فرماندار رشت؛
تابناک / مصوبه جلسه ۳۷ شورای شهر رشت مبنی بر سفر شهردار، مدیر روابط عمومی و امور بین االمل شهرداری و یک عضو شورا به کشور لهستان جهت شرکت در اجلاس سالانه یونسکو هرچند با مخالفت کمیته تطبیق مصوبات از سوی فرمانداری رشت به شورا و شهرداری ابلاغ شد اما به نظر می رسد با تغییر ردیف بودجه این سفر انجام خواهد گرفت.
کد خبر: ۶۰۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ 19 May 2018

تابناک / مصوبه جلسه ۳۷ شورای شهر رشت مبنی بر سفر شهردار، مدیر روابط عمومی و امور بین االمل شهرداری و یک عضو شورا به کشور لهستان جهت شرکت در اجلاس سالانه یونسکو هرچند با مخالفت کمیته تطبیق مصوبات از سوی فرمانداری رشت به شورا و شهرداری ابلاغ شد اما به نظر می رسد با تغییر ردیف بودجه این سفر انجام خواهد گرفت.

در جلسه ۲۰ فروردین امسال اعضای شورا با سفر مسعود نصرتی و فاطمه قدیمی موافقت کردند. قرار بود یک عضو شورا نیز در این سفر همراه با این افراد حضور داشته باشند که در نهایت احمد رمضانپور از اعضای شورا برای این سفر اعلام آمادگی کرد.

اما این سفر با مخالفت فرمانداری شهرستان رشت قرار گرفته است و کمیته تطبیق مصوبات شورای شهر به دلیل بدهی فراوان شهرداری اعلام کرده است که بهتر است هزینه های سفر انجام نگیرد و در جایی دیگر هزینه شود. مخالفتی که موجب شده بار دیگر دو بحث شکل گیرد. یکی از سوی شورا و شهرداری که مصوبات شورا همیشه با مخالفت فرمانداری مواجه می شود و دومین مساله از سوی افکار عمومی و فرمانداری شهرستان که این سفر با بدهی های شهرداری به چه منظوری صورت می گیرد و چه دستاوردی جزء پرداخت هزینه داشته است.

 

نصرتی در جلسات محرمانه از بدهی های فراوان صحبت می کند / وقتی شهردار رشت مرتب مصاحبه و به ما می می گوید می کند که وضعیت مالی ما خوب نیست و پیمانکاران ما وضعیت خوبی ندارند لزوم سفر لهستان چیست!؟ / در شرایطی که شهرداری حتی قدرت آسفالت کردن ۴۰۰ متر از خیابان دیلمان شهرک امام علی را نیز نداشت مطرح شدن چنین سفرهای پر هزینه ای بر اساس چه منطقی است!؟

 

شهردار در جلسات محرمانه از بدهی های فراوان صحبت می کند/ کمیته تطبیق مصوبات این سفر را به صلاح ندانست

سید محمد احمدی فرماندار رشت در گفت و گو با گیل خبر با اشاره به مخالفت کمیته تطبیق مصوبات شورای شهر با این سفر به لهستان به انتقادات اخیر شهردار و رئیس شورا پاسخ داد. وی در این رابطه گفت: با توجه به صحبت های اخیر شهردار رشت و رئیس شورای اسلامی شهر رشت درخصوص موضوع ابطال مصوبات شورا توسط فرمانداری نیاز است تا چند نکته را متذکر شوم؛ نخست بر اساس قانون تشکیلات،وظائف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و به استناد اصل ۹۰ این قانون که آخرین اصلاحیه آن در تاریخ ۲۰/۴/۹۶ صورت گرفت، تایید و تصویب کلیه مصوبات شورای شهر و روستا در کمیته ای به نام تطیبق مصوبات بررسی می گردد.در تبصره ۴ این قانون درباره اعضای این کمیته به صراحت ذکر شده که این کمیته شامل فرماندار، نماینده شورا و نماینده قوه قضائیه است و درواقع از سه ارگان متفاوت هستند و انتظار می رود که رئیس محترم شورا و شهردار به عنوان مسئولین نهاد های اجرایی این قوانین را بدانند.

بی اطلاعی از تایید سفر توسط استانداری

فرماندار رشت در ادامه در مورد سفر خارجی شهردار و اعضای شورا به لهستان نیز گفت: مصوبه ای از شورا ارائه شد که شهردار، یک عضو شهرداری و یک عضو شورا به لهستان بروند. کمیته تطبیق تشخیص داد با توجه به بررسی ها و مستندات و اظهار بدهی های میلیاردی که خود شهردار در جلسات محرمانه فرمانداری اعلام کردند اگر این سفر به هزینه شهرداری باشد به صلاح نیست و این نظر را نیز رسما ابلاغ کردیم. حال این که نسبت به این رای معترض شوند حق قانونیشان است تا در موعد مقرر آن را به هیات حل اختلاف استان که به ریاست آقای استاندار خواهد بود بسپارند.

احمدی در واکش به این سوال که گفته می شود با درخواست تنی از اعضای شورا تایید این سفر توسط استانداری گیلان انجام گرفته ابراز داشت: تایید این سفر توسط استانداری با ساز و کار کمیته تطبیق مغایرتی ندارد اما اگر برای گرفتن تایید این مصوبه به کمیته های بالادستی مراجعه نمودند نشان از رد این مصوبه توسط کمیته تطبیق است. بهتر بود برای رعایت سلسه مراتب قبل از ارجاع این مصوبه به هیات استانی و استناد به آیین نامه سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی، تایید کمیته تطبیق عملی می شد. وی در ادامه گفت: کمیته تطبیق بعد از بررسی و اعلان رای برای تمام مصوبات،‌یک رونوشت از آن را در اختیار معاون عمرانی استاندار نیز قرار می دهد و قطعا این رونوشت به دست ایشان رسیده است و اگر این تاییدیه از سوی استانداری بوده است بنده بی اطلاع هستم.

مطرح شدن چنین سفرهای پر هزینه ای بر اساس چه منطقی است ؟

فرماندار رشت در پایان گفت: با حضور اعضای با تجربه و مشرف به قانون در کمیته تطبیق باید تاکید کنم که ما هیچ قصدی خاصی جزء اجرای قانون و تصویب مصوبات مطابق با آیین نامه این کمیته نداشتیم. وی در ادامه با انتقاد از این سفر گفت: آیا بهتر نیست جای اینکه بحث چنین سفرهایی را مطرح کنیم بیاییم بحث سراوان را حل کنیم. وقتی شهردار رشت مرتب مصاحبه و به ما می می گوید می کند که وضعیت مالی ما خوب نیست و پیمانکاران ما وضعیت خوبی ندارند لزوم چنین سفرهایی چیست ؟ اگر میخواهیم الگو برداری کنیم چرا فقط از چین و ژاپن ! می توانیم این الگوبرداری را از استان های موفق دیگر در هر زمینه ای داشته باشیم. در شرایطی که شهرداری حتی قدرت آسفالت کردن ۴۰۰ متر از خیابان دیلمان شهرک امام علی را نیز نداشت مطرح شدن چنین سفرهای پر هزینه ای بر اساس چه منطقی است ؟ با این مستندات کمیته تطبیق این سفر را ضروری و مناسب ندید اما در شرایطی درگیر نیز بسیاری از مصوبات و حتی سفرهای ضروری نیز از جانب این کمیته تصویب شده است.

 

برچسب ها: فرماندار رشت
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
دولت شما و فرماندارانتان چه کار کردند یه استاندار اومده توی استان گیلان برای هفت پشت گیلان بس است
آقای فرماندار برای فک و فامیلای استاندار بوشهری ما پروژه میدین توی رشت اگه بدین استاندار خوشحال میشه و براتون درجه شهامت و لیاقت میده
مردم گیلان گشنه بمانید چون استاندار قلد بلنده داره وارداته شغل میکنه
از برکاته دولت آقای روحانی کلید داره
شاه کلیدم تازگیها درست کرده تا میزنه به زمین استاندار سالاری میاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
فرماندار رشت یه کم از استاندار حرف بزن
از استاندار میترسی
یه جوری شده توی گیلان یک گیلانی از بوشهری میترسه
از برکات و ثمره آقای نوبخت هست دیگه
یواش یواش توی خونمون هم امنیت نداریم
آقای نوبخت ۳ سال موند
گیلان از شما دلخور است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
عجب آقای فرماندار داری از قانون و مقررات شورای شهر و شهرداری میگی
خودت وظیفه ات را به خوبی انجام داده ایی
مشقت رو خوب بلدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
وزیر کشور حکم استاندار و فرمانداران گیلان رو حضرتعالی زدید
اینا کین حکم دادین وزیر کشور
دولت روحانی هر کسی از راه رسیده تا گفته توی انتخابات با شما بودم
یا حکم استانداری یا فرمانداری داه بهشون
آقای وزیر کشور خدا عاقبته همه ما رو به خیر کنه
آمین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
وزیر کشور و هیت دولت تدبیر و امید
دسته شما درد نکنه در گیلان همچین فرماندارهایی و استانداری حکم میدین
خدا به شما عجر عنایت کند
استان گیلان رو یک دفعه اینا قورت میدن
از آقای نوبخت هم خیلی ممنونیم خدا به ایشان هم عجر عنایت بفرمایند
خدا رحم کند به گیلان و مردم گیلان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
فرماندار رشت
خود این استاندار بلند هر چه قدر فامیل بیکار داشت آورده بهشون کار داده
خاک برسرمون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار