کد خبر: ۶۰۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۶ 22 May 2018

تابناک / چهل و دومین جلسه شوراي شهر رشت با تلاوت آياتي چند از کلام الله مجيد توسط ساعد اصلاني و سرود ملي در عمارت حاج ميرزا خليل رفيع آغاز شد.

چهل و دومین جلسه شوراي شهر رشت با تلاوت آياتي چند از کلام الله مجيد توسط ساعد اصلاني و سرود ملي در عمارت حاج ميرزا خليل رفيع آغاز شد.

17:35؛ محمدحسن علیپور به عنوان منشی دوم شورا با قرائت وصیت نامه یکی از شهدا جلسه را آغاز کرد.

17:38؛ امیر حسین علوی، ریاست شورای شهر رشت روز روابط عمومی ها را به فعالان این حوزه تبریک گفت و اظهار کرد: ما باید به فرهنگ اهدای عضو توجه کنیم و انشالله بتوانیم در نهادینه شدن این فرهنگ سهمی داشته باشیم.

علوی با توجه به پروژه های باز آفرینی که برای کشور اهمیت بالایی دارد خاطر نشان کرد: تعداد پروژه های باز آفرینی برای شهر رشت بالا است و با حضور شهردار رشت در ادامه جلسه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

17:43؛ محمدحسن علیپور، محمد شکریه را به عنوان نخستین ناطق جلسه معرفی کرد اما پیش از شروع نطق شکریه، احمد رمضانپور به مزاح، خطاب به خبرنگاران گفت: موضوع عضویت هم زمان آقای شکریه در شورای شهر و اتاق اصناف را مجلس حل کرده است و بخاطر این مساله دیگر نگران نباشید.

شکریه به ارائه گزارشی از سازمان سرمایه گذاری پرداخت و بیان کرد: تفاهم نامه هایی که منعقد شده است باید به مرحله سرمایه گذاری برسد و صرفا در این مرحله عقد قرارداد ماندن فایده ای ندارد.

وی گفت: برای احداث آکادمی خوراک شناسی فراخوانی داده شده بود که هنوز برای آن هیچ کس اعلام آمادگی نکرده است و این برای من جالب است.

17:47؛ رضا رسولی ابتدا روز روابط عمومی را به اصحاب رسانه و فعالان این حوزه تبریک گفت و سپس به ارائه گزارش عملکرد 9 ماهه مدیریت شهری ‌ پرداخت.

رسولی در بخش نخست ارائه گزارش بیان کرد: در یک مقطع زمانی از شورای چهارم، ما بودجه غیر نقدی را به ساختار شهرداری وارد کردیم اما ما شهر را در دوره پنجم با بدهی زیادی تحویل گرفته ایم و این کمی نگران کننده است که این مسئله باعث شد تا ما با یک تلاش مضاعف بخواهیم بدهی های گذشته را کم کنیم.

عضو شورای شهر رشت افزود: به نظر من در این شرایط که همه شهرداری های ایران با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند، ما گام بزرگی برای حرکت رو به جلو برداشته ایم.

رسولی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از کارهایی که در این مدت انجام شد و به نظر من حرکت بنیادی بود خرید سهام بانک شهر است، اظهار داشت: همه ما می دانیم که بانک شهر پشتیبان شهرداری هاست، و ما خوشبختانه ۳.۵‎٪ از سهام این بانک را برای شهر رشت خریده ایم.

رسولی با اشاره به اینکه این مسئله موجب می شود که شرکت های زیر مجموعه بانک شهر به رشت ورود کنند و من بسیار از این مسئله خوشحال هستم بیان داشت: مساله دیگر خوشحال کننده برای رشت این است که ما بالاخره به تراموا رسیده ایم و این مدیریت خوب در حوزه مدیریت شهری را می رساند.

وی گفت: ما اکنون در جایگاهی هستیم که نمایندگان مجلس می توانند برای شکوفایی رشت تلاش کنند.

18:04؛ احمد رمضانپور نرگسی سومین ناطق جلسه انتخاب جلال الدین محمد شکریه را به عنوان ریاست اتاق اصناف به وی تبریک گفت و با تایید صحبت های رضا رسولی بیان داشت: اصحاب رسانه برای انعکاس این موضوع نقش بزرگی دارند و من بسیار از این مسئله خوشنود هستم.

18:10؛ امیرحسین علوی از ناطقین جلسه تشکر کرد و جلسه وارد برسی دستورات شد.

برسی لایحه خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس

18:13؛ اسماعیل حاجی پور در مورد جهت برسی لایحه خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس افزود: آقای رئیس دو جلسه است که ما دستور خصوصی سازی سازمان اتوبوس رانی را در کمسیون بررسی می کنیم. من خواهش می کنم که شما این لایحه را به کمسیون بازگردانید تا بیشتر راجب به آن بحث کنیم.

در ادامه بررسی لوایح، لایحه کمک مالی به یکی از همکاران شهرداری رشت تصویب شد.

18:31؛ طرح دو فوریتی ایجاد کمیسیون گردشگری در صحن شورا مطرح شد. محمدحسن علیپور به توضیح ارائه پیشنهاد این طرح پرداخت.

امیرحسین علوی به عنوان موافق این طرح توضیحاتی را در خصوص لزوم توجه به گردشگری و ایجاد کمیسیون تخصصی آن ارائه نمود.

دو فوریت این لایحه تصویب نشد اما با قید یک فوریت جهت برسی های بیشتر به کمسیون های مربوطه فرستاده شد.

18:54؛ دکتر مسعود نصرتی‌ و مدیران شهرداری جهت تصویب اساسنامه سازمان قطار شهری وارد صحن شورا شدند.

جلسه هفته آینده شورای شهر رشت با رای اعضای شورا روز دوشنبه به تصویب رسید و جلسه با ریاست امیر حسین علوی به بحث پیرامون اساسنامه سازمان قطار شهری رشت نشست.

19:30؛ ‎ علوی با عنوان اینکه اعضای شورا همواره از مدیریت شهری حمایت کرده است، عنوان داشت: یکی از دغدغه های امروز شورا و شهروندان شهر شت وجود بی تحرکی در شهرداری رشت است. امروز نیازمند آن هستیم که شهرداری صراحتا زمانی را برای آغاز خروج از این رویکرد اعلام نمیاد.

 

از شوخی احمد رمضانپور با رسانه ها تا پاسخ شهردار رشت به اظهارات برخی درباره بدهی شهرداری! / نصرتی: در برخورد با من می گویند چرا شما بدهی پرداخت می کنید!؟ ؛ مگر من می خواستم این شهر بدهکار باشد تا مجبور به پرداخت این بدهی ها باشیم؟ ؛ نمونه بزرگ مشکلات شهرداری، پیاده راه فرهنگی است که پیمانکار آن رفته است!

 

19:35؛ شهردار رشت با اعلام اینکه برای ایجاد درآمد باید موانع از سر راه برداشته شود عنوان داشت: ما متاسفانه برای اجرای پروژه ها طرحی نداریم و مجبور شده ایم برای اجرای هر کدام ابتکاری داشته باشیم. برنامه هایی جدا از کارهای روزانه داریم که در حال انجام و پیش برد است. در پروژه های بزرگ 20 مدیر پروژه انتخاب شده است که می بایست این پروژه ها اجرا شوند.

19:37؛ نصرتی با بیان اینکه با مشکلاتی روبرو هستیم که نمونه بزرگ این مشکلات پیاده راه فرهنگی است که پیمانکار آن رفته است و اکنون مشکلاتی را با خود به همراه دارد اظهار داشت: در مقوله آبنمای وسط پیاده اداره بازرسی وازد شده است و من شخصا برای پاسخگویی در بازرسی حضور پیدا کردم.

19:48؛ نصرتی به پرداخت بخشی از بدهی های معوقه شهرداری رشت اشاره کرد، گفت: متاسفانه برخی افراد در برخورد با من می گویند چرا شما بدهی پرداخت می کنید!؟ چند پروژه را در سطح شهر راه اندازی کنید تا مردم خروجی کارهای شما را ببینند. حرف من این است مگر من می خواستم این شهر بدهکار باشد تا مجبور به پرداخت این بدهی ها باشیم؟

20:07؛ ریاست شورا ختم جلسه را اعلام کرد.

 

خزر/

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار