تابناک: استاندار اصفهان با بیان اینکه هدف ما در استان اصفهان، توسعه با استفاده از تکنولوژی بالا و صنایع پاک و سبز استٰ گفت: به همین دلیل علاقمند هستیم از تجربیات و تکنولوژی کشور آلمان در جهت صنایع سبز استفاده کنیم.
کد خبر: ۶۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 21 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رسول زرگرپور امروز (دوشنبه) در دیدار با معاون صدر اعظم آلمان و هیات همراه، اظهار کرد: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و قرار است در سال 2017 به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی برگزیده شود. همچنین به یونسکو پیشنهاد داده شده که اصفهان را به عنوان پایتخت صنایع دستی اسلامی انتخاب کنند.

وی با بیان خوشامدگویی به هیأت آلمانی، گفت: امیدواریم در این سفر بسیار کوتاه به اصفهان به شما خوش بگذرد. در سال‌های اخیر مراودات بسیار خوبی میان دو کشور ایران و آلمان وجود داشت و شاید ادعای درستی باشد که بهترین مراودات ایران در میان کشورهای اروپایی با کشور آلمان است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه پس از توافق هسته‌ای مناسب‌ترین موقعیت برای مراودات تازه بین دو کشور فراهم شده است، اظهار کرد: سفر معاون صدر اعظم آلمان با هیأت همراه نیز می‌تواند نقطه عطفی در مراودات بین دو کشور باشد.

زرگرپور خطاب به هیأت آلمانی، گفت: به شما تبریک می‌گویم که پس از توافق نخستین کشوری هستید که موقعیت را مناسب دیدید و به ایران برای مراودات اقتصادی آمده‌اید و این از نکته سنجی و زرنگی آلمانی‌ها است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان پنج میلیون جمعیت و بیش از 100 کیلومتر مربع وسعت دارد، اضافه کرد: استان اصفهان از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است. این استان رتبه نخست را در حوزه صنعت در کشور داراست و بزرگترین واحدهای صنعتی کشور در این استان واقع شده‌اند. همچنین در حوزه گردشگری نیز رتبه نخست را دارد.

استاندار اصفهان ادامه داد: استان اصفهان در مباحث دانشگاهی و کشاورزی رتبه دوم و سوم را دارا است و در این استان صنعت مدرن فولاد حایز رتبه برتر است. صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی، نیروگاهی، هواپیماسازی، نظامی، انرژی هسته‌ای صلح آمیز نیز در این استان مستقر هستند.

زرگرپور خاطرنشان کرد: هدف ما در این استان صنعتی کشور، توسعه با استفاده از تکنولوژی بالا و صنایع پاک و سبز است. بنابراین علاقمند هستیم از تجربیات و تکنولوژی کشور آلمان در جهت صنایع سبز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان با مشکلات آلودگی از جمله آلودگی آب و هوا مواجه هستیم، گفت: در این راستا علاقمند هستیم از تجربیات، فناوری و تکنولوژی کشور آلمان استفاده کنیم. البته در حال حاضر چند شرکت به آلمانی با ما همکاری دارند.

استاندار اصفهان به بحث گردشگری اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین تعداد گردشگر اروپایی که به اصفهان می‌آیند، آلمانی هستند و این تعداد قابلیت افزایش را نیز دارد.

زرگرپور با بیان اینکه سرمایه گذاری در بحث گردشگری و توریسم بسیار سودآور است، از سرمایه گذاران آلمانی برای سرمایه گذاری در احداث هتل و مراکز توریستی و گردشگری دعوت به عمل آورد.

وی با یادآوری اینکه پنج سال قبل بین فرایبورگ و اصفهان قرارداد خواهرخواندگی منعقد شد، افزود: به دلیل محدودیت‌هایی که این اواخر وجود داشته، از این قرارداد و ظرفیت استفاده نشد. پیشنهاد می‌کنم با کمک هیأت آلمانی این قرارداد فعال‌تر شود تا دوستی میان مردم دو کشور بیشتر شود.

استاندار اصفهان، اصفهان را مرکز تجمع مسالمت آمیز ادیان توحیدی دانست و گفت: در اصفهان اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند و این زندگی مسالمت آمیز میان ادیان شاید در هیچ شهر دیگری در دنیا وجود نداشته باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار