نماینده مردم رودسر و املش در مجلس:
خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل معضل بیکاری در گیلان، مهم‌ترین مطالبه مردم است گفت: تغییر در تعریف شاغل، رتبه بیکاری در گیلان را بهبود بخشیده است.
کد خبر: ۶۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 22 July 2015
محمد مهدی رهبری املشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به رتبه بیکاری اعلام شده برای گیلان اظهار داشت: در اعلام رتبه و آمار باید به مراکز قانونی و معتبر و مرجع رجوع شود؛ اگر بانک مرکزی یا مرکز آمار در اسناد خود افزایش یا کاهشی را اعلام کنند برای همگان ملاک است.
وی با بیان اینکه پذیرش رتبه بیکاری اعلام شده برای گیلان برای من دشوار بود، تصریح کرد: وقتی مرکز قانونی این آمار را اعلام کرده است باید پذیرفت و به دستگاه‌ها اعتماد کرد.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که در تعیین آمار اشتغال مهم است این‌است که تعاریفی که از اشتغال می‌شود باید تعاریف منطقی باشد؛ به طور مثال اگر کسی در جامعه یک ساعت به شغلی مشغول باشد آن را شاغل حساب می‌کنند که این درست نیست.
رهبری املشی تاکید کرد: شغل‌هایی که درآمد خاصی ندارند به عنوان اشتغال معرفی می‌شود؛ مثلا" فردی که در یک روستا با موتور خود از خانه تا شهر مسافرانی را در طول یک ساعت  جابه جا کند و به عنوان درآمد این کار انجام دهد  آن را شغل محسوب می‌کنند.
وی با بیان اینکه شغل باید به عنوان امر مداوم و درآمدزا مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: شغل باید بتواند معیشت یک فرد و خانواده را تامین کند.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی آمار بیکاری توسط یک مرجع رسمی اعلام می‌شود باید پذیرفت، اظهار کرد: اگر مرجع رسمی اعلام نکند هر مسئولی هم بگوید قابل قبول نیست.
رهبری املشی با تاکید بر اینکه در منطقه ما واحد صنعتی و تولیدی جدید ایجاد نشده است، افزود: برخی از واحدهای صنعتی ما مانند واحد شمال پلاستیک در نگهداری نیروهای خود با مشکل مواجه هستند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه در فصل بهار، با اشتغال فصلی کشاورزی، خود به خود آمار مشاغل بالا می‌رود، اظهار داشت: در حوزه چای در گیلان حدود 2 هزار هکتار افزایش سطح استفاده از باغات چای داشته‌ایم یعنی زمین‌ها را احیا کردند و اینها خود به خود شغل‌هایی را ایجاد کرده است.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بیشترین مراجعات مردمی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حل معضل بیکاری است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار