مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران هیات فوتبال استان یزد در رده‏‏های مختلف فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در سالن شهید صدوقی یزد برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 07 July 2018

 «عیدالرضا دستا» رییس هیات فوتبال استان در این مراسم که با تجلیل از 42 تیم برتر استان همراه بود، هر چند استان از نداشتن نماینده‎‎ در رده بزرگسالان لیگ ‎‎ های کشوری رنج می‏برد ولی در حال حاضر 25 تیم در دیگر رده‏‏های مختلف لیگ‏‏های کشوری دارد.

وی با نوید دادن حضور نماینده‌‌ای از استان در رده بزرگسالان کشور برای فصل آینده با توجه به وعده مسئولان ارشد استان، عنوان کرد: در فصل گذشته در استان یزد 149 تیم در مسابقات رده‎‎های مختلف ورزش فوتبال حضور داشتند که در مجموع 617 مسابقه تنها در مرکز استان برگزار شد.

دستا با بیان این که مسابقات مذکور جدای از رقابت ‎‎ های فوتبال دیگر شهرستان‎‎های یزد است، گفت: اگر به ازای هر مسابقه حداقل 50 نفر مشغول تدارک آن شوند، درطول سال بیش از 30 هزار نفر در طول سال درگیر این مسابقات می‏‏شوند لذا فوتبال استان خانواده بزرگی است که حمایت بیشتر مسئولان را می‎‎طلبد.

«مسعود شریعتی» مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز در این مراسم با اشاره به این که فوتبال امروز نه تنها ورزش بلکه یک صنعت محسوب می‎‎شود، گفت: لازمه رشد فوتبال استان ارتقای آن از رده ‎‎ های پایه است که خوشبختانه هیات فوتبال استان اهتمام ویژه‎‎ای به آن داشته است.

وی حضور 25 تیم از استان در رقابت‎‎ها و لیگ‎‎های کشوری را بیانگر اهمیت این رشته ورزشی در استان خواند و افزود: این در حالی است لیگ‏‏های مختلف فوتبال نه فقط در سطح استان بلکه در شهرستان‏‏های مختلف یزد نیز برگزار می‏‏شود که جای تقدیر دارد.

شریعتی از در دستور کار بودن تیم‏‏داری فوتبال استان در رده بزرگسالان کشور خبر داد و گفت: بنا به قول مساعد مسئولان استان در فصل آینده استان یزد نماینده‎‎ای در لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‏های کشور خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه بالای فوتبال ساحلی استان در کشور و حتی در دنیا اشاره کرد و این رشته ورزشی را مایه مباهات و افتخار استان دانست.

این مسئول همچنین از حضور خوب بانوان استان در رشته فوتسال قدردانی کرد و گفت: برنامه ‎‎ ریزی خوبی برای ارتقاء فوتسال بانوان استان شاهد هستیم.

شریعتی همچنین به ایجاد 20 زمین چمن مصنوعی در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق کم برخوردار و محروم اشاره کرد و افزود: تا پایان سال 20 زمین چمن دیگر نیز در استان افزوده خواهد شد.

«مهدی جمالی نژاد» شهردار یزد هم به عنوان میهمان ویژه در این مراسم گفت: متاسفانه علی رغم تلاش مسئولان استان، زیرساخت‎‎های خوبی برای ورزش فوتبال در شهر یزد وجود ندارد و شاید یکی از دلایل حضور ناموفق فوتبال استان در لیگ‏‏های بزرگسالان کشور نیز همین باشد.

وی توسعه ورزش را نیازمند مشارکت تمام دستگاه‎‎های استان دانست و گفت: این مهم تنها به همت مدیران ورزش استان به سرانجام نمی‏‏رسد و به ویژه جای پای صنایع در ورزش استان دیده نمی‎‎شود.

جمالی‎‎نژاد از آمادگی شهرداری برای کمک به تامین زیرساخت‎‎های ورزش فوتبال خبر داد و گفت: ورزش در یزد مگر با همکاری همه جانبه و دست به دست هم دادن مسئولان و صنایع استان موفق نخواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار