کد خبر: ۵۵۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸ 28 January 2018

تابناک / انتقال خون گیلان از خیران خواست برای نجات بیماران خون اهدا کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛احمد مرادی مدیرکل انتقال خون گیلان امروز گفت: با توجه به برودت هوا و فصل سرما به ۷ روز ذخیره خون نیاز است.

وی افزود: با توجه به بارش برف برای ذخیره خون و کمک به بیماران نیازمند از مردم نوعدوست گیلانی دعوت می‌شود با حضور در پایگاه‌های انتقال خون گرمی بخش زندگی بیماران در فصل سرما باشند.

مدیرکل انتقال خون گیلان به اهمیت پلاکت خون در درمان بیماران سرطانی هم اشاره کرد و افزود: اهداکنندگان برای کمک به بیماران سرطانی در لیست داوطلبان اهدای پلاکت خون نیز ثبت نام کنند.

وی گفت: اهداکنندگان برای صرفه جویی در وقت می‌توانند در سایت سازمان انتقال خون به آدرس http://nobatdehi.ibto.ir/Nobat/DaryaftNobatInterneti۴ ثبت نام و در ساعت تعیین شده به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه ۸۳ هزار و ۵۱۷ نفر در ۱۰ ماه منتهی به دی امسال به پایگاه‌های انتقال خون گیلان مراجعه کردند اعلام کرد: ۷۰ هزار و ۳۵۳ نفر از این افراد خون اهدا کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹ و ۱۲ دهم درصد بیشتر است.

احمد مرادی با بیان اینکه نیکوکاران گیلانی سالانه حدود ۷۵ هزار واحد خون در گیلان اهدا می‌کنند خاطر نشان کرد: از این خون‌های اهدایی بیش از ۲۰۰ هزار واحد فرآورده خونی تولید و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان توزیع می‌شود.

وی افزود: گیلان به علت گردشگر پذیربودن، آمار بالای جراحی‌های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزء استان‌های نخست ایران از نظر مصرف فرآورده‌های خونی است.

مدیرکل انتقال خون گیلان تصریح کرد: گیلان بیش از هزار بیمار دیالیزی، هزار و ۱۶۰ بیمار تالاسمی، ۲۷۰ بیمار هموفیلی و حدود ۲۰۰ بیمار فاویسمی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار