نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور در شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: یكی از برنامه‌های پیشنهادی این سازمان، تخفیف ۵۰ درصدی واحدهای اقامتی در شهرهای مقصد گردشگری زیارتی و مذهبی نظیر شهرهای قم، مشهد و شیراز به‌مناسبت دهه كرامت در راستای تشویق افزایش گردشگری زیارتی است.
کد خبر: ۶۲۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱ 26 June 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: حجت‌الاسلام فخرالدین صابری، نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور در شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت امروز، ۵ تیرماه در نشست شورای هماهنگی ستاد دهه کرامت کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: سازمان میراث فرهگی برنامه‌هایی در دهه كرامت در نظر گرفته شده است كه به تمام استان‌ها ابلاغ خواهد كرد.
وی با بیان اینكه برنامه‌های دهه كرامت امسال با موضوع خانواده و سبك زندگی در سازمان میراث فرهنگی پیش‌بینی شده‌‌اند، ‌افزود: نخستین برنامه ما اعلام عمومی دهه کرامت با تهیه پوستر، بروشور تبلیغاتی، بنر و نصب آن در مجتمع‌های اقامتی و گردشگری که محل رفت و آمد مردم و گردشگران داخلی و خارجی است، خواهد بود.
صابری اظهار كرد: برگزاری سخنرانی هنگام اقامه نماز ظهر و عصر و اختصاص وقت جهت معرفی خصوصیات اخلاقی ائمه معصومین به ویژه امام هشتم و حضرت معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی(ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در این دهه در کلیه نمازخانه‌های ادارات میراث فرهنگی، برگزاری جشن تكلیف دختران كاركنان سازمان میراث فرهنگی و معرفی حضرت معصومه(س) و بیان سیره رفتاری آن حضرت در عرصه عبادات حجاب و عفاف از دیگر برنامه‌های ما در این ایام است.
وی، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع زندگی و مجموعه گفتارهای امام هشتم و معرفی حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) با هدف تعظیم شعائر الهی، تخفیف ۵۰ درصدی واحدهای اقامتی در شهرهای مقصد گردشگری زیارتی و مذهبی نظیر شهرهای قم، مشهد و شیراز به‌مناسبت دهه كرامت در راستای تشویق افزایش گردشگری زیارتی از دیگر برنامه‌هایی بود كه وی از آن‌ها نام برد.
وی با بیان اینكه پخش صلوات خاصه امام رضا صبح‌ها و ظهرها در ادارات کل با هدف اعلام دهه كرامت صورت می‌گیرد، گفت: نمایش اشیا تاریخی موزه‌ای با عنوان آثار دوره‌های اسلامی در موزه‌های تهران و استان‌ها از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.
صابری با تصریح اینكه همکاری ویژه ادارات کل میراث فرهنگی در ایام دهه كرامت با آستان‌های قدس رضوی، حضرت معصومه(س) عبدالعظیم حسنی(ع) و شاهچراغ(ع) خواهیم داشت، گفت: برگزاری نمایشگاه آثار تاریخی در امامزادگان که بنای مرقد آنان در فهرست آثار ملی ثبت شده، با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه و دیگر بقاع متبركه از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته سازمان میراث فرهنگی در این ایام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار