به گزارش «تابناک یزد»، مجتبی اعلایی مسئول تشریفات دولت نهم در گفت‌وگو با فارس در مورد تغییرات احمدی‌نژاد از ابتدای حضور در شهرداری تهران تا ریاست جمهوری گفت: من از سال 82 تنگاتنگ با آقای احمدی‌نژاد کار کرده‌ام. این را باید بدانیم ما یک سرمایه عظیمی (احمدی‌نژاد) داشتیم که این سرمایه را از ما گرفتند. 

وی با تاکید بر اینکه بارها خدا را شکر کردم که ما را سوار کاروانی کرد که دغدغه آنها خدمت به مردم بود، ادامه داد: در تکه‌کلام‌های آقای احمدی‌نژاد همیشه مستمر بود که حزب‌گرایی، فامیل‌گرایی و قبیله‌گرایی را رد می‌کرد، از این دست صحبت‌ها زیاد در تعابیرش داشت.

اعلایی بیان داشت: متاسفانه ایشان هم خودش در همین دام افتاد. من بیان آقای احمدی‌نژاد که می‌گوید «آرزویم این است که خودم را فدای آقایان مشایی و بقایی کنم» را سقوط می‌دانم.

وی در مورد اقدامات بقایی گفت: من نمی‌خواهم از آقای بقایی دفاع کنم، اما می‌خواهم بگویم آقای بقایی از منظر خودش دارد با ظلم مبارزه می‌کند، اگر من خودم جای او بودم و چنین جسارت و شجاعتی داشتم، شاید این کار را می‌کردم.

مسئول تشریفات دولت نهم با تاکید براینکه احمدی‌نژاد راه هاشمی رفسنجانی و خاتمی را ادامه داد، تصریح کرد: یک خصوصیت در شخصیت سیاستمداران ما است که یک عارضه بد سیاسی و اپیدمی است و آن اینکه همیشه به بازگشت به قدرت فکر می‌کنند و اصلاً حاضر نیستند خود را پایین ببینند.

اعلایی خاطر نشان کرد: بدنه طرفدار آقای احمدی‌نژاد بچه‌های حزب‌اللهی بودند، بعضی از این بچه‌ها اعتقادات قوی دارند و به محض اینکه تغییر را دیدند جدا شدند، اما بعضی متاسفانه چون تحلیل‌های ضعیفی داشتند، از این طرف مسئله‌دار شدند و حتی در مقابل رهبری نیز گارد گرفتند.