نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از خروج آمریکا از برجام ذوق زده است، در ادامه تلاش های ضد ایرانی خود هفته آینده به آلمان و فرانسه می رود.
کد خبر: ۶۱۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 28 May 2018

به گزارش تابناک : رسانه های صهیونیستی از سفر هفته آینده بنیامین نتانیاهو به آلمان و فرانسه برای گفت و گو پیرامون ایران خبر دادند.
براساس این گزارش، نتانیاهو دوشنبه آینده برای دیدار با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به برلین سفر کرده و از آنجا به پاریس می رود تا با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه ملاقات کند.
انتظار می رود در این سفر نتانیاهو که اولین دیدار او با مرکل و مکرون پس از خروج آمریکا از برجام است، موضوع ایران و فعالیت های منطقه ای آن از محوری ترین مسائل مورد گفت و گو میان طرف ها باشد.
نتانیاهو پیش از اعلام این سفر در دیدار با کابینه رژیم صهیونیستی گفت: ما در حال تلاش برای مقابله با دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای هستیم. همزمان برای مقابله با حضور نظامی تهران علیه خود تلاش می کنیم.
نتانیاهو افزود: ما برای این منظور در مقابل انتقال تسلیحات از سوریه به لبنان ویا تولید آنها در لبنان نیز تلاش می کنیم.
آلمان و فرانسه بارها تاکید کرده اند که به رغم خروج آمریکا از برجام خواهان حفظ این توافق هسته ای بین المللی و همچنین حمایت از شرکت های اروپایی فعال در ایران در برابر تحریم های واشنگتن هستند.
همچنین اتحادیه اروپا قصد دارد با احیای قانونی قدیمی موسوم به «قانون انسداد» که پیروی شرکت های اتحادیه اروپا را از تحریم های فرامرزی آمریکا ممنوع می کند، با تحریم های واشنگتن مقابله کند.
همچنین کمیسیون اروپا روز جمعه 28 اردیبهشت در بیانیه ای اعلام کرد که برای محافظت از شرکت های اروپایی برابر تحریم های آمریکا که این کشور با خروج از برجام طی ماه های آینده علیه ایران بار دیگر برقرار می کند، اجرای قانون انسداد را آغاز می کند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار