استاندار يزد با اشاره به ارائه گزارش عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي در جذب اسناد خزانه اسلامي از سوي رئيس خزانه معين استان، گفت: هر دستگاهي كه در جذب بودجه اسناد خزانه ضعيف عمل كند، به وزارتخانه متبوع گزارش مي‌شود .
کد خبر: ۵۷۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ 05 March 2018

«محمود زماني قمي» در دوازدهمين جلسه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان يزد كه با موضوع بررسي عملكرد استان در طرح‌هاي واگذاري و همچنين اعتبارات ابلاغي به استان برگزار شد، افزود: معاون هماهنگي امور عمراني از امروز با تمركز بر اين موضوع، درخصوص راهكار‌هاي جذب بيشتر اعتبارات اقدام كند.

وي درباره فعاليت كارگروه واگذاري طرح‌‌هاي نيمه‌تمام به بخش خصوصي هم اظهار كرد: دستگاه‌ها در واگذاري طرح‌ها به جذاب بودن آن‌ها براي بخش خصوصي توجه داشته باشند . 

زماني قمي تأكيد كرد: بخش خصوصي دستور بردار نيست، عمدتاً به دنبال سود مجموعه خودش است لذا به‌ منظور كنترل نقدينگي در استان بايد در طرح‌هاي نيمه‌تمام جذابيت ايجاد كرد تا اين بخش براي مشاركت، ترغيب شود . 

وي با اشاره به لزوم تشكيل جلسه شوراي برنامه‌ريزي در هفته آينده، تأكيد كرد: دستگاه‌هايي كه در جذب اعتبارات و واگذاري طرح‌هاي نيمه‌تمام ضعيف عمل كنند، لزومي ندارد مورد تمجيد قرار گيرند بلكه بايد عملكرد ضعيف آن‌ها به مركز گزارش شود . 

تخصيص 47 درصدي اعتبارات استان

«محمدرضا نبي» معاون هماهنگي برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد نيز در ابتداي اين نشست باقدرداني از خدمات «حميدرضا نصيري زاده» در سمت رياست سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد و با اشاره به استعفاي وي، ابراز اميدواري كرد تا با انتخاب جانشين شايسته، استان از خدمات وجودي سازمان مديريت و برنامه ريزي به نحو شايسته بهره‌مند شود . 

وي در ادامه به ارائه گزارشي پيرامون اعتبارات ابلاغي به استان، تخصيص و ميزان جذب آنها پرداخت و گفت: ميزان اعتبارات ابلاغي به استان تا امروز بالغ بر 509 ميليارد تومان بوده كه حدود 47 درصد آن در قالب پرداخت نقدي، بندهاي ب، ز، هـ تبصره 5 و بند واو تبصره 16 تخصيص يافته است . 

وي گفت: در سال گذشته (1395) اعتبارات ابلاغي به استان 368.9 ميليارد تومان بود كه معادل 48 درصد تخصيص يافته بود . 

نبي با اشاره به افزايش تخصيص اعتبارات استان نسبت به سال گذشته، خواستار سرعت عمل و تدقيق دستگاه هاي اجرايي در جذب اين اسناد شد و تاريخ سررسيد اسناد را اعلام نمود . 

واگذاري 117 طرح در استان

«محمد دهقان منشادي » رييس گروه امور اقتصادي، سرمايه‌گذاري و مشاركت‌هاي مردمي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان نيز در بخش ديگري از جلسه به ارائه گزارش عملكرد استان در حوزه واگذاري طرح‌هاي نيمه تمام، جديد و آماده بهره برداري به بخش غيردولتي پرداخت . 

وي در اين زمينه با اشاره به تصويب قوانين، دستورالعمل ها و آيين‌نامه‌هاي مرتبط با واگذاري طرح‌ها، گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغي از سوي شوراي اقتصاد، كارگروه واگذاري استان به رياست بالاترين مقام دستگاه اجرايي با عضويت نماينده استاندار، نماينده سازمان مديريت و برنامه ريزي، نماينده اداره كل امور اقتصادي و دارايي، نماينده دادگستري كل استان، نماينده اتاق بازرگاني و يك نفر كارشناس صاحبنظر به تشخيص رئيس دستگاه اجرايي، وظيفه اتخاذ تصميم و نظارت بر انجام مراحل واگذاري طرح‌ها و ساير وظايف مقرر در دستورالعمل ماده 27 را بر عهده دارد . 

وي افزود: تاكنون 45 جلسه كارگروه واگذاري در استان تشكيل شده است كه حدود 300 طرح از مجموع 1800 طرح استان براي واگذاري احصاء شد . 

رييس گروه مشاركت‌هاي مردمي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، گفت: تاكنون 117طرح 7 دستگاه اجرايي (ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، برق منطقه اي و توزيع نيروي برق، فرهنگ و ارشاد  اسلامي، بهزيستي و شركت آب و فاضلاب روستايي) به روش‌هاي مختلف واگذار شده است كه مجموع سرمايه‌گذاري پيش‌بيني شده آن به حدود 15 هزار ميليارد ريال مي‌رسد . 

بررسي پيشنهادات كارگروه زيربنايي و شهرسازي

در ادامه پيشنهادات و تصميمات جلسات مورخ 27 ديماه، 24 بهمن ماه و 9 اسفندماه كارگروه تخصصي زيربنايي و شهرسازي با موضوع تعيين كاربري بمنظور فعاليت‌هايي نظير كمپ صحرانوردي اردكان و ابركوه، 4 نيرو گاه خورشيدي در شهرستان هاي ابركوه و يزد، مجتمع خدمات بين راهي در اردكان،  مورد تصويب قرار گرفت . 

در بخش ديگري از جلسه، مديران دستگاه هاي اجرايي به ارائه اخبار پيرامون حوزه عملكردي خود پرداختند و نماينده مردم شهرستان هاي مهريز، بافق، بهاباد، خاتم و ابركوه در مجلس شوراي اسلامي و استاندار يزد درخصوص مسائل روز استان و كشور به ايراد سخنراني پرداختند . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار