نشست کارگروه تعاملات بین‌الملل پارك علم و فناوري يزد با عنوان «فرصت‌های استارتاپی در بازار جهانی و نحوه بهره‌برداری در شرایط تحریم» با حضور موسس شرکت تدبیر و توسعه پرنیان و مدیر عامل شرکت آزالیا در کانادا برگزار شد .
کد خبر: ۶۶۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ 30 September 2018

«علی مدرسی» موسس شرکت تدبیر و توسعه پرنیان و مدیر عامل شرکت آزالیا در کانادا، در اين نشست كه با حضور «محمد سپهر» مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد، «محمد قویدل» مدیر روابط بین الملل پارک علم و فناوری یزد و جمعی از مدیران عامل شرکت‌های مستقر در پارک يزد برگزار شد، جایگاه پارک‌های علم و فناوری در جهان را ویژه عنوان کرد و افزود: امروزه جهان متوجه سودآوری زیادِ استارتاپ‌ها در پارک‌های علم و فناوری شده است تا جايی که «امانوئل مکرون» ريیس جمهور فرانسه، شیوه‌ی مدیریتی خود را استارتاپی عنوان کرده است .

وي با بیان این که اعمال تحریم‌ها علیه ایران در گمرک کشورهای امریکای شمالی با جدیت اجرا می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر می‌توان از درگاه اینترنت و وب و در قالب دفتر مبادلات ایران و کانادا با کشورهای دیگر مبادلات انجام داد .

مدرسي تصریح کرد: در بازار آزاد کشورهای آمریکای شمالی به رقبا اجازه‌ی فروش محصول خود با کیفیت و قیمت دلخواه خود داده شده است لذا قبل از هر اقدامی برای تجارت در سطح بین‌الملل باید بتوان سطح کیفی و قیمت‌ها را وارد رقابت جهانی کرد .

وي در ادامه توسعه‌ی وب، دیجیتال مارکتینگ و تامین محتوا را از راه‌های کسب درآمدِ خارجی درداخل ایران برشمرد و افزود: توسعه خدمات نرم‌افزاری و سخت افزاری و فعالیت‌های مغزافزاری از جمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند برای کشور ارز آوری داشته باشد .

مدرسی همچنین به شیوه‌ی آزادکاری اشاره کرد و این روش کاری را برای علاقه مندانِ کار در بازار جهانی در مدت تحریم ها تشریح کرد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار