مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: حدود سه هزار عنوان کتاب در حوزه های مختلف دینی، قرآنی و مذهبی در ششمین نمایشگاه و جشنواره بزرگ قرآنی قشم عرضه می شود .
کد خبر: ۶۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 15 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، علیرضا کمساری در جمع خبرنگاران برگزاری پنج دوره نمایشگاه بزرگ قرآنی در قشمرا تجربه خوبی برای برگزاری دوره ششم فراهم شده است و اظهار امیدواری کرد که دور ششم نمایشگاه و جشنواره در سالی که توسط مقام رهبر معظم رهبری به سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده است، موجب تقویت این روحیه در جامعه شود .  
 
کمساری اضافه کرد: نمایشگاه قرآن قشم یکی از بزرگترین رویدادهای قرآنی کشور است و توانسته هر ساله خیل عظیمی از عاشقان فرهنگ قرآنی را به این جزیره بکشاند .  
 
وی از افزایش 30 درصد فضای نمایشگاه نسبت به دور پیشین خبر داد و گفت: افزایش تعداد ناشران، غرفه ها و برنامه های جانبی از ویژگی های دور ششم نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم است .  
 
کمساری ایجاد فضای قرآنی در منطقه، توجه به گفتمان قرآنی، تقویت فصل مشترک اهل سنت و شیعه، شناسایی حافظان، قاریان و موسسات قرآنی را از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد .  
 
وی تاکید کرد: با توجه به نزدیکی قشم با کشورهای حاشیه خلیج فارس، معرفی دستاوردهای قرآنی کشور در این جزیره می تواند نقش موثری در توسعه مناسبات فرهنگی و دینی منطقه داشته باشد .  
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم نگاه ویژه به حوزه کودک و نوجوان و کتابت قرانی به خط نسخ و ثلث را از رویکردهای اصلی این دوره از نمایشگاه قرآنی قشم برشمرد و افزود: در بخش قرآن به روایت تصویر این نمایشگاه نیز 114 تابلو با توضیحات کامل مربوط به هر آیه در فضایی حدود 400 متر مربع به نمایش در می آید .  
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی نمایشگاه و جشنواره بزرگ قرآنی قشم افزود: در بخش ناشران خارجی این نمایشگاه نیز 6 ناشر از کشورهای مصر، سوریه، لبنان، ترکیه، پاکستان و امارات متحده عربی حضور دارند .  
 
وی عرضه گسترده قلم ها و دستگاه های دیجیتال قرآنی را از جمله برنامه های بخش نرم افزاری این نمایشگاه عنوان و اضافه کرد: در این دوره از نمایشگاه عرضه محصولات و صنایع قرآنی در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه سبک زندگی قرآنی در جامعه و خانواده ها، به صورت جدی پیگیری می شود .  
 
کمساری ادامه داد: عرضه صنایع دستی قرآنی در حوزه های معرق، منبط، کارهای روی چرم، انواع تابلو فرش های قرآنی و لوسترهای قرآنی از دیگر بخش های این نمایشگاه به شمار می رود .  
 
وی برپایی غرفه عفاف و حجاب که در آن آخرین مدل های چادر ملی که برنده مسابقه بنیاد مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده اند را از بخش های جانبی این نمایشگاه اعلام کرد و افزود: در این غرفه 34 نوع چادر ملی به نمایش گذاشته می شود .  
 
وی با بیان اینکه در کنار بخش یاد شده 6 پوشش ملی جزیره قشم نیز به نمایش در می آید، از حضور تعدادی خیاط برای دوخت چادر ملی در محل نمایشگاه خبر داد .  
 
وی ادامه داد: امسال از یکهزار و 400 اثر رسیده به دبیرخانه نمایشگاه های قرآنی کشور، 40 اثر برگزیده در نمایشگاه قشم تحت عنوان قرآن در زندگی مردم، در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد .  
 
کمساری اضافه کرد: همچنین 20 اثر نفیس از عکاسان برگزیده کشور که در خصوص کاربرد آیات قرآنی در معماری مساجد کشور تهیه شده است، به نمایش گذاشته می شود .  
 
وی اظهار کرد: در بخش محافل و آیین های قرآنی این نمایشگاه نیز هر شب یک قاری بین المللی در محل نمایشگاه اجرا خواهد داشت .  
 
کمساری حضور پررنگ موسسات و نهادهای ملی در نمایشگاه قرآنی قشم را از ویژگی های برتر این نمایشگاه ارزیابی کرد .  
 
به گزارش ایسنا، ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم شامگاه امروز از ساعت 22 و با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضرت حجت الاسلام و المسمین حشمتی و امامان جمعه اهل سنت و تشیع مدیران سازمان منطقه آزاد قشم افتتاح می شود شایان ذکر این نمایشگاه  به مدت 10 روز در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی قشم برگزار می شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار