رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان
۸۲ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان در مرحله ظهور خوشه برنج است.
کد خبر: ۵۶۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 02 July 2015
علیرضا شعبان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به آخرین وضعیت کشت برنج در شالیزارهای گیلان، اظهار داشت: استان گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که تاکنون 130 هزار هکتار از آن پنجه‌زنی شده است.
وی از ظهور خوشه در 82 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان خبر داد و افزود: سه تا چهار هزار هکتار از اراضی گیلان با تنش آبی روبه‌رو است که در جلسه‌های مختلف راهکارهای کاهش این مهم در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سازمان‌های مرتبط در این زمینه مکلف شدند تا امکانات مورد نیاز شامل، برق، سوخت و موتور پمپ را تامین کنند، گفت: ایستگاه‌های پمپاژ جدید نیز در حال احداث است.
شعبان‌نژاد تصریح کرد: کشاورزان گیلانی باید با صرفه‌جویی در منابع آبی مشارکت بیشتری داشته باشند که نقش میرآب‌ها در این مهم بسیار اثرگذار است.
وی از کشاورزان در اراضی بالادست خواست تا با مدیریت منابع آبی، اجازه دهند تا آب مورد نیاز اراضی پایین دست تامین شود زیرا در این مرحله از کشت برنج، اراضی نیاز به آب زیادی ندارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به دوره‌های قطعی و رهاسازی آب سد، خاطرنشان کرد: با وجود عدم بارش‌ها مدیریت در مصرف آب بسیار حائز اهمیت است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار