تابناک / احمد سیاوش‌پور صبح امروز در نشست فصلی روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های واحدهای قضایی استان گیلان در رشت اظهار داشت: برگزاری این جلسات برای جمع‌بندی و رصد اقدامات دادگستری گیلان است.
کد خبر: ۶۶۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 15 October 2018

تابناک / احمد سیاوش‌پور صبح امروز در نشست فصلی روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های واحدهای قضایی استان گیلان در رشت اظهار داشت: برگزاری این جلسات برای جمع‌بندی و رصد اقدامات دادگستری گیلان است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه باید اقدامات این مجموعه را با نگاه واقع‌بینانه بررسی کنیم تصریح کرد: قوه قضائیه رکن اساسی و اصلی نظام جمهوری اسلامی است و کارکنان دستگاه قضایی برای جلب رضایت مردم تلاش می‌کنند.

سیاوش‌پور با اعلام اینکه کارکنان دستگاه قضایی به‌طور شبانه‌روزی برای انجام امورات مردم در تلاش هستند خاطرنشان کرد: دلچسب‌ترین عبادت، خدمت به بندگان خدا است.

وی با تاکید بر اینکه کارکنان دستگاه قضایی باید با دقت به اعمال خودشان توجه کنند تا اسیر وسوسه‌های شیطان نشوند افزود: حتی بروز یک مورد خطا در دستگاه قضایی برای مردم قابل قبول و قابل پذیرش نیست.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه صلابت، اقتدار و حرکت در مسیر عدالت بودن قوه قضائیه سبب اقتدار نظام و حاکمیت می‌شود عنوان داشت: نیروی انسانی دستگاه قضایی عامل اقتدار آن است.

سیاوش‌پور جایگاه قضاوت را جایگاه انبیاء الهی و اهل بیت دانست و خاطرنشان کرد: کارکنان دستگاه قضایی باید قدر جایگاهشان را بدانند و با مسئله قضاوت با جدیت برخورد کنند.

وی حقوق الهی را ملاک قضاوت دانست و تصریح کرد: قضات باید بر پایه دستورات الهی قضاوت کنند و مصلحت‌اندیشی‌ها را در امر قضاوت خود دخیل نکرده و با صلابت کار کنند.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با تاکید بر لزوم رعایت انصاف توسط کارکنان قضایی اظهار داشت: دستگاه قضایی سالم‌ترین و پاک‌ترین دستگاه جمهوری اسلامی است که صادق‌ترین و عادل‌ترین افراد در آن کار می‌کنند.

سیاوش‌پور با بیان اینکه دستگاه قضایی در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی و با رویکرد توسعه و پیشرفت کار می‌کند اظهار داشت: توجه به حقوق بیت‌المال و حقوق عامه از وظایف قوه قضائیه است.

وی با اعلام اینکه کارکنان دستگاه قضایی در بحث توجه به حقوق عامه باید اعتدال را رعایت کرده و از افراط و تفریط پرهیز کنند افزود: بحث حفاظت و رسیدگی به رودخانه‌ها، حریم دریا و جنگل‌ها از جمله مسائلی است که در گیلان باید مورد توجه باشد.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به سیل به وقوع پیوسته در استان گیلان خاطرنشان کرد: کارکنان دستگاه قضایی نباید از خسارات وارده این سیل به‌راحتی عبور کنند و دادستان باید علل آن را بررسی کند.

سیاوش‌پور با بیان اینکه باید بررسی شود که تخریب‌های رخ داده به‌واسطه جاری شدن سیل به دلیل قصور انسانی رخ داده یا شدت بالای سیل عامل آن بوده است افزود: ما قصد نداریم دستگاه‌های اجرایی را به چالش بکشیم بلکه براساس قانون اساسی به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه کارکنان دستگاه قضایی نباید از هیچکسی واهمه داشته باشد خاطرنشان کرد: رفع موانع و نقاص فعالیت‌های قضایی استان گیلان نیازمند تلاش مضاعف کارکنان دستگاه قضایی گیلان است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با تاکید بر اینکه رودخانه‌های استان به ساماندهی نیاز دارد تصریح کرد: امروز برخی رودخانه‌های گیلان نیازمند لایروبی دارد و برخی دیگر نیز نباید حتی یک بیل مصالح از آن برداشت شود.

سیاوش‌پور با اشاره به فشار اقتصادی دشمنان انقلاب علیه جمهوری اسلامی عنوان داشت: کشور در حال حاضر در شرایط خاصی قرار دارد و دستگاه قضایی باید با مردمی که در سختی و فشار قرار دارند همدردی کند.

وی با اعلام اینکه برخی افراد از شرایط فعلی برای مال‌اندوزی و سودجویی سوءاستفاده می‌کنند ابراز داشت: مسئولان دادگستری‌های گیلان باید با همکاری تعزیرات حکومتی و سپاه پاسداران گشت‌هایی را دایر کنند.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی اقدامات دستگاه قضایی گیلان از ضعف‌های این مجموعه است گفت: مسئولان دستگاه‌های قضایی شهرستان‌ها باید پرونده‌های مهم را برای تسریع در امور سریعاً به دادگستری استان اطلاع دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
پل هایی که خراب می شود باید مهندسین عمران جواب پس دهند حتی اعدام اینها با آبروی کشور حتی در خارج بخاطر سرمایه گذاری ایران در کشورهای همسایه می شوند. می گویند شما پل نمی تونید بسازید حالا برای ما می خواهید ساختمان و پل بسازید مصداق کار ضد انقلابی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار