کد خبر: ۶۱۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴ 25 May 2018

تابناک / مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه منابع آبی استان گیلان محدود است، گفت: با توجه به این موضوع منابع آبی موجود باید حفظ و جلوی آلودگی آب گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، سید محسن حسینی، مدیر عامل آب و فاضلاب شهری گیلان (۳ خرداد) در آیین کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی قسمتی از شبکه جمع آوری فاضلاب عباس آباد و پروژه بخش اورینگ آبرسانی این شهر در تقاطع سه راه شالیزار با بیان اینکه بعد هوا اصلی ترین نیاز مردم آب است، اظهارکرد: تامین آب سالم و بهداشتی یکی از چالش های اساسی در حال حاضر و آینده خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه منابع آبی استان گیلان محدود است، افزود: با توجه به این موضوع منابع آبی موجود باید حفظ و جلوی آلودگی آب گرفته شود.

 

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه متوسط میزان بارندگی این استان را بیشتر از یکهزار میلی‌متر در طول سال است، تصریح کرد: میزان مصرف آب در کشور بالاتر از نرم بین المللی است و صرفه جویی در مصرف آب باید در اولویت باشد.

 

حسینی با اشاره به اینکه ۸ طرح آبرسانی در استان گیلان در حال انجام است، گفت: ۱۱ طرح جمع آوری فاضلاب نیز در گیلان در حال اجراء می‌باشد.

 

وی ادامه داد: هم طرح جمع آوری فاضلاب شهری و هم طرح آبرسانی در شهر بندر آستارا توسط آبفای گیلان در دست اجراء است.

 

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری گیلان میزان اعتبار لازم برای طرح آبرسانی بندر آستارا را یکهزار و ۵۵۶ میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: برای اتمام و تکمیل طرح جمع آوری فاضلاب شهری بندر آستارا نیز یکهزار و ۳۷۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

حسینی با بیان اینکه ۱۶ میلیارد ریال برای اجرای قسمتی از شبکه ثقلی جمع‌آوری فاضلاب محله عباس ‌آباد شهر بندر آستارا نیاز است، افزود: طول عملیات لوله گذاری برای این پروژه دوهزار و ۷۰۰ متر است.

 

وی اضافه کرد: با اجرای این پروژه فاضلاب قسمتی از شهرک عباس ‌آباد به وسعت ۳۲ هکتار جمع‌آوری می‌شود.

 

حسینی با اشاره به اینکه ۱۷ میلیارد ریال برای پروژه بخشی از رینگ آّبرسانی به شهر آستارا اعتبار نیاز است، گفت: هفت هزار و ۱۶۰ متر طول عملیات لوله‌گذاری این پروژه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار