فرماندار شهرستان نیر گفت:‌ در این منطقه اهالی روستاهای شایق و آلوارس سرعین و روستاهای دهستان دورسونخواجه نیر اختلاف دیرینه‌ای بر سر حقابه دارند که برای رفع این مشکل سازه تقسیم آب در این منطقه احداث می‌شود.
کد خبر: ۵۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 01 July 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر صمدی صبح امروز در بازدید از معادن شهرستان نیر اظهار داشت: در حال حاضر 16 معدن در سطح شهرستان نیر فعال بوده و به استخراج انواع مواد معدنی مشغول هستند که باید تلاش مسئولان و بهره‌برداران این معادن بر این باشد تا در حین فعالیت از وارد آمدن خسارات به زیرساخت‌های روستایی جلوگیری کنند.

فرماندار شهرستان نیر با اشاره به تخریب برخی راه‌های روستایی توسط ماشین‌آلات معادن شهرستان بیان کرد: باید در مورد بهسازی و مرمت راه‌های روستایی تخریب شده توسط این ماشین‌آلات بهره‌برداران و مسئولان معادن اقدامات لازم را انجام دهند تا در این زمینه شاهد نارضایتی‌های مردمی نباشیم.

وی با اشاره به عمده معادن فعال در شهرستان نیر تصریح کرد:‌ پوکه، سنگ آهک، شن، ماسه، پوزالان و سیلیس از جمله مصالح استخراج شده در معادن شهرستان بوده که مصالح مورد نیاز شهرستان و حتی سایر شهرستان‌های همجوار را نیز تامین می‌کند.

صمدی در مورد چشمه گورگور و نهرهای پایین دست آن گفت:‌ در این منطقه اهالی روستاهای شایق و آلوارس سرعین و روستاهای دهستان دورسونخواجه نیر اختلاف دیرینه‌ای بر سر حقابه دارند که برای رفع این مشکل سازه تقسیم آب در این منطقه احداث می‌شود.

فرماندار شهرستان نیر از اختصاص 2 میلیارد و 500میلیارد ریال برای احداث سازه تقسیم آب در این منطقه خبر داد و افزود:‌ با احداث این سازه از هدررفت آب جلوگیری شده و تمامی آب نهرها برای مصارف کشاورزی و شرب در روستاهای اطراف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار