تابناک / شهردار رشت از تداوم اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی در مسیرهای گلسار، علی آباد و چند خیابان اصلی شهر در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۱۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۴ 25 May 2018

تابناک / شهردار رشت از تداوم اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی در مسیرهای گلسار، علی آباد و چند خیابان اصلی شهر در سال جاری خبر داد.

مسعود نصرتی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی که طی چند سال اخیر توسط مدیریت شهری رشت در حال اجراست، اظهار کرد: تاثیر اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی در نقاط مختلف شهر طی چند سال گذشته با رفع مشکل آبگرفتگی شهر به خوبی برای شهروندان مشهود است لذا تداوم اجرای این پروژه نیز تا زمان اتمام و تکمیل آن در همه نقاط تعیین شده از اولویت های شهرداری رشت است.

وی با بیان اینکه پروژه هدایت آب های سطحی همچنان در دست اجرا است افزود: سال گذشته این پروژه در چند نقطه شهر اجرایی شد که از آن جمله عملیات عمرانی در مسیر خیابان حسابی است که در شهریور ماه سال گذشته با هزینه ۲۱ میلیارد ریال به اتمام رسید.

شهردار رشت افزود: در مسیر پستک نیز عملیات لوله گذاری در شهریور ماه سال گذشته به اتمام رسیده که به همراه عملیات ترمیمی اسفالت در مجموع ۱۱۱ میلیارد ریال برای آن هزینه شد اما همجنان بخشی از اسفالت باقی مانده است.

نصرتی به اجرای پروژه هدایت آب های سطحی در منطقه گلسار نیز اشاره و تصریح کرد: پروژه هدایت آب های سطحی مسیر گلسار که از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد همچنان ادامه دارد. به گفته وی در این مسیر ۲ هزار و ۶۲۹ متر لوله گذاری انجام می شود که هزینه اجرای طرح ۵۳ میلیارد ریال است. به گفته شهردار، عملیات لوله گذاری در منطقه دخانیات نیز سال گذشته به طول ۵ هزار و ۳۱۵ متر به اتمام رسیده است و اسفالت بخشی از آن باقی مانده است. شهردار گفت: هزینه اجرای طرح در منطقه دخانیات ۱۴۲ میلیارد ریال است.

وی همچنین منطقه علی آباد را یکی دیگر از مسیرهای تحت عملیات عمرانی پروژه هدایت آب های سطحی برشمرد و افزود: از دی ماه سال گذشته در علی آباد عملیات لوله گذاری به متراژ ۳ هزار و ۵۶۷ متر آغاز شده که با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد این پروژه در علی آباد همچنان ادامه دارد. هزینه اجرای طرح در منطقه علی آباد 72 میلیارد ریال است.

شهردار رشت منطقه میدان گیل تا چهارراه کانال را یکی دیگر از مسیرهایی عنوان کرد که پروژه هدایت آب های سطحی در آن در حال اجرا است و تصریح کرد: در این مسیر علاوه بر هفت هزار متر لوله گذاری، ۷۰ هزارمترمربع نیز محوطه سازی در حال اجراست که از پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی برخوردار است و ۱۸۰ میلیارد ریال برای ان هزینه صورت می گیرد.

نصرتی با بیان اینکه در مسیر خیابان امام خمینی(ره) نیز پروژه همچنان در حال اجرا است گفت: در این مسیر ۹۳۳ متر لوله گذاری صورت می گیرد که با پیشرفت فیزیکی ۵۱ درصد در حال اجرا است و برای اجرای آن ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه صرف می شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه هدایت آب های سطحی در خیابان های شهدا، ویشکائی نشاط، فکوری-مودبی نیز ادامه دارد و هزینه اجرای طرح در هر مسیر به ترتیب ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، ۲۵ میلیارد ریال و ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است. نصرتی مجموع لوله گذرای موردنیاز در این سه مسیر را سه هزار و ۹۵۶ متر اعلام کرد.

به گفته شهردار، اجرای پروژه هدایت آب های سطحی در مسیرهای پاره بیجار، حمیدیان، قلعه سرا نیز به طور کامل انجام شده و در سایر مسیرها نیز با اهتمام شهرداری در حال اجرا و تکمیل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار