آینده ی مبهم به همراه تشنج دایمی در حال و هوای سیاسی و اقتصادی، بقا را به خطر می اندازد حرکت در مه ، اگر برای دقایقی ممکن باشد اما در زمان طولانی، بسیار دشوار و با صرف هزینه ی بیش از توان آدمی همراه است.
کد خبر: ۶۲۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸ 26 June 2018

تابناک ایلام :: یکی از ارکان اصلی آرامش فرد و جامعه این است که شرایط زندگی برای افراد، به نحو منطقی اولا پایدار و ثانیا تغییرات آن قابل پیش بینی باشد. آینده ی مبهم به همراه تشنج دایمی در حال و هوای سیاسی و اقتصادی، بقا را به خطر می اندازد.

حرکت در مه ، اگر برای دقایقی ممکن باشد اما در زمان طولانی، بسیار دشوار و با صرف هزینه ی بیش از توان آدمی همراه است.

گرچه کشتی جامعه، در برخورد با تلاطم دریا و امواج سرکش پایان ناپذیر ترس ها و اضطرابات مقاومت می کند، اما سرنشینان آن، هماره در هراس شکسته شدن کشتی و غرق شدن در میانه‌ی تاریکیِ هراس انگیز بی‌قرار می شوند.

در شرایط سقوط پول ملی نسبت ارز از مهم وظایف سازمان بازرگانی بازرسی و نظارت ومراقبت و کنترل سودجوهای بازار است .

اما گویی مدیران نظارت و جریان قانون اوضاع فشل و درهم استان را پشت گوش انداخته و درساختمانهای خنک پشت میزها لمیده مبادا گرما زده شوند .

این شیوه بی مسیولیتی مسیر را برای گرانفروشی و تیغ زدن مردم مخصوصا مریض ها و درماندگان هموار کرده اگر اعتراضی صورت گیرد با تمسخره مریض را ناآگاه از اوضاع می دانند .

در این گیر و دار با توجه نیاز اجباری مردم به دارو و دوا داروخانه ها اقلامی را بدون بیمه اعلام و بقولی آزاد حساب می کنند. قبلا داروهای خارجی مشمول بیمه نمی شدند اما هم اکنون این وضعیت شامل بعضی داروهای ایرانی هم شده است!

این وضع نابسامان باعث شده بسیاری از بیماران خاص نتوانند داروهای خود را تهیه کنند با چشمانی اشکبار و دلی پر غصه با دست خالی داروخانه را ترک می کنند .

جالبتر اینکه نرخ داروها روی جلد حک نمی شود تا دست صاحبان امتیاز برای افزایش روزانه قیمت ها باز و قابل توجیه باشد !

کاسبان سلامت، تفاوت تورم را با گرانی درست متوجه نشده اند آنچه که امروز مشاهده می شود تورم نیست .

گرچه تورم و گرانی مفاهیم نزدیک به هم اما متفاوت هستند . تورم مقایسه سطح قیمتهای فعلی و گذشته است که نشان از تغییر هزینه‌های زندگی دارد. در حالی که گرانی از مقایسه سطح قیمت‌ها با سطح درآمد به‌دست می‌آید.

اگر تورم وجود داشته باشد یعنی قیمت‌ها افزایش می‌یابد و اگر کالایی گران باشد یعنی نسبت به درآمد مردم سطح بالایی دارد.

گرانی که صرفأ به سود تجار و به قیمت نابودی مردم باشد مشخص است که وضع بیماران بی پناه و بی روحیه و نا امید به چه صورت خواهد بود و چه کسی ندای بیماران خط فقر را خواهد شنید و پناهشان خواهد داد.

امید داریم استاندار ایلام که مسلط بر امور استان است ضمن رسیدگی به این وضع مستمرأ پیگیر این نابسامانی حیاتی شود

وقتی شرایط به سمت نااطمینانی و ناپایدار و هشدار پیش رود طبیعی است که فرهنگ حاکم بر بازار به دلالی‌های پرسود تبدیل می گردد.

و اما در این آشفته بازار آنچه هیچوقت دیده نمی شود مردم ضعیف و رنجور و افسرده ای است که ضمن گرفتاری با درد مهلک بیماری، می بایست فرسودگی بلاتکلیفی را به دوش کشند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار