عجایب این روزهای انزلی؛ فرماندار اعتدالی دولت، حامی نماینده مخالف دولت! ؛
تابناک / سی و هفتمین جلسه شورای شهر بندرانزلی به صورت عادی و علنی و با حضور شهردار بندرانزلی، مهندس طالب پور عضو هیئت مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی، مسئولین اتاق اصناف و دیگر مسئولین شهری در محل شورا برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۴ 15 June 2018

تابناک / سی و هفتمین جلسه شورای شهر بندرانزلی به صورت عادی و علنی و با حضور شهردار بندرانزلی، مهندس طالب پور عضو هیئت مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی، مسئولین اتاق اصناف و دیگر مسئولین شهری در محل شورا برگزار شد.

امیر احمدی‌فرد، رئیس شورای شهر بندر انزلی در ابتدای جلسه  با تشکر از مردم انزلی بابت شرکت باشکوهشان در راهپیمایی روز قدس، درخصوص رونق کسب و کار با بهره گیری از مزایا و ظرفیت های منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: مناطق آزاد ایجاد شد که با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و ورود تکنولوژی و دانش نو بازار کشور را رونق دهد و با افزایش صادرات در اقتصاد کشور تاثیر گذار باشند.

احمدی فرد با بیان اینکه با توجه به دیدگاه ها و توانمندی های مدیر عامل منطقه آزاد انزلی تحول خوبی را در این منطقه شاهد بودیم خاطرنشان کرد: بیش از ۱۹۰۰ غرفه در منطقه آزاد انزلی فعالیت می کنند و که با رونق گرفتن بازار این منطقه شاهد بودیم که بازار انزلی با چالش جدی روبرو شده است.
وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی به مقصد سفر و قطب گردشگری تبدیل شده است تصریح کرد: بیش از ۲ هزار جوان شهرمان در منطقه آزاد انزلی کار می کنند و از مزایای این منطقه بهره می برند و مسئولین شهرستان می توانند با بهره گیری از مزایا منطقه آزاد انزلی در پیشرفت و تکمیل پروژه های شهرستان استفاده کنند.
این عضو شورا با بیان اینکه رونق بازار منطقه آزاد انزلی چالشهایی را برای شهر انزلی به وجود آورده است، گفت: می بینیم که با رشد منطقه آزاد شهر انزلی دچار رکود شده است و این در حالی است که شهر انزلی به جز بازارهای سنتی دارای سه بازار بزرگ دیگر بوده که با وجود منطقه آزاد دچار مشکل شده اند.
احمدی فرد با بیان اینکه در شورای پنجم به دنبال پیوند شهر و منطقه و همچنین توسعه شهر با حمایت منطقه هستیم عنوان کرد:در این شورا به دنبال این هستیم که شهر انزلی را به منطقه آزاد الحاق کنیم یا حداقل مناطقی از این شهر را در محدوده منطقه آزاد داشته باشیم و همچنین اصناف و بازاریان ما هم از معافیت مالیاتی برخوردار شوند که در جلسات گوناگونی که با مدیر عامل منطقه آزاد انزلی برگزار کردیم، ایشان قول مساعد دادند که هر موردی که بر اساس قانون باشد حمایت می کند.
رئیس شورا شهر بندرانزلی در پایان ضمن تشکر از مدیر عامل منطقه آزاد انزلی در راستای حمایت از باشگاه فرهنگی و ورزشی ملوان بندرانزلی بیان داشت: با توجه به کمک مالی که منطقه آزاد انزلی به باشگاه پرداخت کرد و وعده های مساعدت مالی این منطقه می توان یک صندلی از هیئت مدیره را به منطقه آزاد سپرد و امیدوارم که این امر محقق شود.

 

دکتر پورقربان در ابتداری سخنان خود به تقدیر از پرسنل شهرداری انزلی پرداخت و گفت: در این ایام شهر انزلی میزبان میهمانان زیادی بود و تولید زباله در سطح شهر که در روز های عادی ۱۲۰ تن است در این ایام به مرز ۲۰۰ تن رسید که جا دارد از همکارانم در واحد خدمات شهری بابت تلاش چشمگیری که در این روزها داشتند تقدیر و تشکر کنم‌.
شهردار انزلی اشاره کرد : علاوه بر کارهای عمرانی دو کار فرهنگی در این ایام داشتیم که یکی میز خدمت در نماز جمعه بود که به همت شورای شهر انزلی برگزار شد که بازخورد خوبی نیز داشت و ما آمادگی داریم که در هر نقطه از شهر این نشست ها را داشته باشیم. نکته دوم در بحث ایام تعطیلات لیالی قدر بود که می طلبید تمام ادارات در این خصوص همکاری داشته باشند ولی بیشتر نگاه ها به سمت شهرداری و شورای شهر بوده که ما توانستیم با کمک همکارانمان این موضوع را مدیریت کنیم ولی متاسفانه از طرف ادارات همکاری مناسبی ندیدیم‌.
وی ادامه داد : در جلسه ای که در فرمانداری برگزار شد صحبت هایی با دکتر مسرور داشتیم و قرار شد محل های سرمایه گذاری را ارائه دهیم که این موضوع را مشخص و ارائه دادیم اما این بحث تاکنون ترتیب اثر داده نشد‌ه و ما درخصوص تکمیل پارک اخترکاویان و بازسازی و تعریض پل قلمگوده از منطقه آزاد انزلی درخواست همکاری داریم‌.
پورقربان در انتها به لایروبی مسیر کشتی میرزا کوچک خان اشاره کرد و گفت: جلساتی با جناب چراغی داشتیم که تاکنون درخواست های ما عملی نشد‌ه، یکی از این درخواست ها لایروبی مسیر کشتی میرزاکوچک خان بود که با توجه به قولی که دادند متاسفانه محقق نشد و خواهشم این است که این موضوع به صورت ویژه دنبال شود. همچنین در محدوده اداره بندر به لحاظ اینکه زیرسازی مناسب نداشته بتن ریزی انجام شده اما تاکنون آسفالت این منطقه صورت نگرفته و در آخر ما انتظار داریم اداره بنادر در برخی از مراسمات و روزها پررنگ تر ظاهر شود، بخصوص در ایام عید که دیواره اداره بندر می توانست رنگ آمیزی شود.

شعبان جعفری نایب رئیس شورا شهر با بیان اینکه بسیاری از مشکلات امروز ما با برخی مدیران شهری بوده و نه منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: از رئیس شورا می خواهم که دفعه بعد استاندار را دعوت کنند و اگر ایشان به شورا نمی آیند، خود مردم به استانداری بروند و خواسته های خویش را پیگیری کنند.
وی با انتقاد از فرماندار شهرستان بندرانزلی از عدم حضور فرماندار در جلسه شورا و مراسم تجلیل از نخبگان و مدال آوران افزود: نماینده عالی دولت در شهرستان به این جلسه اعتقاد ندارند و دو بار ایشان دعوت کردیم ولی ایشان حضور پیدا نکردند.
این عضو شورا با بیان اینکه میز برای افراد نمی ماند خاطرنشان کرد: تا چه زمانی سیاسی کاری و تا چه زمانی باید مشکلات را از مردم پنهان کنیم، با اینکه استاندار در شورا اداری حضور پیدا کردند و نگاه ویژه ایشان را به شهرستان و گردشگری دیدم ولی این نگاه و عزم را در برخی مدیران شهری ندیدم.
جعفری با اشاره به اینکه اگر انزلی دروازه اروپا لقب گرفت به خاطر اداره بندر بوده است تصریح کرد: اگر انزلی به منطقه آزاد انزلی الحاق نمی شود خواهشا نام انزلی را از تابلوی منطقه آزاد حذف کنید، این منطقه یک فرصت است که ما نتوانستیم از آن استفاده کنیم.
وی ادامه داد: بندرانزلی همه جای آن بسیار زیباست و طلا است که بر روی آن خاک نشسته است.
نایب رییس شورا بیان داشت: از سخنگوی شورا می خواهم نشستی با اصحاب رسانه داشته باشند و به مردم صادقانه بگوییم که چه کسانی مانع توسعه شهر هستند، امروز منطقه آزاد انزلی در حال استفاده از ظرفیت های شهرستان است ولی شهرستان از ظرفیت منطقه آزاد استفاده نمی کند اما از تعامل مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با شورا و ارسال معاونین خود در پیشبرد اهداف تشکر می کنم.

 

ابراهیم برفچالانی در ابتدا ضمن تشکر از مسئولین منطقه آزاد انزلی بخصوص حسن تعهد دکتر مسرور یکی از مزیت های منطقه آزاد را مدیریت واحد دانست.

سخنگوی شورا اعلام کرد : لازم بود جناب فرماندار شخصا در این جلسه شرکت می کردند که متاسفانه کم لطفی کردند، همچنین از جناب نماینده هم چندین جلسه دعوت به عمل آمده که متاسفانه در جلسات حضور پیدا نمی کنند و این مسائل به نفع شهر نیست و این منیت ها به شهر آسیب میرساند.

وی با اعلام اینکه در شورا و شهرداری اعتقاد داریم تا از مزیت های منطقه آزاد استفاده کنیم بیان کرد: الحاق شهر انزلی به منطقه آزاد حق مسلم مردم شریف انزلی است و تشکیل منطقه آزاد انزلی مطالبه مردم شهر بندرانزلی بود‌ و برگزاری این نشست ها نشان دهنده دیدگاه مثبت شورا و منطقه آزاد است.

برفچالانی ادامه داد : هر توسعه ای پیامدهای منفی هم می تواند داشته باشد و ما باید نکات منفی را شناسایی کنیم و برای حل آن چاره اندیشی کنیم‌.

وی با اعلام اینکه منطقه آزاد انزلی باعث جذب گردشگر برای شهر انزلی می شود تصریح کرد: باید ببینیم چه کاری کنیم تا بازار انزلی از وضعیتی که در آن گرفتار شده بیرون آید.
وی ادامه داد : مزیت این الحاق مدیریت واحد شهریست. متاسفانه می بینیم که شورا با اکثریت آرا تصمیم می گیرد شنبه بازار به مکان قبلی خود بازگردد اما نهاد دیگری دخالت می کند و این نهاد های موازی جلوی این امر را می گیرند. همچنین یکی از جذابیت های شهر انزلی ساحل انزلیست اما علیرغم درخواست مردم دستور می دهند ساحل را ببندیم و ما مجبور می شویم به نام شهرداری و شورا ساحل را‌ببندیم و مردم فقط شهرداری و شورای را در این خصوص نقد می کنند‌.

وی در انتها درخصوص کمک منطقه آزاد در اجرای پروژه های شهری اعلام کرد : پل قلمگوده با توجه به وضعیت خطرناک آن می تواند در اولویت قرار گیرد.

 

جعفری: دو مرتبه از مومنی زاده دعوت کردیم ولی نیامد! ؛  تا چه زمانی سیاسی کاری و تا چه زمانی باید مشکلات را از مردم پنهان کنیم!؟ / برفچالانی: لازم بود فرماندار شخصا در جلسه شرکت می کرد و این مسائل به نفع شهر نیست و این منیت ها به شهر آسیب میرساند! / شاید مومنی زاده به این نتیجه رسیده که رمز و راه ماندگاری فرمانداران در استان ارتباط حسنه با نمایندگان مجلس است!

 

فرماندار اعتدالی دولت، حامی نماینده مخالف دولت!

به گفته گیل خبر، هرچند بعد از انتخابات شورای گذشته و پیروزی کامل لیست امید و حامیان دولت در شهرستان بندر انزلی بسیاری این گونه تحلیل می کردند که بیشترین قرابت فکری بین نمایندگان دولت در شهرستان و شورای شهر بوجود خواهد آمد و از بسیاری مشکلات گذشته کاسته خواهد شد اما حال در کمتر از یک سال وضعیت به گونه ای شده است که در اخرین جلسه شورا انتقادات زیادی نسبت به نماینده عالی دولت در بندر انزلی ایراد شد.

عدم حضور فرماندار در جلسات با شورایی ها ، عدم همراهی با مصوبات و درخواست های آن ها، عدم استفاده مناسب از پتانسیل منطقه آزاد از جمله انتقادات اعضای شورای شهر است که این روزها مستقیم و غیر مستقیم نسبت به ارتباط فرماندار با نماینده شهرستان و عدم توجه به خود گلایه دارند. انتقاداتی که در چند روز گذشته در جلسه افطاری حامیان دولت نیز بارها تکرار شد و نسبت به وابستگی بعضی مدیران دولت و فرمانداران به نمایندگان مخالف دولت انتقادات زیادی مطرح شد و در بندر انزلی نیز درباره حمایت فرماندار از مدیران غیر همسو با دولت صحبتهای زیادی مطرح می شود.

میرشمس مومنی زاده فرماندار بندر انزلی، زمانی که در شهرستان فومن فعالیت می کرد به دلیل مخالفت های نماینده به شهرستان دیگری منتقل شد. شاید او به این نتیجه رسید که رمز و راه ماندگاری فرمانداران در استان نه نزدیکی به حامیان دولت که ارتباط حسنه با نمایندگان مجلس است. کاری که ظاهرا در زمان نماینده حامی دولت شهرستان فومن صورت نگرفت این روزها با نماینده مخالف دولت شهرستان بندر انزلی به مراتب دیده می شود و همین انتقادات از عملکرد او از جانب حامیان دولت را بالا برده است. شاید او فکر می کند که چند صباح باقیمانده تا بازنشستگی را با خوبی و خوشی و بدون دردسر در شهرستان زیبای بندر انزلی به پایان ببرد و در این راه نماینده مجلس بهترین گزینه است که یک نفره از همه دولت و شورا و شهرداری و حامبان دولت ارزش بیشتری دارد!

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار