کد خبر: ۵۸۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 11 April 2018

تیم‌های استقلال و پرسپولیس پیش از دیدارهای آسیایی‌شان در لیگ برتر به مصاف حریفانی از تبریز و جم می‌روند.

 

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ هفته بیست و هشتم هفدهیمن دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی امروز با برگزاری 2 دیدار آغاز می‌شود که تکلیف تیم نخست این دوره از مسابقات روز شنبه گذشته در ورزشگاه ثامن مشهد مشخص شد و پرسپولیس توانست با غلبه بر پدیده برای دومین بار متوالی بر مسند قهرمانی بنشیند. در رقابت‌های امروز استقلال و پرسپولیس نمایندگان صعود کرده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا برابر رقبایی قرار می‌گیرند که نه دغدغه‌ای برای سقوط و نه امیدی به کسب سهمیه آسیا دارند.

گسترش فولاد - استقلال

نماینده آبی‌پوش تبریزی‌ها امروز میزبان استقلالی هستند که امید زیادی دارد تا همچون فصل گذشته به مقام نایب‌قهرمانی برسد. گسترش فولاد که در ابتدای لیگ هفدهم با لوکا بوناچیچ نتایج ناامیدکننده‌ای گرفته بود پس از برکناری این مربی و با آمدن فیروز کریمی متحول شد و توانست خود را به جمع 6 تیم بالای جدول برساند اما در نیمه سوم لیگ برتر و از هفته بیستم به بعد این تیم با سیر نزولی مواجه شد. گسترشی‌ها که هفته پیش موفق شدند استقلال خوزستان را پس از 7 هفته ناکامی در کسب پیروزی در اهواز شکست دهند حالا با اندوخته 34 امتیازی و در قامت تیم نهم جدول به دیدار استقلال تهران می‌روند تا بتوانند با برتری برابر این تیم رکورد کسب امتیازات خود در تاریخ لیگ برتر را بهبود بخشند. بیشترین امتیازی که تیم گسترش فولاد کسب کرده 35 امتیاز در لیگ شانزدهم بوده است.

در سوی دیگر زمین استقلال که با کسب 27 امتیاز در نیم فصل دوم از سایر تیم‌ها حتی پرسپولیس قهرمان موفق تر عمل کرده و با 47 امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به سایپا در رده سوم جدول قرار دارد برای آنکه بتواند در پایان فصل جزو تیم‌هایی قرار بگیرد که سهمیه آسیا را به دست آورده است باید برنده از زمین خارج شود. آبی‌پوشان در 5 بازی قبلی خود برنده بوده‌اند و با توجه به آنکه در لیگ قهرمانان آسیا صدرنشین گروه‌شان هستند از شرایط روحی و روانی مناسبی برای دیدار با شاگردان فیروز کریمی بهره می‌برند. استقلال می‌داند که با پیروزی برابر گسترش می‌تواند موقتا به رده دوم جدول برود و امیدوار باشد تا ذوب آهن فردا در خانه فولاد خوزستان که هنوز کورسوی امیدی به سهمیه آسیایی دارد امتیاز از دست بدهد.

بزرگترین مشکل وینفرد شفر مصدومان تیمش هستند. سید مجید حسینی، فرشید باقری و مهدی قائدی بدون تردید شانسی برای بازی کردن ندارند. مامه تیام و محسن کریمی به تازگی از مصدومیت رها شده‌اند و احتمال دارد شفر آنها را برای دیدار با الهلال به میدان نفرستد. خسرو حیدری، فرشید اسماعیلی، وریا غفوری و بهنام برزای هم با مصدومیت‌های جزئی مواجه هستند. با این حال شفر که نشان داده مربی با تجربه‌ای است برای آنکه تیمش ششمین پیروزی متوالی‌ تیمش را جشن بگیرد، حداکثر دقتش را در چینش ترکیب آبی‌پوشان به خرج خواهد داد.

پرسپولیس - پارس جنوبی جم

شاگردان برانکو دومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر را تجربه کرده‌اند و حالا به دنبال آن هستند تا به عنوان تیم نخست از گروه‌شان در لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند. پرسپولیس که چاره‌ای جز برتری برابر نماینده قطر در ورزشگاه آزادی ندارد، احتمالا برابر پارس جنوبی با تمام قوا به میدان نمی‌رود و برانکو ایوانکوویچ به برخی مهره‌های تاثیرگذار تیمش استراحت می‌دهد. سرخ‌پوشان که شاید تنها انگیزه‌شان از کسب پیروزی برابر نماینده شهر جم شکستن رکورد امتیاز 66 در لیگ شانزدهم است، امروز می‌خواهند با هواداران تهرانی‌شان شادی قهرمانی را تقسیم کنند و با شکست به مصاف السد قطر نروند.

در سمت مقابل پارس جنوبی که عنوان پدیده این فصل رقابت‌های لیگ را به دست آورد برای آنکه جایگاهی در میان 6 تیم بالای جدول پیدا کند امیدواری زیادی به کسب 3 امتیاز دیدار با پرسپولیس دارند. آنها 40 امتیازی هستند و با توجه به آنکه بازی رفت را در دقیقه 96 به نماینده سرخ‌پوش تهران واگذار کردند و بعد از آن دیدار بود که روند رو به رشدشان تا حدودی متوقف شد، با انگیزه انتقام وارد زمین می‌شوند. شاگردان مهدی تارار در صورت برتری برابر قهرمان لیگ هفدهم موقتا در رده ششم جدول قرار خواهند گرفت.

اسامی داوران و برنامه بازی‌های هفته 28 لیگ برتر:

چهارشنبه 22 فروردین 97
گسترش فولاد تبریز - استقلال تهران - ورزشگاه بنیان دیزل تبریز- ساعت 17

موعود بنیادی فر – حسن یوسفی – مهدی عالیقدر – سعاد وفاپیشه – ناظر: محمود رفیعی

پرسپولیس- پارس جنوبی جم - ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 19
سعید رحیمی مقدم – سعید قاسمی – یعقوب حجتی – ناصر جنگی – ناظر: زاهد بحرینی

پنجشنبه 23 فروردین 96
سپیدرود رشت- تراکتورسازی تبریز - ورزشگاه سردار جنگل رشت- ساعت 17

اشکان خورشیدی – رضا سخندان – محمدرضا مدیر روستا – وحید صالحی – ناظر: اسماعیل صفیری

نفت تهران- پدیده خراسان - ورزشگاه تختی تهران- ساعت 17
محمدحسین زاهدی فرد – رحیم شاهین – محمد راهی – محمدحسین ترابیان – ناظر: محمدعلی فروغی

فولاد خوزستان- ذوب‌آهن اصفهان –ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 19
سیدمهدی سیدعلی – آرمان اسعدی – اسد حاج محمدی – حسین زمانی – ناظر: خداداد افشاریان

جمعه 24 فروردین 97
سیاه جامگان مشهد- سایپا تهران- ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد - ساعت 17

حسین زیاری – بابک داوری – فرهاد مروجی – علی بای – ناظر: حیدر شکور

پیکان تهران- استقلال خوزستان –ورزشگاه شهدای شهر قدس- ساعت 17
وحید کاظمی – محمدرضا ابوالفضلی – سعید علی نژادیان – حسن اکرمی – ناظر: حسین عسکری

فولاد مبارکه سپاهان- صنعت نفت آبادان –ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت 19
بیژن حیدری – محمدرضا منصوری – مهدی الوندی – جواد رحیم زاده ناظر: حسین خانبان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار