وی به حضور دسته‌های عزاداری منطقه در ماه محرم در مقبره شهدای گمنام در دانشکده تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و افزود: 12 مرداد ماه جاری دهمین یادواره سه شهید گمنام در مرکز مذکور برگزاری می‌شود.
کد خبر: ۶۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰ 26 July 2015
جانشین فرمانده مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا(ع) نیروی دریایی سپاه از برگزاری دهمین یادواره سه شهید گمنام در این مرکز خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از زیباکنار، ناوسالار یکم عیسی علیزاده بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد یادواره شهدای گمنام دانشکده تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه با اشاره به میزبانی از سه شهید گمنام از 19 مرداد ماه سال 84 در این مرکز اظهار کرد: وجود شهدای گمنام فضای معنوی ویژه‌ای در مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) ایجاد کرده است.

وی به حضور دسته‌های عزاداری منطقه در ماه محرم در مقبره شهدای گمنام در دانشکده تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و افزود: 12 مرداد ماه جاری دهمین یادواره سه شهید گمنام در مرکز مذکور برگزاری می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه فعالیت مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه از سال 62 آغاز شده است، تصریح کرد: تعدادی از نیروهای سپاه شهرستان رشت بنابه ضرورت اجرای عملیات‌های آبی ـ خاکی در دوران دفاع مقدس مرکز مذکور را راه‌اندازی کردند.

جانشین فرمانده مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه از تامین نیاز تخصصی یگان‌های عملیاتی آبی ـ خاکی سپاه در دوران دفاع مقدس توسط این مرکز خبر داد و بیان کرد: از سال 63 تا پایان دوران دفاع مقدس تعداد قابل ملاحظه‌ای از نیروهای دریایی سپاه در مرکز مذکور آموزش دیدند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای غواص رزمنده آموزش اولیه غواصی در دانشکده تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه را گذراندند، تصریح کرد: پس از سال‌ها ورود 175 شهید غواص فضای کشور را عطرآگین کرد و به این مناسبت نخستین یادواره 175 شهید غواص در مرکز مذکور برگزار می‌شود.

علیزاده به اجرای برنامه‌های مختلف در یادواره 175 شهید غواص در مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و گفت: تعداد چهار هزار نفر از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران گیلان برای شرکت در مراسم مذکور دعوت شدند.

جانشین فرمانده مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا(ع) نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه اجرای رزمایش ویژه کربلای 4 و کربلای 5 در مراسم یادواره 175 غواص شهید تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: رزمایش مذکور در تالابی به مساحت 375 متر مربع واقع در مرکز مذکور اجرا می‌شود.

وی به اسارت و شهادت غواصان در عملیات کربلای 4 اشاره کرد و یادآور شد: صحنه اسارت غواصان و تفحص این شهیدان پس از دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه تشییع نمادین شهدای غواص تا مقبره شهدای گمنام از دیگر برنامه‌های مراسم یادواره 175 شهید غواص است، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی بزرگداشت شهدا با استقبال بسیار مردم همراه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار