معرفي اسامي مدارس فوتبال داراي مجوز فعاليت در استان قم و مخالفت با فعاليت مدارس فوتبال باشگاه‌هاي مطرح پايتخت سبب ايجاد حاشيه و مسائل جنجالي در فوتبال قم شده است.
کد خبر: ۶۲۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹ 26 June 2018

 

به گزارش تابناک قم، هر ساله با شروع فصل تابستان و حتی پیش از فرارسیدن این فصل گرم و طاقت‌فرسا در استان قم، موضوع اوقات فراغت دانش‌آموزان به شدت مورد توجه مسوولان و مردم قرار می‌گیرد و خانواده‌ها به دنبال بهترین انتخاب برای ساماندهی سه ماه تعطیلی فرزندان خود هستند.

طبیعی است که در این ایام، تمام خانواده‌هایی که فرزندانشان بعد از 9 ماه تحصیل به استراحت سه ماهه می‌روند، دغدغه چگونگی پرکردن مطلوب این ایام را دارند و برای همین منظور به سراغ کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف نظیر ورزش می‌روند.

فوتبال پرطرفدارترین سرگرمی فصل تابستان

در بین رشته‌های ورزشی مختلف و متنوعی ورزشی که در فصل تابستان پذیرای دانش‌آموزان علاقمند به ورزش هستند، بدون شک فوتبال پرطرفدارترین رشته است که مخاطبان زیادی را جذب خود می‌کند و بر همین اساس مدارس فوتبال رونق قابل توجهی پیدا می‌کنند.

فوتبال به دلیل اینکه رشته‌ای جذاب و پرطرفدار است، یکی از اولویت‌های مهم دانش‌آموزان برای لذت بردن از اوقات فراغت سه ماه تابستان به شمار می‌رود و این مهم برخی افراد سودجو را نیز به فکر بهره‌برداری از اعتماد مردم و فرزندان آنها به مدارس فوتبال می‌اندازد.

اهمیت ساماندهی مدارس فوتبال

در سال‌های گذشته بهره‌برداری‌های غیر منصفانه زیادی از فعالیت غیر مجاز مدارس فوتبال در قم و نقاط مختلف کشور صورت گرفته، بر همین اساس متولی این رشته در کشور یعنی فدراسیون فوتبال، هیات‌های استانی را ملزم به اجرای آیین نامه مدارس فوتبال و ساماندهی این مدارس کرد.

بر همین اساس چند سالی است که در آستانه فصل تابستان و اوقات فراغت، اسامی مدارس فوتبال دارای مجوز فعالیت از سوی هیأت فوتبال معرفی می‌شود و شهروندان به خوبی در جریان کم و کیف فعالیت این مدارس قرار می‌گیرند، هزینه‌ها و خدمات قابل ارائه نیز به دقت به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود تا جلو سودجویی‌ها گرفته شود.

معرفی 16 مدرسه فوتبال مجاز در قم

هیأت فوتبال استان قم که سال 1396 را به عنوان سالی کابوس‌وار همراه با انواع و اقسام سقوط‌ها و ناکامی‌ها پشت‌سر گذاشته، در راستای اجرای این رسالت خود، این هفته در کانال اطلاع‌رسانی خود اقدام به معرفی اسامی مدارس فوتبال دارای مجوز استان قم کرد، اتفاقی که البته در آن برخی تردید‌ها نیز وجود دارد.

ظاهرا هیأت فوتبال قم به مدارسی اجازه فعالیت در تابستان سال 1397 را داده که در استان قم هستند، مدارسی که اسامی آنها شامل شاهین، آریا، پیام، مهام پلی‌مهر، آبادگران (سوهان محمد)، هما، سیاه‌جامگان، عقاب، یاران، پیروزان نیروگاه، سرخ‌پوشان، افشین، پناه‌آفرین، وحدت، شهرقائم و نوین است.

جلوگیری از مدارس فوتبال تیم‌های مطرح پایتخت در قم

این در حالی است که علاوه بر مدارس فوتبال معرفی شده از سوی هیأت فوتبال قم، برخی مدارس فوتبال خارج از قم نیز با نصب بنرهای متنوع در سطح شهر قم، خانواده‌ها و شهروندان قمی را به سمت و سوی خود تشویق می‌کنند، گاهی اوقات این مدارس فوتبال با استفاده از نام‌های مطرح نظیر استقلال و پرسپولیس برای خود مخاطب جذب می کنند.

اما هیأت فوتبال استان قم در کانال اطلاع‌رسانی خود اعلام کرده که تنها 16 مدرسه فوتبال معرفی شده از سوی این هیأت دارای مجوز فعالیت هستند و مدارس فوتبال با نام‌ تیم‌های بزرگ همچون استقلال و پرسپولیس صحت نداشته و غیرمجاز محسوب می‌شوند و این تیم‌های بزرگ درخواست مدرسه فوتبال از هیأت فوتبال قم نداشته‌اند.

هیأت فوتبال قم: از فعالیت مدارس غیر رسمی جلوگیری می‌شود

هیأت فوتبال قم در یک اطلاعیه دیگر گفته بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال و پیرو درخواست باشگاه استقلال تهران، گزارش‌هایی مبنی بر سوء استفاده از نام این باشگاه در سطح کشور مشاهد شده و بر اساس بند یک ماده سه آیین‌نامه مدارس فوتبال، فعالیت به اسم باشگاه دیگر منوط به معرفی نامه رسمی از باشگاه ا‌ولیه است.

فعالیت مدرسه فوتبال پرسپولیس بدون توجه به تهدید هیأت فوتبال

این هیأت پرمخاطب ورزشی به اطلاع عموم رسانده که در صورت مشاهده و فعالیت مدارس فوتبال هم‌نام غیر رسمی از فعالیت آنها جلوگیری خواهد کرد، در حالی که هم اکنون مدرسه فوتبال باشگاه پرسپولیس تهران در قم فعالیت می‌کند و به واسطه مجوزی که این مدرسه از باشگاه پرسپولیس دارد، مخاطبان زیادی نیز جذب کرده است.

دوستان فقط به فکر درآمدزایی هستند

حتی هیأت فوتبال استان قم از خانواده‌های قمی خواسته برای جلوگیری از هرگونه مشکل، به مدارس غیر مجاز مراجعه نکنند، در حالی که کارشناس و مربی فوتبال قم راجع به اسامی مدارس فوتبال دارای مجوز از سوی هیأت فوتبال استان قم، به خبرنگار فارس گفت: به نظر من هیأت فوتبال استان قم در این قضیه به دنبال سهم خواهی است و دوستان فقط به فکر درآمدزایی هستند.

اسماعیل زند اضافه کرد: هیأت فوتبال قم بهتر است به کارهای اصلی و مهم این رشته بپردازد، هیاتی که عملکردش در یک سال اخیر زبان‌زد خاص و عام بوده و همه می‌دانند که صبای قم را با مدیریت ناصحیح خود نابود کرد و در لیگ برتر فوتسال هم نماینده قم را سقوط داد.

وی افزود: حالا این هیأت به دنبال این جبران این همه کاستی در ساماندهی مدارس فوتبال است، حال اینکه هیج وقت در این کار موفق نبوده‌، چون هیأت فوتبال در موضوع مدارس فوتبال بیشتر به دنبال درآمدزایی است.

فعالیت بیش از 50 مدرسه تابستانی فوتبال در قم

مربی آکادمی فوتبال فینال قم ابراز کرد: در فصل تابستان بیش از 50 مدرسه فوتبال یا در زمین‌های چمن مصنوعی سطح شهر قم اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش فوتبال می‌کنند، آیا واقعا هیأت فوتبال قم بر همه این‌ها نظارت می‌کند و برای همه آنها مجوز صادر می‌کند؟

وی تصریح کرد: هیأت فوتبال قم به جای حمایت از افرادی که صادقانه سال‌ها در فوتبال پایه این شهر فعالیت کرده‌اند، فقط به دنبال یک میلیون تومان هزینه صدور مجوز مدرسه فوتبال است، نه تنها هیچ خدمت مناسبی به مدارس فوتبال ارائه نمی‌دهد بلکه در پایان تابستان با برگزاری چند مسابقه بی‌کیفیت مدعی حمایت از مدارس فوتبال و فوتبال پایه است.

زند عنوان کرد: هیأت فوتبال و مسوولان استان قم باید افتخار کنند که باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در قم مدرسه فوتبال داشته باشند، زیرا این دو برند بزرگ انگیزه زیادی به استعدادها و نخبه‌های فوتبال قم می‌دهند و در پیشرفت فوتبال قم تاثیر مثبت دارند.

وی که یکی از مربیان مدرسه فوتبال باشگاه پرسپولیس در استان قم محسوب می‌شود، در ادامه تاکید کرد: دوستان من با تلاش فراوان و با هزینه‌ای بالای 50 میلیون تومان رسما از باشگاه پرسپولیس تهران که میلیون‌ها هوادار و علاقمند دارد برای فعالیت مدرسه فوتبال پرسپولیس در قم مجوز گرفته‌اند اما هیأت فوتبال قم برای ما شرط می‌گذارد.

کارشناس و مربی فوتبال قم بیان کرد: هیأت فوتبال به دلیل تحت فشار بودن از سوی برخی افراد تنگ‌نظر که از نظر فنی در فوتبال پایه فقط تا نوک بینی خود را می‌بینند، برخلاف آیین‌نامه مدارس فوتبال مخالف وجود مدارس فوتبالی نظیر پرسپولیس در قم هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار