کد خبر: ۵۹۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ 13 April 2018

تابناک / سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان از کاهش 6 تا 12 درجه‌ای دمای هوا همراه با بارش باران و وزش باد در گیلان خبر داد.

محمد دادرس شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در روزهای آتی اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی توده‌هوای بارشی از بامداد جمعه و استقرار آن تا اواسط هفته آینده در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای استان از امروز تا روز دوشنبه هفته آینده 6 تا 12 درجه سلسیوس کاهش می‌یابد افزود: در این مدت وزش باد شدید، بارندگی متناوب و رگباری، رعدوبرق و تگرگ برای مناطق مستعد و مه‌آلود بودن هوا برای استان پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان گفت: با توجه به ماهیت بارش‌های رگباری، در بعضی از نقاط استان به‌ویژه نواحی مرکزی و شرقی و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های این نواحی، گاهی بارندگی از شدت بیشتری برخوردار بوده و احتمال آب‌گرفتگی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده دریا مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود افزود: مسافران و گردشگران با توجه به آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان بیان کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، مرغداری‌ها، پرورش‌دهندگان ماهی تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات به عمل‌آورند بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، مدیریت منابع طبیعی و کشاورزی، سازمان آتش‌نشانی، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، پلیس‌راه و پلیس‌راه، راه و شهرسازی، راهداری و نیروهای نظامی و انتظامی اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار