به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، رضا کحالی ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت دکتر معین اظهار کرد: دکتر معین یک چهره ملی با خدمات در عرصه علم و ادب پارسی به فرهنگ ایران است.
کد خبر: ۶۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 28 July 2015
معاون فرماندار آستانه‌اشرفیه از برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر محمد معین پدر فرهنگ فارسی در 29 مرداد ماه جاری خبر داد.
خبرگزاری فارس: برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر معین در آستانه‌اشرفیه

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، رضا کحالی ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت دکتر معین اظهار کرد: دکتر معین یک چهره ملی با خدمات در عرصه علم و ادب پارسی به فرهنگ ایران است.

وی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت دکتر محمد معین در 29 مردادماه جاری در آستانه‌اشرفیه برگزار می‌شود، افزود: این مراسم باید در شأن علمی صاحب لغت‌نامه 6 جلدی معین باشد.

معاون فرماندار آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه شهرداری متولی دبیری ستاد بزرگداشت دکتر معین است، خاطرنشان کرد: این واگذاری مسئولیت با توجه به نقش شهرداری در برپایی چنین مراسم‌های ملی و برای تسریع در کارهای اجرایی دبیرخانه دائمی دکتر معین انجام شده است.

شهردار آستانه‌اشرفیه نیز در نشست مذکور برپایی نمایشگاه آثار دکتر محمد معین، طراحی تصاویر معین توسط چهره پردازنده مطرح استانی و کشوری را از برنامه‌های جانبی مراسم بزرگداشت دکتر معین عنوان کرد.

علی شفیعی طراحی نشان‌واره ستاد و پوستر و برپایی مشق شعر از سوی انجمن خوش‌نویسان استان و کشور از روی اشعار دکتر معین را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

دختر دکتر معین نیز در نشست مذکور خواستار توجه بیشتر دانشگاه گیلان و مشارکت دانشجویان و دانشگاه‌ها در مراسم بزرگداشت دکتر محمد معین شد.

مهین‌دخت معین با اشاره به گذشت چهل و چهارمین سالروز درگذشت پدرش، تصریح کرد: از ستاد می‌خواهیم ضمن هماهنگی نسبت به سخنران علمی مراسم، اقدام لازم را با دعوت‌نامه رسمی انجام دهد.

معاون هنری اداره کل ارشاد اسلامی گیلان نیز در نشست مذکور تشکیل بنیاد علمی و ادبی دکتر معین را در برگزاری مراسم مذکور مهم دانست.
سید وحید فخر موسوی گفت: امسال بنیاد آیت‌الله بهجت و شیون فومنی نیز از دیگر بنیادهایی بوده که به تصویب هیئت دولت در سفر استانی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کار نوشتن اساسنامه بنیاد علمی و ادبی دکتر محمد معین در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: در روز برگزاری مراسم مراحل مقدماتی تشکیل این بنیاد علمی و ادبی اعلام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار