مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: 4 هزار بیمار خاص تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی در مازندران وجود دارد.و در عین حال این استان در تامین نیاز خونی بیماران در جایگاه مطلوبی قرار دارد
کد خبر: ۶۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 28 July 2015


به گزارش تابناک مازندران اسماعیل پوریانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری اظهار کرد: در چهار ماهه امسال 53 هزار و 374 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد 45 هزار و 338 نفر موفق به اهدای خون شدند.از میان اهداکنندگان خون در این مدت حدود 60 درصد افراد جزو اهداکنندگان مستمر خون بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به توزیع بیش از 60 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان طی چهار ماهه امسال، افزود: همچنین در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 16 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی بیان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مازندران توزیع شده‌ است.

وی با اشاره به فعال بودن پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان روز جمعه 9 مرداد ماه امسال، اضافه کرد: انتظار ما این است که افراد به یاری بیماران نیازمند به اهدای خون بشتابند،و درخواست میکنیم حضور مستمری در پایگاه‌های انتقال خون داشته باشند و این مهم به زمان خاصی موکول نشود.

ایشان با اعلام اینکه در بیش از دو سال گذشته هیچ کمبود خونی نداریم، خاطرنشان کرد: مازندران در تامین نیاز خونی بیماران به‌ویژه بیماران خاص از جایگاه بسیار مطلوبی در کشور برخوردار است و اگر بیمارستان و یا مرکز درمانی به خون نیاز داشته باشد در اسرع وقت این امر صورت می‌گیرد.

پوریانی، به وجود بیش از 4 هزار بیمار خاص (تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی) در مازندران اشاره کرد و افزود: به بیماران این اطمینان خاطر داده می‌شود که در کوتاه‌ترین زمان سالم‌ترین خون در اختیار آنان قرار می‌گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار