معاون بازرگانی شرکت غله و بازرگانی منطقه ۳ کشور گفت: تاکنون ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم به کشاورزهای فارس پرداخت شده و براساس سامانه بانک، مطالبه کشاورزان ۳ هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال است.
کد خبر: ۶۲۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲ 26 June 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: 5 اردیبهشت‌ماه امسال بعد از 7 ماه انتظار، نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی اعلام شد و براساس آن گندم معمولی به قیمت 1300 تومان، گندم دوروم به قیمت 1330 تومان و دانه روغنی کلزا نیز به قیمت 2866 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

لطیف رستاد، مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی منطقه 3 کشور از خرید تضمینی حدود 505 هزار تن گندم از کشاوزان فارس خبر می‌دهد و می‌گوید: علاوه بر گندم 23 هزار تن دانه روغنی کلزا نیز از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

یکی از مشکلاتی که کشاورزان در خرید تضمینی گندم با آن روبه‌رو هستند تاخیر در پرداخت مطالبات است زیرا کشاورزان باید بدهی‌های خود را پرداخت و برای ورود به فصل کشت جدید نهاده‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.

به گفته معاون بازرگانی شرکت غله و بازرگانی منطقه 3 کشور تاکنون 504 هزار و 524 تن گندم به ارزش 6 هزار و 690 میلیارد ریال از کشاورزان فارس خریداری شده و ثبت سامانه شرکت غله و بازرگانی شده است.

گندم‌کاران فارس نزدیک به 3.6 هزار میلیارد ریال مطالبه دارند

منصور جباری د با بیان اینکه از این مقدار 432 هزار و 148 تن گندم به ارزش 5 هزار و 725 میلیارد ریال به سامانه بانک کشاورزی اعلام شده است، می‌افزاید: از آن میزانی که به بانک اعلام شده است 2 هزار و 130 میلیارد ریال به کشاورزها پرداخت شده و براساس سامانه بانک، مطالبه کشاورزان 3 هزار و 595 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه در واقع کشاورزهایی که چک لیست آنها به بانک می‌رود حدود 50 درصد پول گندم خود را گرفته‌اند و بقیه آن را طلبکار هستند، می‌گوید: 50 درصد بهای گندم در یک هفته اول پرداخت می‌شود و 50 درصد مابقی بعدا پرداخت می‌شود و متاسفانه الان از مناطق جنوبی مثل مهر و لامرد که در اردیبهشت‌ماه گندم را تحویل دادند هنوز 50 درصد دوم به آنها پرداخت نشده است.

تاخیر در پرداخت مطالبات به دلیل ثبت اطلاعات اشتباه کشاورزان

جباری با بیان اینکه وقتی چک‌لیست کشاورزان به بانک می‌رود اگر اطلاعاتی که کشاورز به ما می‌دهد اشتباه نباشد در عرض 48 ساعت 50 درصد پول گندم به حساب کشاورز پرداخت می‌شود، می‌گوید: برخی کشاورزان شماره حساب غیرفعال اعلام می‌کنند یا به دلیل بدهی به بانک نام دیگر افراد خانواده را به بانک می‌دهند و همین موضوع سبب دیر پرداخت شدن مطالبات می‌شود زیرا یک چک لیست 50 نفره کشاورزان به بانک اعلام می‌شود و حتی اگه یک نفر هم اطلاعات اشتباه داده باشد دوباره این چک لیست برگشت می‌خورد.

وی می‌افزاید: دانه روغنی کلزا نیز تاکنون 23 هزارتن خریداری شده است که لیست 22 هزار و400 تن به ارزش 623 میلیارد ریال به بانک رفته است و ز این مبلغ 80 درصد آن پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار