رشت - ایرنا - دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های استان گیلان گفت: دریا همچنان برای شنا نامناسب است و گردشگران باید از ورود به محیط های آبی خودداری کنند.
کد خبر: ۶۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 21 July 2015
یونس رنجکش عصر دوشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: متاسفانه بی توجهی و اصرار غیرمنطقی برخی از گردشگران برای شنا در محیط های آبی پرخطر، از عوامل مهم حوادث غرقی در استان است.

وی با یادآوری اینکه از ابتدای خردادماه تاکنون ناجیان غریق جان حدود 380 نفر از مسافران را نجات داده اند، افزود: این افراد، به دلیل عدم برخورداری از مهارت های شنا ، در مناطق خطرآفرین اقدام به شنا می کردند که توسط ناجیان غریق ، از خطر غرق شدگی نجات یافتند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های گیلان بیش از 70 نفر از این تعداد نجات یافتگان را مربوط به سه روز تعطیلات اخیر عنوان و اضافه کرد: برغم کولاک بودن دریا، باران شدید و سردی هوا، برخی از گردشگران در نوار ساحلی حضور داشته و اصراری غیرمنطقی بر شنا در دریا بویژه در مناطق خلوت داشتند که با حضور بموقع ناجیان غریق، از خطر غرق شدگی نجات یافتند.

وی ادامه داد: امروز نیز برغم صاف بودن هوا، دریا کولاک است و به هیچ وجه برای شنا مناسب نیست و گردشگران باید به توصیه های ناجیان غریق، نیروهای امدادی و یگان های ویزه ناجا توجه داشته باشند و از حضور در مناطق آبی پرخطر و فاقد امکانات پرهیز کنند.

رنجکش با یادآوری غرق شدن یک نوجوان در سواحل چابکسر شهرستان رودسر در شنبه گذشته گفت: یک خانواده سه نفره نیز امروز در سواحل غیر قابل شنا شهرستان رشت حضور داشتند که متأسفانه ، فرزند آنان غرق شد و زن و شوهر این خانواده در بیمارستان تحت مداوا قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه گردشگران با پرهیز از حضور در مناطق آبی ، جان خود را هزینه بی احتیاطی نکنند، افزود: متأسفانه شماری از مسافران با نگرشی نادرست نسبت به این موضوع، به توصیه ها بی توجهی می کنند که این اقدامات غیر منطقی آنان، هزینه های اجتماعی بسیاری را متوجه جامعه می سازد.

رنجکش خاطرنشان ساخت: دولت در دو سال گذشته ، با ساماندهی سواحل استان های شمالی از طریق استانداری ها، فرمانداری ها و استقرار ناجیان غریق آموزش دیده؛ کوشیده است فرصت هایی برای نشاط اجتماعی ایجاد و در عین حال مانع از بروز حوادث ناگوار برای هموطنان شود.

وی ادامه داد: در همین راستا، به گردشگران توصیه می کنیم از طرح های سالم سازی 9 شهر ساحلی گیلان که دارای امکانات رفاهی، خدماتی، امداد و نجات و تا حدودی بهره مند از استانداردهای لازم است؛ استفاده کنند.

گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان 300 کیلومتر نوار ساحلی دارد. 

بیش از 650 نفر ناجی غریق در نقاط خطر آفرین ، حدود 300 نفر در طرح های سالم سازی دریا و 300 نفر نیز بازرس بر کار ناجیان غریق، در سواحل گیلان مستقر شده اند. 

افزون بر یک هزار نفر نیروهای امدادی و پلیس و دیگر عوامل نیز در سواحل استان حضور دارند.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان؛ بیشترین میزان بارش باران طی 72 ساعت گذشته، در مرکز و شرق استان تمرکز داشته و طی روزهای پایانی هفته جاری (چهارشنبه و پنجشنبه) نیز موج بارشی وارد استان گیلان می شود که افزایش ابر و بارش رگباری و رعد و برق را به همراه دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار