کد خبر: ۶۶۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ 19 October 2018

جهانگیر کوثری گفت: امیدوارم حرکتی که شهردار مشهد آغاز کرده به موفقیت برسد و ما بتوانیم در سال‌های بعد شاهد باشیم که مشهد توانسته به عنوان یک شهر رسانه در سطح جهان قرار گرفته و موقعیتش تثبیت شود.

به گزارش ایسنا، این روزنامه‌نگار و برنامه‌ساز که در همایش «گفت‌وگوهای انتقال تجربه با محوریت رسانه» سخن می‌گفت، پیرامون ظرفیت‌های شهر مشهد برای تبدیل به شهر رسانه‌ و خلاق اظهار کرد: طبیعتا شهر مشهد به دلیل آن که یکی از قطب‌های بزرگ زیارتی است، مورد توجه زائران کشورهای دیگر قرار می‌گیرد و این خود می‌تواند برای شهر مشهد هم درآمدزایی داشته و نیز پایگاهی برای مسلمانان جهان باشد.

وی افزود: نکته دوم، مساله فردوسی، توس و شاهنامه است که بخشی از ادبیات جهان را تشکیل داده و این امر انکارناپذیر است و هرکس بخواهد از کنار فردوسی رد شود و او را در ادبیات جهان نبیند، اشتباه کرده است و ما سال‌ها است که به فردوسی در بخش ادبیات جهانی افتخار و مباهات کرده، به خود می‌بالیم.

کوثری ادامه داد: طبیعتا این شهر با چنین جمعیت، موقعیت و درآمدی می‌تواند یکی از شهرهای خلاق جهان باشد و این تنها با پشتیبانی مردم امکان می‌پذیرد؛ یعنی نمی‌توان این قضیه را با کار دولتی به پیش برد و حمایت‌های شما و تمام مردم مشهد است که می‌تواند به شهردار شجاع‌دل این شهر کمک کند تا در حرکتی که آغاز کرده، شهر مشهد را به عنوان یک شهر رسانه‌ای معرفی کند.

این روزنامه‌نگار و برنامه‌ساز عنوان کرد: مشهد سه روزنامه بزرگ دارد و به‌جز تهران، هیچ شهری چنین موقعیتی را دارا نیست. روزنامه قدس، خراسان، شهرآرا هر کدام دربرگیرنده بخش‌های مختلف سیاسی با موضع‌گیری‌های گوناگون، بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سینمایی است و این سه روزنامه در شهری با چنین ذائقه و موقعیتی، باید شرایطی بهتر از حال داشته باشد و حرکتی که آغاز شده بهانه‌ای است تا ما بتوانیم خاطرات و تجربیات خود را منتقل کرده، به هدف برسیم و آن هدف، شهر رسانه‌ها و شهر خلاق مشهد است؛ کاری که ریچارد فلوریدا انجام داده است. او از دانشگاه کلمبیا دکتری داشته و سپس در تورنتو این حرکت را ابداع می‌کند و به این دلیل که این کار موقعیت مردمی دارد، به انجام می‌رسد.

وی اضافه کرد: هر شهری در جهان برای خود تعریفی دارد و خوشبختانه اکنون برای ما نیز این تعریف وجود دارد؛ به طور مثال گیلان شهر غذا است و این امر بسیار مهم بوده و شاید آن را ساده بگیریم. زمانی که مشهد بخواهد شهر رسانه‌ها شود و به ثبت برسد، به نظر من کار خیلی بزرگی است و من به شهردار مشهد و تمام یاران ایشان که این کار را انجام دادند، تبریک می‌گویم.

کوثری خاطرنشان کرد: یکی از دلایل بزرگ موفقیت هر انسان در هر عرصه‌ای، با مردم بودن است. هنرمند، نویسنده، وزیر یا یک مقام دولتی که با مردم باشد و خواسته‌های مردم را در نظر گیرد، حتما به موفقیت خواهد رسید. این مردم هستند که تعیین کرده، می‌سازند و جهان را تغییر می‌دهند و می‌توانند هنر، سینما، ورزش ایجاد کنند و اکنون شما می‌توانید بزرگترین اخبار و حوادث جهان را در لحظه برروی موبایل‌های خود ببینید.

این مجری، برنامه‌ساز و روزنامه‌نگار در بحث انتقال تجارب خود عنوان کرد: از ابتدا این را بلد بودم که هرچیزی را نپذیرم و نه بگویم؛ ۲۰ سال در تلویزیون بودم و الان مرا راه نمی‌دهند، ضمن این که ۱۴ سال سردبیر ورزشی و سینمایی روزنامه همشهری بودم. همچنین علاوه بر تدریس سینما در دانشکده‌ای که درس خواندم، کار تولید و تهیه‌کنندگی می‌کنم. از تلاش وا نمی‌مانم و اراده داشته و مصمم بوده‌ام؛ مثل تمام افراد موفق جهان که چندین‌ بار شکست خوردند و از آن درس گرفتند، در بسیاری از جاها ضربه خوردم و مرا کنار گذاشتند، چون از من می‌خواستند مانند آن‌ها فکر کنم و این کار را نکردم.

وی خاطرنشان کرد: نه من که بسیاری از جمعیت جوان ایران اکنون این‌گونه هستند و طبیعی است که خودشان فکر می‌کنند چه چیزی درست و کدام مسیر سالم‌تر است؛ کدام شخص صالح‌تر است و می‌تواند برای مردم، آبادانی کشور، دانشگاه و محصلان کار کند و طبیعتا باید در این مورد تصمیم بگیرم و بنابراین، می‌توانم در قبال کسانی که به من حقوق می‌دهند، نه بگویم و به دنبال کار دیگری بروم؛ اما در نهایت دوباره به سراغ مردم می‌آیم.

کوثری تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت است که همه ما را محکم بار آورده و می‌توانیم این‌گونه به اهداف خود برسیم و انتقال تجربه همین درس مقاومت است و مسئولان تصمیم‌گیرنده اگر در برابر فشارهای کلان بایستند و مردم پشت آن‌ها باشند، طبیعتا به موفقیت می‌رسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار