عمویی اضافه می کند : شهر انزلی کوچک است و ما مردم را بارها و بارها می بینیم و حکم قوم و خویش ما را دارند . البته مسافرانی که از دیگر شهرها می آیند نیز حکم میهمان ما را دارند و رعایت ادب و احترام آنها واجب است.
کد خبر: ۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱ 21 February 2015
' قنبر علی عمویی ' گرچه صاحب یک خودروی پیکان قدیمی است اما به دلیل حسن خلق، وجدان کاری ، ادب و نزاکت ، رعایت نظافت و مردمداری و سابقه خوب نه تنها بارها ، راننده نمونه شهر بلکه امسال راننده نمونه کشوری شده است .

تجلیل شهرداری انزلی از این راننده تاکسی نمونه کشوری بهانه ای برای گفتگوی خبرنگار ایرنا با وی شد.

عمویی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت : سال 1343 در آستانه اشرفیه به دنیا آمدم ولی چهار ساله بودم که همراه خانواده به انزلی نقل مکان کردیم و از آن پس ساکن این شهر بندری زیبا و رویایی هستم .

وی که دو فرزند دارد مشاغل مختلفی را تجربه کرده ولی از سال 1387 مشغول کار رانندگی است .

این راننده نمونه کشوری افزود : بعضی افراد فکر می کنند رانندگی شغل ساده ای است در حالی که این حرفه به جز مهارتهای رانندگی نیاز به ویژگی های اخلاقی بسیاری مانند مدارا ، صبوری و احساس مسئولیت دارد. 

احساس رضایت از زندگی که در چهره بشاش وی هویداست از دیگر خصلتهای نادر آدمهای این دوره و زمانه است .

او می گوید : خداوند روزی رسان است اما فرموده ' از تو حرکت از من برکت '، پس نباید نا امید بود ، تلاش که باشد انسان پیشرفت می کند.

عمویی اضافه می کند : شهر انزلی کوچک است و ما مردم را بارها و بارها می بینیم و حکم قوم و خویش ما را دارند . البته مسافرانی که از دیگر شهرها می آیند نیز حکم میهمان ما را دارند و رعایت ادب و احترام آنها واجب است.

این راننده نمونه به خوبی می داند که آدمها خصلتهای مختلف و مسائل و مشکلات مختلفی دارند از این رو سعی بر مدارا و صبوری با همه آنها را دارد .

از کودکی که ممکن است درون خودروی او سر و صدا و بازی کند یا مسافری که بیمار یا دچار مشکلات حرکتی و نیازمند کمک است.

عمویی می گوید گاها پیش آمده که مسافر پول همراه نداشته و من نه تنها ناراحت نشدم بلکه گفتم اگر تا رسیدن به خانه به پول نیاز دارد حاضرم قرض هم بدهم و همین موجب شده که خدا هم در مواقعی که مشکلی داشتم دستم را گرفته و رهایم نکرده است .

وی اضافه می کند بعضی افراد گرفتارند و حتی حوصله خودشان را هم ندارند و یا سالخوده اند و باید با آنها مدارا کرد .

عمویی امانت دار خوبی نیز هست نه تنها برای مسافرانش در هنگامی که وسیله ای در خودرو جا می گذارند بلکه برای آنهایی که مدارک ، پول یا چیزی را جایی گم می کنند که او پیدایشان کرده است .

می گوید حدود پنج سال پیش مقداری مدارک را کنار خیابان پیدا کردم وقتی مشغول پیدا کردن شماره تلفنی در میان مدارک در صف بنزین بودم چند نفری گفتند برایت دردسر می شود بیانداز درون صندوق پست اما دلم طاقت نیاورد شماره صاحب مدارک را پیدا کردم و تماس گرفتم تا آمد برای تحویل گرفتنش و نه تنها مشکلی پیش نیامد بلکه خیلی هم قدردانی کرد . 

او در این مدت از عینک ذره بینی گرفته تا گوشت مرغ را که در ماشینش جا مانده به تاکسیرانی برده تا صاحبش برای گرفتن آن مراجعه کند.

وقتی از او خاطره کاری را جویا می شوم می گوید : یک روز دوست دوران سربازی ام مسافر تاکسی ام شد و بعد از سالها دوباره همدیگر را پیدا کردیم .

عمویی از شش صبح تا هفت غروب کار می کند و تنها در این بین 45 دقیقه برای صرف نهار و استراحت به منزل می رود . کار روزانه اش هم که تمام شود در مسیر بازگشت به خانه مردم را بدون دریافت وجه می رساند و در مورد علت کرایه نگرفتنش می گوید چون من آنها را تا جایی که خودم می روم می رسانم نه به مقصدی که آنها می خواهند پس درست نیست پول بگیرم .

او نه تنها راننده ای نمونه بلکه پدری مهربان برای دو فرزندش و پسری دلسوز برای پدر سالخورده و بیمارش است و در کنار کار روزانه ساعاتی را برای رسیدگی به او اختصاص می دهد .

آرزوی قنبر علی عمویی راننده نمونه کشوری شهر انزلی عاقبت به خیری برای خودش و خانواده اش و همه مردم است. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی انزلی نیز به ایرنا گفت : آقای عمویی به دلیل ویژگی های خوبی که دارند چند بار به عنوان راننده نمونه معرفی شده بودند و این بار نیز حدود 10 نفر را معرفی کردیم که با بررسی های انجام شده ایشان نمونه کشوری شدند. 

' مهدی خلیلی ' تعداد تاکسی های موجود در شهرستان را یکهزار و 250 و تاکسی های فعال و گردشی را 680 تاکسی عنوان کرد.

وی افزود : در حال حاضر حدود سه سال است که آموزشهای قبل از خدمت را شروع کرده ایم و کتابی هم در این زمینه شامل مقررات راهنمایی و رانندگی قوانین تاکسیرانی و شیوه های برخورد با شهروندان نوشته ام .

وی خاطرنشان کرد : با این همه برای فرهنگسازی و آموزش رانندگان همه باید کمک کنند و این کار به تنهایی از توان ما خارج است .

خلیلی ، تخلفات احتمالی را که توسط برخی رانندگان اتفاق می افتد ناشی از عدم آگاهی آنها دانست و تصریح کرد : تلاش می کنیم با آگاه سازی هرچه بیشتر رانندگان زمینه ارائه بهتر خدمات را فراهم کنیم .

وی یادآور شد : اخیرا شورای شهر جلسه ای گذاشت و قرار شد جلسه همگانی برای رانندگان با حضور استادان برگزار کنیم و این در طول سال تکرار شود که ما نیز از این مساله استقبال می کنیم .

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی انزلی تاکید کرد : نظام مند بودن فعالیتها و ارائه آموزشهای مرتبط موجب ارتباط بهتر بین رانندگان و شهروندان و گردشگران می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار