تابناک / سی و هشتمین جلسه شورای شهر رشت در صحن این شورا برگزار شد و فرماندار رشت مهمان ویژه این جلسه بود.
کد خبر: ۵۹۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 18 April 2018

تابناک / سی و هشتمین جلسه شورای شهر رشت در صحن این شورا برگزار شد و فرماندار رشت مهمان ویژه این جلسه بود.

علوی، رئیس شورای شهر رشت با خوش امدگویی به فرماندار ابراز داشت: سطح روابط اعضای شورا با فرماندارو مدیران دولتی تاثیرگذار است و این موضوعی است که مردم و نخبگان جامعه به آن اذعان دارند. آن چیزی که در ترکیب شورای شهرپنجم ملموس است رویکرد تلاش و تکاپویی است که در کمیسیون ها و جایگاه های دیگر انجام می دهند، این فضایی که وجود دارد مدیون تعاملی است که شخص جناب شهردار با مجموعه شورا قرار دادند. ایشان را ما هیچ وقت مهمان نمی دانیم همان طور که خودمان را در شهرداری مهمان نمی دانیم و با شهردار با سطح روابط بالا تعامل وجود دارد و این ما را برای افق رشت در چشم اندازهای بالا امیدوار کرده است.

وی در ادامه با ارائه پاورپوینیت معضلات و راهکارهای برنامه ریزی شده برای شهر را تشریح و گفت: رشت ما به واسطه اتفاقات و نیازمندیها یک سری مسائل اختصاصی دارد که در ما در یک بسته پیشنهادی خدمت شما ارائه کردیم.ما در مسائل کالبد شهری با تراکم شهری مواجه هستیم و باید به بحث افقی و عمودی رشت بپردازیم که در این زمینه کمیسیون عمران بسیار کار کرده است. به خصوص بحث طرح تفصیلی که باید به این مسائل بپردازیم. بحث محله محوری و منظرشهری ما مشکل داریم که دوستان در حال کار هستند.در بحث زیرساختها مسائلی چون حاشیه نشینی و ترافیک و مسائلی این چنینی را داریم. ما هنوز به موضوع پارکینگهای شهری نرسیده ایم. معابر شهری را هم هنوز نتوانستیم کار کنیم. در بحث انبوه بر و ناوگان شهری توانستیم کار کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه محیط زیست دفن ناسالم فاضلاب، تخریب منابع طبیعی و بحث های زیست محیطی از جمله مشکلات ما است که کمیسیون های ما در حال کار هستند. در حوزه بهداشت عمومی نیز همکاران ما در حال کار هستند که بتوانیم آن را گسترش دهیم.در حوزه گردشگری نیز برای ورود سرمایه گذاری داخلی و خارجی، توجه به ظرفیتهای ویژه به پروژه های بازآفرینی، معرفی شهر به عنوان قطب گردشگری و ایجاد اشتغال و افزایش درآمد عمومی را در نظر داریم.

رئیس شورا خاطر نشان کرد: امیدواریم برندهای موجود همچن شهرباران، شهر خلاق خوراک ، فرهنگ شهر و شبهای روشن و شهر اولین ها را ثبت کنیم. در شهر ایده آل اسلامی مشترکاتی با وزارت کشور داریم که مورد توجه قرار گرفته است.در مسائل فرهنگی و اجتماعی توسعه فضاهای فرهنگی و ایجاد زیرساخت های لازم و پیوست های فرهنگی را مورد توجه قرار دادیم. برای بسیاری از اماکن فرهنگی مثل سینما آبشار و یا سرای محلات بودجه گذاشتیم. در بحث پیاده راه دوستان برای اماکنی که می تواند برای توسعه فرهنگی کمک کند همفکر هستند. وی افزود: برای مشارکت شهروندان دغدغه های اساسی وجود دارد. درصد مقدار عوارض همشهریان پائین است که نشان می دهد این مساله مورد توجه قرار نگرفته است. در این زمینه بحث هایی چون راه اندازی اتاق ایده، اتاق شهروند، مجمع خیرین ، مجمع نخبگان و شورایاری ها را در دستور کار داریم.

علوی همچنین ادامه داد: در مسائل حوزه مدیریت شهری مشکلات ما به عدم مدیریت واحد شهری برمی گردد. رابطه با سمن ها تقویت شده اما نیازمند رابطه بهتر هستیم. همچنین بحث شفافیت عملکرد و واگذاری بخشی از حوزه ها به بخش خصوصی می تواند کمک کند. وی در پایان گفت: نگاه ما این است که برای شهر رشت و خودمان و آیندگان کار کنیم و دست هرکسی که ذینفع است میفشاریم و عاجزانه تقاضای کمک داریم.

برچسب ها: شهردار رشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار