواردی است که نیازمند توجه می باشد.
وی اضافه کرد: اگر این نیروها دچار آسیب شوند، هیچ گونه حقوق وظیفه ای به آنها تعلق نمی گیرد و از مجموعه استانداری خواهش می کنم کمک کنند تا مجوزهای قانونی در این زمینه در اختیار ما گذاشته شود.
وی گفت: شهرداران دنبال فربه شدن مجموعه مدیریتی خود نیستند و هر چه مجموعه چالاک تر شود ما موفق تر خواهیم بود ولی بعضی مواقع به جهت نیازمندی به نیروهای متخصص به سوی شرکت های مشاوره و نیروهای شرکتی که توانمند هستند روی می آوریم که می خواهیم حق آنها هم به نحوی ضایع نشود.
شهردار لاهیجان به سهم کم شهرداری ها در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها اشاره کرد و خواستار آیین نامه اجرایی در زمینه اختصاص رقمی پایدار با توجه به وسعت و جمعیت برای شهرداری ها شد.
کاظمی با اشاره به افزایش دو تا سه برابری هزینه های عمرانی گفت: هزینه عمرانی دو تا سه برابر شده و دفترچه عوارض ما همان نرخ قبلی است و در این شرایط چند درصد می توانیم افزایش دهیم که شرمنده مردم نشویم.
وی با بیان اینکه مردم در این زمینه مقصر نیستند، افزود: بنده امروز به عنوان مدیر شهری باید خدمات ارائه دهم و با کدام منابع باید این هزینه ها را جبران کنم.
وی به قانون برنامه های پنج ساله سوم و چهارم در زمینه مدیریت جامع شهری اشاره کرد و گفت:به خاطر جلوگیری از تداخل و موازی کاری دستگاهها از مجموعه استانداری درخواست داریم که شورای هماهنگی با ادارات را هر ماه برای رفع مشکلات موانع شهری در دستور کار قرار دهند.
شهردار لاهیجان با اشاره به مهم بودن بحث پسماند افزود: پسماند بحث تهدید علیه بهداشت عمومی می باشد و اغلب احکام، جرایم و اتهام هایی که در این زمینه به شهرداری ها زده می شود باید بررسی کرد که شهرداری ها با توجه به منابع مالی محدود خود چگونه می توانند کمپوست، زباله سوز و ... در مجموعه خود احداث کنند.
کاظمی اضافه کرد:محل های تمرکز زباله بالغ بر ۳۰ سال است که ایجاد شده و در این مدت هم قانون تغییر نکرده است.
وی گفت: از مجموعه نمایندگان استان و استانداری می خواهیم که وقتی یک شهردار را در زمینه پسماند مورد بازخواست قرار می دهند، حمایت خود را از آن شهردار انجام دهند و بررسی کنند که علت چیست،آیا روفت و روب نکرده، آیا به موقع زباله ها حمل نشده و یا کم کاری صورت پذیرفته است.
شهردار لاهیجان افزود: ما با کمترین امکانات تمام تلاش خود را جهت ارائه خدمات به شهروندان در خور آنها انجام می دهیم.
کاظمی اضافه کرد: از همکاران محیط زیست می خواهم که در جلسات تخصصی شهرداران استان حضور یابند تا در این زمینه مشکلات با امکانات موجود از طریق خرد جمعی بهتر مورد بررسی قرار گیرد.

 

طرح پلاک کوبی درختان لاهیجان آغاز شد

 

سرپرست واحد فضای سبز شهرداری لاهیجان از اجرای طرح پلاک کوبی درختان در شهر لاهیجان خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری لاهیجان، الناز قانع در گفت و گویی افزود: این طرح به منظور شناسنامه دار کردن درختان و ثبت اطلاعات هر درخت شامل گونه و قطر بن درخت، سن تقریبی، ارتفاع، آفت و سایر اطلاعات اجرا می شود.

وی اضافه کرد: با اجرای ممیزی درختان و فضای سبز پارک ها و بوستان های لاهیجان اطلاعات لازم برای برنامه ریزی رسیدگی و بهبود فضای سبز لاهیجان انجام خواهد شد.

سرپرست واحد فضای سبز شهرداری لاهیجان گفت: طرح شناسنامه دار کردن و پلاک کوبی درختان به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی در راستای دسترسی آسان تر به اطلاعات مربوط به درختان در جهت حفظ، حراست و نگهداری از آنها در حال انجام می باشد.

وی افزود: لاهیجان یکی از شهرهای نمونه گردشگری کشور بوده که همه ساله میزبان گردشگران بسیاری می باشد که شهردار و اعضای شورای شهر لاهیجان برنامه هایی را برای حفظ و توسعه فضای سبز در دست اقدام دارند تا زیبایی های این شهر افزایش یابد.

وی از شهروندان و گردشگران خواست تا با مشارکت در حفظ و نگهداری درختان سطح شهر، علاوه بر ‏تشویق سایرین به حفظ فضای سبز، هرگونه تخلفی را در خصوص قطع درخت و آسب به فضای سبز شهری به اداره ارتباطات شهرداری با تلفن ۱۳۷ اطلاع دهند.

قانع اضافه کرد: طرح پلاک کوبی درختان شهر لاهیجان از بلوار شهید مطهری و خیابان شهید رجایی آغاز شده و در سایر خیابانها و بوستان های شهر هم انجام خواهد شد.

 


کارکنان شهرداری لاهیجان ویزیت رایگان و پوشش بیمه تکمیلی می‌شوند

 


رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان از ویزیت رایگان کارکنان شهرداری و اجرای پوشش بیمه تکمیلی کارکنان خبرداد.


فرداد جنابی در گفت‌وگویی افزود: نیروی انسانی سالم و متخصص، جزو سرمایه‌های اصلی هر سازمان و اداره‌ای بوده و ارتقاء سطح سلامت و دانش آن‌ها تأثیرات مثبتی بر روند فعالیت روزانه و ارائه خدمات توسط آنان به شهروندان دارد.
وی بابیان اینکه کارکنان شهرداری ازجمله افراد زحمتکشی هستند که برای عمران و آبادانی و پاکیزگی شهر تلاش می‌کنند و خود و خانواده‌های آن‌ها در مواقع بیماری به‌جز بیمه اولیه از حمایتی برخوردار نبودند.
وی افزود: از زمان آغاز بکار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر لاهیجان و با حمایت و همراهی اعضای شورای شهر و پیگیری‌های مسعود کاظمی شهردار لاهیجان درصدد بودیم بسته‌های حمایتی از وضعیت پزشکی و سلامت کارکنان را در دستور کار قرار دهیم که ضمن عقد قرارداد با پزشک معتمد ازاین‌پس کارکنان شهرداری و افراد تحت تکفل آنان می‌توانند خدمات ویزیت و تزریقات را به‌صورت رایگان دریافت کنند.
جنابی اضافه کرد: پوشش بیمه تکمیلی نیز از دیگر بسته‌های حمایتی است که برای کارکنان شهرداری در نظر گرفته‌شده تا ازاین‌پس کارکنان شهرداری لاهیجان و خانواده‌های آن‌ها دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: جای دارد از اعضای شورای اسلامی و دکتر کاظمی شهردار پرتلاش لاهیجان برای حمایت از وضعیت معیشتی کارکنان شهرداری قدردانی نمایم.
جنابی افزود: در طول مدت یک سال گذشته توجه به وضعیت معیشتی کارکنان و پرداخت به‌موقع حقوق و اضافه‌کار و توزیع بسته‌های حمایتی در مناسبت‌های مختلف ازجمله برنامه‌های مدیریت شهری برای قدردانی از زحمات کارکنان پرتلاش شهرداری لاهیجان بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار