یک سیاستمدار آلمانی اعلام کرد برلین و مسکو باید روابط خود را بیشتر توسعه دهند و صدراعظم آلمان می‌تواند نقش میانجی را در روابط روسیه و غرب ایفا کند.
کد خبر: ۶۰۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 03 May 2018

به گزارش تابناک : یک سیاستمدار آلمانی اعلام کرد برلین و مسکو باید روابط خود را بیشتر توسعه دهند و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان می تواند نقش میانجی را در روابط روسیه و غربایفا کند.

ماتیاس پلاتزک Matthias Platzeck عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان و رئیس مجمع آلمان و روسیه در مصاحبه‌ای با روزنامه «پاسوئر نئو پرس» Passauer Neue Presse بر ضرورت ایفای نقش میانجی توسط صدراعظم آلمان در گفتگوی بین روسیه و غرب تأکید کرد.

پلاتزک گفت: «این احساس وجود دارد که آنگلا مرکل هنوز در مسکو مورد احترام است. او باید به مسکو برود و تلاش کند به یک میانجی تبدیل شود. این قطعا اجتناب ناپذیر است. ما باید از این مارپیچ تنش خارج شویم.»

وی افزود مسائلی مثل حفظ صلح، مبارزه با تروریسم و بحران سوریه نمی تواند بدون مشارکت روسیه حل شود.

این سیاستمدار آلمانی همچنین از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بابت مشارکتش در افزایش تنش‌ها در روابط روسیه و غرب انتقاد کرد و وضعیتی را که در آن رئیس جمهور آمریکا از مسکو خواسته بود خود را برای حمله موشکی به سوریه آماده کند، یادآوری کرد.

وی گفت: «زمانی که تو در توئیتر جملاتی از این نظیر می نویسی که روسیه، خود را آماده کن، این کار غیرمسئولانه است. پوچ است. ما باید خوشحال باشیم که روسیه در چنین وضعیتی بسیار عاقلانه رفتار کرد.»

پلاتزک افزود به اعتقاد او برلین و مسکو می توانند از روابط خود بهره ببرند. وی یادآور شد که دو کشور در سال 2017 فعالانه برنامه تبادل دانشجو را پیش بردند و ارتقا این دست روابط را خواستار شد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار