کد خبر: ۵۹۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 16 April 2018

تابناک / انجمن اتیسم گیلان در پی انتشار فیلم تنبیه بدنی کودکان اتیسم در مرکز شبانه روزی سرای مهربانی اتیسم رشت، مواضع خود را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، انجمن اتیسم گیلان در پی انتشار فیلم تنبیه بدنی کودکان اتیسم در مرکز شبانه روزی سرای مهربانی اتیسم رشت، مواضع خود را اعلام کرد:

1-هر گونه تنبیه کودکان اتیسم را در مراکز آموزشی غیر قانونی دانسته و هیچ توجیحی را در این زمینه قبول نمی کنیم.

2- انجمن حامی و پشتیبان همه کودکان اتیسم است و از مسئولین امر انتظار دارد نظارت بهتری بر کلیه مراکز توانبخشی اعمال گردد و ما هم برای همکاری در این خصوص اعلام آمادگی می کنیم.

3- انجمن به محض اطلاع از فاجعه مذکور، جلسه فوری تشکیل و نامه اعتراض خود را به بهزیستی گیلان تسلیم کرد و با پیگیری های مسئولین بهزیستی انجمن را در جریان اقداماتی همچون اخراج دو فرد خاطی، توبیخ کتبی به مدیر مرکز و قول کنترل بیشتر مرکز قرار دادند.

4- انتظار می رود که مدیران مراکز غیردولتی مسئولانه تر بر کار پرسنل نظارت کنند و سازمان بهزیستی در صدور مجوز سخت گیرانه تر اقدام کند.

5- با پیگیری مجدد انجمن از بهزیستی گیلان و تقاضای جلسه فوری، مقرر شد تصمیمات جدیدی درباره این مرکز و کودکان تحت پوشش گرفته شود. لازم به ذکر است در کل کشور دو مرکز شبانه روزی مخصوص کودکان اتیسم دایر است که یکی از آن مراکز به همت دکتر پارسی، مدیرکل بهزیستی استان دایر شده است.

 

6- با توجه به اینکه تنها مرکز اتیسم استان می باشد لذا هر گونه اقدام در جهت تعطیلی مرکز می تواند اثرات بسیار ناگواری برای خانواده ها ایجاد و تعدادی از کودکان مقیم در مرکز نیز بی سرپرست و یا فاقد سرپرست موثر می باشند بنابراین قابل درک است که بنا به همین ملاحظات از تعطیلی مرکز حتی بصورت موقت خودداری گردیده است.

 

در پایان ضمن همدردی با همه خانواده های گرامی، امیدواریم دیگر شاهد چنین تصاویر دردناکی نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار