استاندار یزد:
استاندار یزد با اشاره به ضرورت الهام گرفتن از شهید مطهری، گفت: او درزمینه تئوری پردازی انقلاب نقش بی‌بدیلی را ایفا کرده است.
کد خبر: ۵۹۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 01 May 2018

محمود زمانی قمی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی موعود (عج)، روز کارگر و مقام معلم، گفت: شهید مرتضی مطهری نقشی بسیار بارز و برجسته‌ای را در شکل‌گیری افکار مردم به‌ویژه اهل دانش و دانشگاهیان در روزگار قربت حاکمیت طاغوت برای جهت‌گیری‌های دقیق داشته است.

وی افزود: حضور شهید مطهری در دانشگاه یک نقطه عطفی برای کشور محسوب می‌شود؛ به این معنا که در آنجایی که جریانات کمونیستی تبلیغ بی‌خدایی می‌کردند و در یک دهه در دانشگاه‌ها جولان می‌دادند، با حضور مرحوم شهید مطهری جریان به نفع جریان دینی و روشنفکران دینی دانشگاه‌ها تغییر یافت.

استاندار یزد بابیان اینکه شهید مرتضی مطهری در تئوری پردازی انقلاب نقش برجسته‌ و بی‌بدیلی را ایفا کرده است، اظهار داشت: مطالعه آثار و کتب شهید مطهری بسی امری ضروری است؛ به‌ویژه کتاب پیرامون انقلاب اسلامی و مخصوصا آزادی‌های که وی در اسلام برای شهروندان دیده است.

زمانی قمی بیان داشت: از منظر شهید مطهری راه درست دفاع از انقلاب اسلامی بیان اندیشه‌هاست؛ حتی اینکه باید توجه داشت که شهید مطهری در راستای دفاع دقیق و منطقی مبانی دین از آزادی اندیشه انتقاد داشته است؛ لذا یک راه درست دفاع از انقلاب اسلامی توسط شهید مطهری بیان‌شده است.

این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت تثبیت راه شهید مطهری در جامعه، تصریح کرد: امروزه رفتار ما در محیط جامعه اگر برگرفته از دیدگاه‌های شهید مطهری باشد، بسیار مثمر ثمر است؛ چراکه دیدگاه‌های شهید مطهری برگرفته از سیره معصومین است؛ اما متأسفانه در جامعه امروزی نوعی سطحی‌نگری صورت گرفته است که جامعه را به بی‌راهه کشانده است.

وی بابیان اینکه دیدگاه و نظر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی نسبت به آثار شهید مطهری مبنی بر این است که آثار شهید مطهری بدون استثنا قابل‌استفاده است، اذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای چنان ظرفیتی است که در حقیقت می‌تواند اقدامات بسیار بزرگ و حیرت‌انگیز را انجام دهد؛ همچنین در این راستا دایره جذب جمهوری اسلامی ایران می‌تواند کل جهان را فراگیرد.

استاندار یزد در ادامه ابراز داشت: ذات انقلاب بیشترین هم‌خوانی را با فطرت انسان‌ها دارد؛ لذا رسالت آموزش‌وپرورش و معلمان این است که در حقیقت شخصیت شهید مطهری را آن‌گونه که است برای دانش‌آموزان معرفی کنند؛ لذا نباید از یادمان برود که آرزوی بزرگ وی این بود که این مبانی در جامعه جاری شود.

زمانی قمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با تنگ‌نظری و خودخواهی سازگاری ندارد، عنوان کرد: در جامعه باید فرصت بیان از جایگاه خوبی برخوردار شود؛ لذا نهضتی که در انتظار آن هستیم برگرفته از نهضتی است که حضرت ولی‌عصر (عج) همان رفتاری را خواهد داشت که علی ابن ابی‌طالب (ع) در حکومت خویش داشته است و هیچ‌گونه تفاوتی نخواهد داشت.

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: انسان‌ها همیشه در آرزوی رسیدن به جامعه‌ای هستند که در آن، آسایش، رفاه، امنیت و خواسته‌های معقول وجود داشته باشد و به آسانی به آن برسند و همچنین  عدالت و برابری نیز از دیگر خواسته‌های آرمانی انسان‌هاست؛ لذا در انقلاب سیاسی و حکومت امام مهدی (عج) واژگون شدن تمام حکومت‌های ظالمانه  را در پی خواهد داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار